obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
Ubee EVW 3200
kobus1960
Naar aanleiding van dit topic;

UBEE EVW3200 -> 100Mbit <> 1Gbit

Er is na contact met Ziggo gebleken dat er een fout in de handleiding staat.
De LAN leds horen bij een Gb aangesloten apparaat groen te blijven.
Dus niet blauw zoals de handleiding aangeeft. Blauw hoort bij 100Mb
Deze fout is niet zomaar te herstellen, dus vandaar deze mededeling.
 
briolet

Quote

Deze fout is niet zomaar te herstellen, dus vandaar deze mededeling.

Bedankt voor de info. Ik vroeg me al af of de kleuren bij de LAN in de handleiding niet verwisseld waren omdat het downstream-lampje groen was en het upstream lampje blauw. Dus daar stond groen dus wel voor de hogere snelheid en blauw voor de lagere.
Dat herstellen in de papieren handleiding lastig is kan ik me voorstellen, maar ik heb januari 2012 de Gebruikershandleiding_UBEE_v1.0.pdf gedownload. Dat is een half jaar na jouw mededeling. En zo'n pdf–je is zo te updaten en weer on-line te zetten...

Ik weet overigens niet waarom de Gebruikershandleiding_UBEE_v1.0.pdf niet in een papieren versie bij het modem zat. De meegeleverde handleidingen waren zo algemeen dat je er weinig aan had en als je iets specifieks in het modem wilt instellen heb je toch deze gebruikers handleiding nodig. De meegeleverde boekjes gingen alleen over het instellen van internet zelf. Maar waarschijnlijk is dat voor 99% van de ziggo gebruikers ook genoeg.

Verder mijn lof voor de huidige duidelijke instructie voor het plaatsen van een oude router achter de Ubee router. Toen ik de Ubee vorig jaar kreeg, stond, op de ziggo site een instructie die in mijn geval niet kon werken. Volgens mij zou dat wel via de dmz optie moeten kunnen. Toen ik januari 2012 nog eens op de ziggo site keek bleek de instructie geupdate te zijn en nu ook via de dmz methode te lopen. Dit gaf mij de moed om uiteindelijk toch het oude ziggo modem voor de nieuwe Ubee modem/router te vervangen. Ik was blij verrast dat vanaf de eerste poging alles werkte zoals ervoor. Mijn IP camera's en ook mijn server die allen achter de oude router zaten waren net zo goed toegankelijk als ervoor, zonder de hele router te hoeven omprogrammeren.

Wel kreeg ik op mijn oude router een waarschuwing voor dubbel gebruik van NAT omdat beide routers locale IP adressen aan het vergeven waren. Deze waarschuwing kon ik ignoreren in de settings van mijn oude router omdat ik ze beide voor een andere IP reeks ingesteld had zodat ze elkaar niet in de weg zaten. Als je ook die foutmelding kwijt wilt zijn moet je ook nog onderaan de optie pagina van de instellingen onder 'PassThrough Mac Addresses' het mac adres van je tweede router opgeven. Dan krijgt je oude router een eigen publiek IP adres en werken de netwerkes geheel onafhankelijk. Ik merkte wel dat je de router even geheel stroomloos moet maken nadat je dit ingesteld hebt, om alles ook correct te laten werken.
Gewijzigd door briolet op 13-05-2012 13:00
 
kobus1960
Bedankt voor deze uitstekende feedback!!
 
briolet
Een dezer dagen is de firmware geupdate naar versie 9.9.5005 Dit is een volledige remake of de interface. Een paar dingen die me opvielen:

- Poorten kun je nu hernummren bij het forwarden
- De mac-passThrough optie is vervallen
- Het op twee paginas uitzette van de WLAN is nu veranderd. Op de RADIO pagina waar je vroeger de WLAN effectief uit zette, kun je hem niet meer uitzetten. Op de PRIMARY NETWORK pagina waar je het 'primary netwerk' uitzette, wordt nu de gehele WLAN uitgezet. (Althans nu reageert het lampje op deze setting. Vroeger niet)
- Heel veel nieuwe optie op de Gageway pagina.
- Heel veel onzinnige opties weg op de FIREWALL pagina.
- Een nieuwe tab voor telefoneren (Geen idee of de bijbehorende hardware er al in zitSmile)

En dat was alleen wat ik bij snel doorbladeren zag
 
Nicholas
@Briolet. Hee, da's onverwacht. Ik moet hem nog even uitzetten en zal dan zelf ook even kijken of ie erop staat.

Kan zijn dat zaken ook aangepast zijn i.v.m. het open stellen van Wifi ?

Zal voor de zekerheid ook even een backup maken van de instellingen maar waarschijnlijk niet nodig.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
Black Tiger

Quote

Kan zijn dat zaken ook aangepast zijn i.v.m. het open stellen van Wifi?

Daar ben ik nu ook wel nieuwsgierig naar en ook of hij nog steeds echt uit is, of dat hij nu met die nieuwe firmware doet alsof hij uit is, maar dat het feitelijk toch aan staat, zoals met de Cisco het geval is.
Greetings, Black Tiger
 
kobus1960
Zal wel per regio gaan, hier nog de oude na opnieuw op laten starten.
Jawel, de tijdklok overruled. Of ie daar blij mee was? Pfft
 
Nicholas
Heb hem net een nieuwe start gegeven. Nieuwe firmware staat erop.

