obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
Ubee EVW 3200
briolet

Quote

Nicholas schreef: Je kunt dit echter niet aanpassen (voor zover ik nu kan zien.) Dus stand op Medium zetten en alleen bijvoorbeeld Steam wel toelaten.

Ik zag vanochtend een error in mijn mail programma. Kon de mail niet ophalen via poort 110. Blijkt dat ik de firewall in stand high had laten staan na wat testen gisteren.Wink In elk geval zal high te hoog zijn voor de meesten als het zelfs de standaard mail poorten sluit. Niet helemaal correct omdat het wel de beveiligde mail poorten doorlaat. Alleen ondersteunt een van mijn mail providers geen beveiligde mail. Ziggo ondersteunt het wel al sinds enige tijd, maar in hun handleidingen gebruiken ze nog steeds voorbeelden met de onbeveiligde instellingen.

Maar volgens mij doet die firewal instelling hetzelfde wat je ook via 'port filtering' kunt instellen. Als je b.v. alles wilt blokkeren en alleen 'Steam' toelaten kun je de range 0 t/m 1724 en de range 1726 t/m 65535 dichtgooien. Alleen via de firewall is dit vriendelijker in te stellen. Via port filtering moet je er dus ook voor zorgen dat de 2 mail poorten open blijven etc. En daar kun je maar 10 ranges instellen, dus eigenlijk maar 9 poorten (of ranges) open laten.

In elk geval werkt mijn nas standaard via poort 5000/5001 en surveillance station wordt via poort 9900 benaderd. Dat zijn geen voorgeprogrammeerde waarden zodat ik toch bij low moet blijven. En eventueel via port filtering moet werken. (Als ik daar al zin in heb omdat alle erachter liggende apparaten toch al eigen firewalls hebben.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: oktober 16 2012 09:54:12:
Even als toevoeging op de mail instellingen die ik net noemde. Als ik nu naar ziggo ga en bij hun mail instellingen kijk zie ik dat ze voor uitgaande mail wel de beveiligde instellingen als voorbeeld gebruiken. Die instellingen heb je blijkbaar ook nodig om mail te versturen als je via je laptop op een niet-ziggo netwerk zit.

Voor inkomende post gebruiken zij als voorbeeld nog steeds de onbeveiligde poort 110. Zelf gebruik ik al enige tijd hun beveiligde poort 995. Dat werkt al wel, dus tijd dat ze ook daar hun voorbeelden op aanpassen.

Ik heb overigens alleen hun Apple voorbeelden voor 'mail' bekeken. Geen idee of ze bij andere programma's andere instellingen gebruiken.
Gewijzigd door briolet op 16-10-2012 09:54
 
Nicholas
Ja, wonderlijk dat port 110 op High dan ook dicht zit. Ik moet overigens nog checken of de verbinding op een beveiligde poort van de newsserver wel lukt op stand "medium." Maar Port filtering zou ook een optie kunnen zijn.

Ik ben overigens wel benieuwd waarom ze de nieuwe functionaliteit hebben toegevoegd.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
kobus1960
Ik heb de EVW uit pure nieuwsgierigheid even laten hangen met de tijdklok.
Nog geen nieuwe firmware binnen, ook zojuist niet. Ben benieuwd.Helpless
 
briolet
Interesante ontwikkeling. Elders las ik in een discussie over de recente firmware update van de Ubee EVM dat hij van de helpdesk te horen had gekregen hat der zoveel problemen met de update waren dat ziggo die weer terug gaat draaien. ONZIN dus.

Ik log net in op mijn EVW en zie plots oude menu's. En inderdaad, de firmware staat weer op 9.9.2009. De helpdesk zal het wel goed verteld hebben, maar mensen halen gewoon dingen door elkaar en publiceren dat als waarheid.

In elk geval zijn al de nieuwe instellingen weer weg en we hebben de odue EVW 3200 opties terug.
 
Justin23
Vandaag enkele uren zonder internet gezeten.
Ik zet elke nacht mijn modem uit en toen ik het vanmorgen aanzette toen had ik geen internet.
Na uren lang wachten kwam het modem eindelijk online.
Nu blijkt dat de firmware weer is terug gezet van 9.9.5005 naar 9.9.2009.
De optie telefonie is er ook weer uit.

