obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken
Teleurgesteld in Ziggo
Akke
Na jaren tevreden klant ben ik ben nu heel erg teleurgesteld in de dienstverlening van Ziggo. Met name de klantvriendelijkheid van SERVICE MET EEN + van Ziggo is om te huilen. Ik dacht dat Ziggo klantvriendelijk zo hoog in het vaandel heeft staan.
Sinds de installatie van een nieuw modem ergens in maart 2011 is ons draadloos internet om te huilen zo traag (3-8 m/bit) van de beloofde 40.
Al van mei is er er 2x een monteur geweest en is het probleem "verholpen" totdat de man de straat uit rijdt en dan is het weer huilen geblazen. En niet alleen omdat er weer een verlofdag minder is.

PC staat op 1,3 m van modem en router.
Modem is al vervangen. Probleem zit in de router. Die afkomstig is van Ziggo! (maar geleverd door Service+ van Ziggo) dus eigenlijk niet van Ziggo (volgens de medewerker van de Klantenservice 1200). In elk geval moet je met klachten niet bij de Klantenservice van Ziggo zijn, maar bij de Service+ van Ziggo a 0,65 eurocent per minuut (met een max van 32,50 euries)! LET MET NAME OP DE NAAM SERVICE+ (de plus voor geldklopperij in dit geval).

De klachten spelen al een aantal maanden en vandaag 5 juli komt Ziggo erachter dat wij ons moeten melden bij Service+ van Ziggo. Zo gezegd zo gedaan en 7 euro armer en zonder oplossing, gesprek met kauwgom kauwende, ongeinteresseerde medewerker met de naam Fati .... beeindigd. Meer dan de naam Fati wilde de medewerker me niet geven, omdat ook hij recht heeft op privacy.

Kort na het beeindigen van het telefoongesprek een no-reply email met de vraag of het gesprek met Service + naar tevredenheid is geweest. Reageren op het mailtje kan niet.... bellen wel..... voor 0,65 eurocent per minuut!

En internet........ haalt net als de Service+ van Ziggo de snelheid bij lange na niet!

Ik ben echt woedend nu............
 
MisterSenseo
En wat is het resultaat als je je pc met CAT5E of CAT6 aansluit op je router ?
Draadloos internet is verre van perfect,je zult problemen hebben en blijven houden,tenzij je overschakelt naar een router op het DraftN netwerk op 5 Ghz.
Ook dat zal in de toekomst problemen gaan geven wanneer meer mensen er gebruik van gaan maken.

Hoeveel netwerken zijn er in je directe omgeving,binnen een straal van 50 meter ?
Hoeveel magnetrons,TL balken,tv's of monitoren staan er binnen 5 meter van je router en/of je draadloze adapter ?
Heb je al andere kanalen geprobeerd ?
Geef aub wat meer informatie zodat we je misschien kunnen helpen.
Als we er hier niet uitkomen gaan we proberen via het Webcareteam om de zaak op te lossen,maar eerst gaan we het hier proberen,als je dat wilt.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Akke
Dankjewel voor je reactie en hulpaanbod.
Is al weken aangesloten geweest met CAT6 (van Ziggo meegeleverd met nieuw modem) en dan is het meestal 40m/bit soms ook 25-30 tijdens spits.
Draadloos is sinds komst ander modem helemaal niet te doen.
Er zijn 3 andere netwerken actief binnen een straal van 50-100 m

Er staat 1 tv in de woonkamer en 1 pc meer niet.
En andere kanalen heb ik geprobeerd maar mijn router Netgear WNR3500n staat geen mutaties toe omdat dat beveiligd is (router is geleverd door Ziggo Service+).

Het webcare team is trouwens al die tijd heel behulpzaam en klantvriendelijk geweest, dat is het vermelden wel waard.

Verder alles al heeeeeel vaak gereset, terug naar fabrieksinstelling. Desktop pc gecheckt, router gecheckt en laptop gecheckt. Desktop en laptop zijn verder in orde.

Heb de toezegging dat er een nieuwe router komt, maar Service + zegt nu dat het probleem aan mijn pc ligt. Want gemeten bedraad is de snelheid ok. Maar ik heb gekozen voor draadloos (weet dat het trager is maar zoveel trager dat kan niet.). Heb altijd zonder problemen draadloos gewerkt en ineens functioneert het niet meer.

Aansluitingen zijn gedaan door Ziggo zelf.
 
kobus1960
Gebruikersnaam en wachtwoord van de router (door Ziggo geleverd) staan
op de sticker aan de onderzijde. Hiermee kan je in de router en de door
Senseo voorgestelde wijzigingen doorvoeren. Zit de sticker niet op de router,
dan zit ie nog in de verpakking. De monteur hoort m eronder te plakken.
 
MisterSenseo
Dat nieuwe modem,is dat soms een Ubee EVW3200 ?
In dat geval heb je 2 draadloze netwerken binnen een straal van 5 meter en dus storing.
Als het inderdaad de EVW3200 is dan is je Netgear router overbodig en kun je inloggen op je draadloze netwerk van je nieuwe modem !
WPA staat als het goed is onderop je modem.

Geef aub ff door of het inderdaad de EVW3200 is.............let wel.........de niet-draadloze is de EVM3200........de W in EVW staat voor Wireless........Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
kobus1960
Hij heeft een netgearrouter bij een EVM gekregen, kennissen van me ook.
Daar heb ik de hele router omgegooid, kanaal naar 11, en voila.
Vandaar het stickerverhaal.
 
MisterSenseo
Topicstarter had het erover dat er sinds een nieuw modem problemen zijn,dus ik verdenk het ervan dat dat het een wireless modem is en dat die dus via WiFi stoort op de eigen router,die dus overbodig geworden is.......Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
kobus1960

Quote

En andere kanalen heb ik geprobeerd maar mijn router Netgear WNR3500n staat geen mutaties toe omdat dat beveiligd is (router is geleverd door Ziggo Service+).


Dan moeten we daar eerst eens duidelijkheid over krijgen.
 
Akke
@Kobus Helaas staat er alleen een serialnr op (onder streepjescode en een typecode). Geen wachtwoord. Ik kan wel inloggen via routerlogin.com. Zit nu in de router. Welk kanaal nr moet ik kiezen? Mode staat ingesteld op 300 mbps.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: juli 05 2011 23:38:51:
@Kobus en @mistersenseoH
In eerste instantie had ik een cisco modem. Na het melden van wegvallende internetverbinding heeft Ziggo het (1 maand oude) cisco modem in maart vervangen door de Ubee 3200 EVM (helaas geen W en niet Wireless dus).
Ook het Ubeemodem lost de wegvallende en trage verbinding niet op. Alles heeft trouwens 1 jaar lang prima gewerkt.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: juli 05 2011 23:57:54:
Moet ik misschien nog meer aanpassen in de router! Graag jullie hulpSmile
Gewijzigd door Akke op 05-07-2011 23:57
 
MisterSenseo
Zoek via Google naar het programma SSIDer op en download en installeer die.
Dan zie je welke kanalen er gebruikt worden door netwerken in de omgeving,dus kun jij een ander kanaal pakken............tip,neem een zo hoog mogelijk kanaal ivm je snelheid,hoe hoger het kanaal hoe hoger je snelheid.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Teleurgesteld in Ziggo', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Ziggo Snelheidsprobleem Algemene computer en software vragen. : 8 09-05-2021
Advertentie