Even een aantal veranderingen:

* De beveiligingssleutel (passphrase) wifi staat nu ook vermeld op beginpagina.
* Bij wireless channel zie je nu ook wat extra info (bijvoorbeeld bij mij: Interference Level: Acceptable)

* De firewall opties zijn behoorlijk veranderd. Je kunt nu een niveau instellen van beveiliging (Low / Medium / High.) Zodra je dan op 'accept' klikt dan krijg je een lijstje met poorten/services die toegestaan zijn (allowed services) Het lijstje van hieronder is op de stand Medium:

Quote

AIM/ICQ 5190 5190 TCP
DHCPv6 546 547 UDP
DNS TCP 53 53 TCP
DNS UDP 53 53 UDP
FTP-S 989 990 TCP
HTTP 80 80 TCP
HTTP ALT 8080 8080 TCP
HTTP-S 443 443 TCP
IMAP 143 143 TCP
IMAP-S 993 993 TCP
IPSec NAT-T 4500 4500 UDP
NTP 123 123 UDP
POP3 110 110 TCP
POP3-S 995 995 TCP
RADIUS 1812 1812 TCP
RADIUS 1812 1812 UDP
SMTP 25 25 TCP
SSH 22 22 TCP
SMTP-S 465 465 TCP
Steam 1725 1725 UDP
Steam Friends 1200 1200 UDP
Telnet-S 992 992 TCP
XBOX Live 3074 3074 TCP
XBOX Live 3074 3074 UDP
World of Warcraft 3724 3724 TCP
World of Warcraft 3724 3724 UDP
Yahoo Messenger 5050 5050 TCP


Je kunt dit echter niet aanpassen (voor zover ik nu kan zien.) Dus stand op Medium zetten en alleen bijvoorbeeld Steam wel toelaten.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: oktober 15 2012 21:00:20:
Update: gelijk al een probleem met nieuwsgroepen. Dat moet je dus de firewall niet op Medium zetten want dan zit poort 119 dicht. Jammer, blijft dan alleen LOW over (geen poorten dicht.)
Gewijzigd door Nicholas op 15-10-2012 21:00
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
briolet

Quote

nieuwsgierig naar en ook of hij nog steeds echt uit is, of dat hij nu met die nieuwe firmware doet alsof hij uit is, maar dat het feitelijk toch aan staat, zoals met de Cisco het geval is.

Echt uitzetten gaan op een andere plek in de menus, maar ik kan hem niet meer zien, ook al zit ik er naast.

Alleen de nieuwe scan optie heeft nog een paar hiaten. Deze optie zou de aanwezige andere wifi stations moeten laten zien. Ik ben er naast gaan zitten en heb met "Wifi Analyser" op mijn tablet computer de zichtbare kanalen gemeten.

Zelf heb ik twee zenders
- Woonkamer op kanaal 1 (sterkte -68 dB)
- kantoor op kanaal 11 (sterkte - 85 dB)
Verder zag ik nog één buurman die sterk was in de buurt van de Ubee gemeten (midden in de woonkamer heb ik doorgaans meer buren in mijn display)
- Buurman op kanaal 11 (sterkte -85)

Je zou verwachten dat de Ubee dus 3 zenders zou scannen, maar hij vond alleen de Kantoor zender op kanaal 11 of de veel sterkere Woonkamer zender op kanaal 1. Nooit beide tegelijk ondanks dat één duidelijk sterker was. Vreemd was dat toen ik het gastnetwerk op één van de airports aandeed, ik wel beide zenders te zien kreeg. En hier boven op nog het gastnetwerk.


Nearby Wireless Access Points
Network Name  Security Mode   Mode    PHY Mode   RSSI    Channel   BSSID
Guests    WPA2-PSK AES-CCMP  Managed  802.11n   -80 dBm   11   96:84:0d:d5:e4:b5
         WPA2-PSK AES-CCMP  Managed  802.11n    -73 dBm     1   b8:8d:12:5e:81:67
         WPA2-PSK AES-CCMP  Managed  802.11n    -79 dBm    11   90:84:0d:d5:e4:b5


Ook de SSID naam mist, maar dat komt omdat het gesloten netwerken zijn. Maak ik er een open netwerk van, wordt de naam wel weergegeven.

In elk geval een mooie tool om te beoordelen welke kanalen bezet zijn. Echter volgens mij dus niet al te betrouwbaar omdat hij soms sterke zenders mist. De zwakke zenders van de buren laat hij in het geheel weg. Waarschijnlijk omdat dat vanwege hun signaal sterkte geen stoorbronnen zijn.
 
Nicholas
Zou de nieuwe Telephony opties bijna vergeten:

telefoon1_zpsbb42b7ae

telefoon2_zps0d20db0c

Telephone Security.... mmmm... what's that? Helpless
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ubee EVW 3200', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ubee EV|M3200 of 3226 wifi? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 19-10-2017
Ubee modem icm ip camera probleem Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 23 30-08-2017
Ziggo ubee 3200 Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 22-10-2016
Automatische reset van Ubee EVW321B Klacht over Ziggo : 8 01-10-2016
Ubee modem gebruiken als router Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 17 03-06-2016
Advertentie