obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Storing Internet en afhandeling daarvan.
JoDevill
Het is wel een beetje een klacht....maar niet om te klagen....en toch klopt er iets niet.
Laat ik bij het begin beginnen.

Ik heb mijn hele leven, ruim 40 jaar al een abbo bij (eerst Cai wat over werd genomen door Casema wat weer over werd genomen door Ziggo).
Kan dus wel zeggen dat ik al lang bij die club zit.
Heeft altijd goed gewerkt eigenlijk....tot dat Casema ook Internet ging verkopen aan zijn klanten.
Ik ook dus een Internet abbotje genomen naast mijn tv abbotje.
Dit was dus 1 groot drama, er zijn geen fatsoenlijke woorden te vinden om dit te beschrijven dus dat doe ik dan ook maar niet zodat ook de kleine kinderen dit kunnen lezen zonder dat hun zieltje aangetast wordt.

Toen Casema met internet begon was het nog zo dat als er veel mensen in je straat ook bij hun internet hadden de download snelheid aardig kon dalen.
Hellaas...in mijn straat dus veel casema klanten dus vrijwel geen bandbreedte tijdens de piek uren.
Vervolgen lukte het mij niet eens meer om mail binnen te halen en daar is echt niet veel bandbreedte voor nodig.
Na talloze telefoontje naar casema, die maar vol bleven houden dat het aan mijn computer lag, was er eindelijk een medewerker die zijn mond voorbij sprak en mij melde dat er van de 3 mailservers die bij Casema draaide er 2 dood waren.

Nou is het geen rocketscience om te bedenken dat als je 3 mailservers heb draaien voor je klanten en er vallen er 2 weg dat je dan niet eens hoeft te wachten op problemen maar dat je problemen hebt. Met z'n allen op 1 mailserver gaat niet werken.
Ik heb toen direct mijn Internet abbo opgezegd, Casema was hier nog niet klaar voor.
Ben overgestapt naar Internet van de HCC en dat was een hele verademing.....tot dat ook hun de boel gingen verkopen en nadat ze ze handtekeningen op de verkoop contracten hadden gezet vloog de Internet performance achteruit.

Op ongeveer dat moment kwam Casema weer met een Internet aanbieding bij mij aan de deur (lettetrlijk).
Ze hadden nu alles goed op orde en of ik een internet abbotje wilde nemen bij Casema.
Nou, ik houd wel van een avontuurtje en een uitdaging dus ik weer bij Casema aan de bak.
En....krijg tiette....het werkte allemaal perfect.......tot het jaar 2007.
Toen volgde er een bizar verhaal wat ik hier nu niet gaat eer typen.

Voor de mensen die benieuwd zijn...je kan ze vinden in de rubriek "diverse" - "Algemeen", onder het kopje "Klacht over Ziggo" en "Klacht naar radar".
Uiteindelijk liep dit verhaal wel goed af maar het duurde wel ongeveer 2 jaar.

Nu doet zich het volgende voor,
Ik heb al enige maanden dat mijn Internet verbinding regelmatig wegvalt.
Het duurt niet langer dan 1 a 3 minuten maar is toch vervelend.
Uiteraard eerst zelf alles nagekeken, pc, modem, router, bekabeling...alles.
Geen resultaat....dus bellen.

Natuurlijk willen ze daar bij de helpdesk ook weer dat je hun opdrachten uitvoerd die ik dus zelf al gedaan had.
Laat het nou wel zo zijn dat ik wireless Internet heb, mijn modem staat beneden bij de aansluiting aangesloten op een sitecom wireless router. Op de eerste verdieping heb ik een extender staan omdat anders het bereik op de tweede verdieping waar mijn pc staat niet optiemaal is.
Nu willen die koekebakkers dat ik mijn loodzware hightower, en 24" breedbeeld scherm naar beneden haal om de boel rectstreeks aan te sluiten in de meterkast.....hoe verzinnen ze het. gaat dus niet werken, lukken en gebeuren.
Na een paar maanden regelmatig bellen met die zelfde klacht kwam ik er per toeval achter dat als mijn internet verbinding weg viel ook mijn telefoon verbinding weg valt.

Hieruit valt dus te concluderen dat ik al die tijd gelijk had en dat er wat met de modem aan de hand is want mijn telefoon zit ook op die modem aangesloten en niet op mijn router.
Ziggo melde mij dat ik op de rol stond voor een nieuwe modem, net als vele anderen, maar dat zou wel eens het einde van het jaar kunnen worden voordat ik die in het bezit had.
Dus....wat nu melde ik toen.....en hier gaat het dus om (een lang verhaal kort makende)....ze willen een monteur langs sturen.
ik ben niet zo moeilijk dus laat maar komen jongens.......Ok maar dat wordt dus 15 july mijnheer, tussen 12.00 en 17.00 uur.