Ziggo Webcare hoe kan dit????
 
MisterSenseo
Je hebt het antwoord zelf al gegeven..........er bleek iets mis te zijn met de nieuwe firmware en dus bij opnieuw starten is de oude firmware geladen.
Dit duurt even bij upgraden dus komt het logisch over dat downgraden langer duurt.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
briolet
Vanaf dat 9.9.5005 uitkwam hoorde ik al verhalen dat ziggo problemen had deze modems in brugmode te zetten zonder dat het problemen gaf. Daar bovenop kwam dat veel mensen last hadden van frequente resets. Dit waren beide vervelende problemen.

Blijkbaar is ziggo tot de conclusie gekomen dat een bugfix nog lang op zich laat wachten en heeft besloten terug te gaan naar de vorige versie waarvan de bugs wel meevielen. Alleen vervelend dat er nu een heleboel opties weggevallen zijn. Maar ik ga er van uit dat als de bugfix er is, deze nieuwe opties weer aktief worden gemaakt. Maar dat zal nog lang duren, anders had ziggo deze vervelende downgrade niet gedaan.

Het kan best zijn sommige nieuwe instellingen van de vorige versie nog steeds in het geheugen zitten, maar je mist nu het menu om het anders in te stellen.Frown
 
MisterSenseo
Volgens mijn boerenverstand zou je dat éénmalig kunnen oplossen door het modem in fabrieksinstellingen terug te zetten en hem naar wens instellen.
Dat is 1 keer ff vervelend werk maar dan ben je er ook weer vanaf.......Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
briolet
Denk ik ook dat als er problemen ontstaan door verborgen opties die met de verwijderde firmware ingesteld zijn, je dit kunt oplossen door een volledige harde reset naar fabrieks instellingen.

Op de Ubee is de gebruikersinterface gekoppeld aan de firmware, maar op de Apple Airports is dat gescheiden. De gebruikers interface zit daar in een los programma dat op je PC staat. Met versie 6 van deze software hebben ze daar een helebool weinig gebruikte opties laten wegvallen. Plots kon ik dus mijn syslog server adres niet meer aanpassen, of de dhcp messages die je op scherm kreeg als je draadloos verbinding maakte. En nog veel meer andere instellingen waren plots weg om aan te passen, maar nog wel aktief. Gelukkig kun je daar nog je een oude versie 5.x downloaden die Apple in eerste instantie van je HD gewist had met een software update.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: december 16 2012 14:55:53:
Terug bij de oude firmware heb ik nog geen enkele restart meegemaakt. Online time is nu > 4 dagen, en dat is de keer dat de firmware terug gezet is.

Wat me wel opviel is dat het aantal correctables vroeger een "normaal" laag getal was. Bij de nieuwe firmware bleef het aantal Correctables eigenlijk op nul, en nu met de oude firmware staat de teller inmiddels op >600, vergelijkbaar met de vorige keer dat die firmware draaide.

Ik dacht dat het aantal correctables een karakteristiek van de netwerk kwaliteit was en het modem er geen invloed op had, maar blijkbaar toch. Als ik echter lees wat correctables ongeveer inhoud, betekend het dat correctables in het geheel niet tot snelheid verlies leiden. Er komt af en toe een bitje verminkt over, maar dat kan intern in het modem hersteld worden. Bij uncorrectables kan het niet hersteld worden en moet het laatste data pakket opnieuw verzonden worden. Dus, zolang dat er ook niet te veel zijn, zal de gebruiker er weinig last van hebben, hoewel het wel een teken is van een mindere kwaliteit van de verbinding.
Gewijzigd door briolet op 16-12-2012 14:55
 
kobus1960
Ik heb ook even gekeken net. 1425 in 4 dagen.
Wel intensief gebruik met 3 pc's. Waarvan 1 altijd online.
Heb er geen last van, dank voor je verduidelijking.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ubee EVW 3200', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ubee EV|M3200 of 3226 wifi? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 19-10-2017
Ubee modem icm ip camera probleem Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 23 30-08-2017
Ziggo ubee 3200 Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 22-10-2016
Automatische reset van Ubee EVW321B Klacht over Ziggo : 8 01-10-2016
Ubee modem gebruiken als router Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 17 03-06-2016
Advertentie