Daar werd ik toch even stil van want ik heb een duidelijke storing, weg vallen telefoon en Internet en dan moet je 2 weken wachten op een monteur.
Ok, ik ga niet lullig doen, heb ondertussen met veel teleurstellingen kunnen leven, dus zet mij er dus maar op.
Na 2 dagen mijn mail en brievenbus in de gaten te hebben gehouden nog steeds geen bevestiging van die afspraak ontvangen.
En ik wil dus graag een bevestiging omdat ik 5 jaar geleden ben verhuisd en daarbij dus ook een monteur van Ziggo de boel zou komen aansluiten die dus niet kwam opdagen en de helpdesk mij doodleuk wist te melden dat ze van geen afspraak af wisten....ook toen geen bevestiging gehad.

Dus ik bellen.....helpdesk ik heb een afspraak met jullie voor een monteur bij mij thuis maar ik heb geen bevestiging van jullie en die wil ik wel.
"Nee mijheer wij sturen geen bevestiging per e-mail of per brief...dat is niet gebruikelijk."
ik weer...Dan maak je er maar een gebruik van want ik wil een bevestiging zodat ik niet voor Jan met de korte achternaam verlof neem van mijn werk en jullie niet op komen dagen en vervolgens weer doodleuk melden dat je van geen afspraak afweet. Je hebt een computer voor je neus, daar staat outlook op neem ik aan, tik even in dat er een afspraak met mij bestaat, verzenden....klaar....kleine moeite toch?

Ik kon dus aan het gas.

Laat ik nou in 2009, tijdens de Tros Radar uitzending (zie verhaal in eerder gemelde topic) een 06 nummer gekregen hebben van iemand van Ziggo die mij toen melde dat als er wat was dat ik hem dan kon bellen.......heb ik goed bewaard en warempel, hij werkt daar nog, dus vertelde ik hem dat verhaal van die bevestiging...waarop hij dus melde dat het inderdaad geen polisie is om bevestigengen te versturen......maaaaaaar, hij was wel genegen om persoonlijk voor mij een uitzondering te maken.
En inderdaad...3 seconden later had ik mijn bevestiging per e-mail.
Zoveel moeite is dat dus niet.
Het mooie is dus nu dat ik de enigste klant bij Ziggo ben die een bevestiging heeft voor een afspraak met een monteur van Ziggo.

DAT IS TOCH GEK!!!!!
DAT BEHOORT TOCH GEWOON IEDEREEN TE KRIJGEN!!!!!

En een beetje jammer dat ik 2 weken moet wachten.
 
kobus1960
Mooi verhaal, heerlijk geschreven. Grin
Maar de 06 eigenaar heeft wel gelijk, als dat Ziggo polisie is houdt het op. Wink
Als je het er niet mee eens bent, je kan per maand opzeggen.
Dat is de enige stok die een klant heeft, geen goeie service, blijvend gedonder.
Wegwezen naar een andere provider, zijn er genoeg (al is het overal wel wat).
 
JoDevill
Hallo Kobus1960,

You are missing the Point.
Het is natuurlijk ook wel een beetje een lang verhaal met wat negatieve maar toch ook wel wat positieve punten voor Ziggo.

Ik vind dus niet dat de 06 eigenaar en Ziggo zelf gelijk heeft om zijn klanten niet een bevestiging van een afspraak te sturen.
Voor zo'n een grote organisatie is het gewoon nodig om afspraken te bevestigen want een fout is snel gemaakt en het voorkomt een Ja en Nee spelletje of een klant nou een afspraak heeft als de monteur niet komt opdagen want dat is toch iets wat regelmatig voor komt bij Ziggo.
Ik kan genoeg bedrijfen opnoemen die dat wel doen.
Het schept duidelijkheid en vertrouwen dat er wordt gedaan wat beloofd is.

Het is natuurlijk onzin om te zeggen dat ik ook kan opzeggen en een andere provider moet nemen, er zijn er zoveel.
Ik kan er niet 1 opnoemen die een product levert die in de buurt komt van de kwaliteit die Ziggo levert.
Ook kan ik bevestigen dat de Helpdesk in positieve zin met sprongen is verbeterd.
Je wordt snel en netjes en vriendelijk te wordt verstaan en geholpen, en sommige van die gasten hebben nog verstand van zaken ook.
Dat de klant bepaalde dingen liever anders ziet gaan, zoals een bevestiging daar kunnen hun ook niets aan doen want dat wordt van bovenaf opgelegd.

Ik heb in 2009 toen Ziggo mij van alles had afgesneden een hele korte periode een abbotje van Tele 2 gehad......man...dat is pas een drama.
Niet zo gek gezien ze wel het goedkoopste zijn natuurlijk, maar het is toch van de gekke dat je een paar keer per dag je modem moet resetten omdat het geluid niet synchroom loopt met het uitgezonden beeld.
Mislijdend is gewoon dat ze zeggen dat je 20 mb Internet hebt maar dat daar wel ongeveer 15 tot 17 van gereseveerd is voor je TV en telefoon signaal.

Maar goed....het probleem met Ziggo werd opgelost en ik kon weer naar het oude nest terug.
Het zijn gewoon een paar kleine dingetjes, administratieve dingetjes die gewoon beter moeten bij Ziggo.
Het product is Kei goed, storing is altijd mogelijk en zal je altijd blijven houden zo nu en dan maar daar zal ik nooit en te nimmer over klagen want die worden altijd goed opgelost door Ziggo.
 
kobus1960
Je hebt helemaal gelijk. Wink

Die bevestiging krijg je alleen niet via de helpdesk, werkwijze van Ziggo.
En daar is Ziggo geheel vrij in. En wat Tele2 betreft, 6 jaar klant geweest.
 
JoDevill
Kobus1960,

Zoals je schrijft "6 jaar klant "geweest".

Heeft wel lang geduurd voordat je onderschrift over Wijsheid en zo bij jou ging werken.Pfft
 
kobus1960
In tegendeel, nadat Tele2 steken liet vallen was ik met 1 maand bij Ziggo.
Dus in die zin kan je nog wat leren. Pfft

Als ik mezelf bij iets of iemand niet senang voel, ben ik weg, simpel.
Altijd redenen te vinden, tariefsverhogingen, wijziging voorwaarden,
onverenigbare inzichten enz.
 
JoDevill
Ik denk ook wel dat het komt omdat ik erg verwend ben door de kwaliteit van het product van Ziggo dat ik Tele2 volkomen waardeloos vond en nog steeds vindt.
Gelukkig kon ik weer terug naar Ziggo nadat de problemen die toen dus al 2 jaar speelden door tussen komst van Tros radar werden opgelost op een wel hele nette mannier van Ziggo die er voor zorgde dat het 2 jarige contract met Tele2, die ik toen pas net een maand had, werd ontbonden.
Ziggo zou het contract volledig afkopen, maar volgens mij hebben ze dat in de minne kunnen regelen. De schuld die ik ondertussen had opgebouwd bij Ziggo werd ook kwijt gescholden.
De laptop die ik kado kreeg van Tele2 mocht ik ook houden ondanks dat het abbotje bij hun al weer was opgezegd en de laptop nog verzonden moest worden. Hij werkt en ik gebruik hem nog steeds.Frown
 
kobus1960
We gaan een beetje offtopic, ik heb het best wel naar m'n zin gehad bij Tele2.
Ook ik heb de laptop (Acer xxxx) bij een 2 jarig abbo genomen, best ding, nog voor
leuk geld verkocht na afloop. Daarna heb ik bijna een jaar Fiber60 gehad, dat ging
best fout vorig jaar Oktober, evenals de bijbehorende aparte Fiber helpdesk, prutsers.
Tele2 ging rommelen met wijkcentrales, doorschakelen enz. snelheid vloog omlaag.
Ondanks vele pogingen van Tele2 overgestapt naar Ziggo, snel en clean. Grin
Terug daar waar ik in het prllle begin begonnen ben, Wanadoo heette dat toen.

Even volkomen offtopic, ik heb nog 2Gb ddr2 voor die Acer liggen, is het wat voor je?
 
JoDevill
Als je hem kwijt wil, dan zeg ik geen nee, een ietsje pietsje meer snelheid is wel welkom.Wink
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Storing Internet en afhandeling daarvan.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Ziggo biedt heel Amsterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 13-10-2020
Ziggo herstart landelijke uitrol gigabit-internet in Hoogvliet Rotterdam Ziggo nieuws : 1 28-07-2020
Ziggo biedt heel Rotterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 10-03-2020
Advertentie