obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je vragen stellen over allerhande problemen met je pc, laptop, netbook, ipad, Imac, enz. Bijvoorbeeld hoe optimaliseer ik de internetsnelheid. Ook voor programma en software vragen.
 Onderwerp afdrukken
Netwerk problemen
Zippo
Ik kom er niet uit en hoop op de kundigheid hier aanwezig.

Situatie:
Intern netwerk, niet van buitenaf bereikbaar.
Laptop, Windows7
PC1, Windows7
PC2, Windows7

Via mijn laptop kan ik m.b.v. VNC PC1 en PC2 overnemen. Sinds kort is de snelheid tussen PC2 en mijn laptop drastisch afgenomen.
Dit bemerkte ik het eerst met de verbinding tussen laptop en PC2. Het overgenomen systeem komt met heel schokkerig beeld op de laptop.

De snelheid tussen laptop en PC2 varieert met VNC tussen 150 en 1700 kbps. Voorheen was dit 20000 kpbs waardoor het eigenlijk niet te merken was dat je op een 'remote' computer aan het werken was. Ook als ik via mijn gedeelde mappen (zonder VNC) bestanden wil uitwisselen is de snelheid bedroevend laag. Zo'n 13 kbps, dan duurt een klein bestand al uren.

Met PC1 heb ik dit probleem niet, waardoor ik er van uitga dat het probleem niet aan de laptop ligt.

Wat heb ik al gedaan?

VNC software op beide systemen geupdate, geen resultaat.
PC2, winsock en netsh reset, geen resultaat.
PC2, Lan adapter bij de eigenschappen het NDIS filter van Kaspersky uitgezet. (ervaring uit het verleden, waarbij deze driver de verbinding dichtkneep in combinatie met bepaalde LAN adapters)
PC2, diverse eigenschappen van de LAN adapter uit en weer aangezet.
Laptop en PC2 netwerk drivers geupdate.
Laptop en PC2 in veilige modus met netwerk opgestart, zodat e.v. spelbrekers niet geladen worden, geen resultaat.
PC2, aantal nieuwe programma's gedeinstalleerd. Misschien waren dit de boosdoeners, geen resultaat.
Vast nog dingen vergeten die ik gedaan heb.


Wat mij betreft is Remote Desktop van MS ook prima, maar dit krijg ik niet werkend.

Wie heeft een tip?
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
MisterSenseo
Windows firewall uitgeschakeld ?
Vaak leidt dat tot problemen en dmv je firewall in je router heb je heel die Windows firewall niet nodig.
In configuratiescherm/Systeembeheer/Services kun je hem uitzetten.
Als je toch in die Services zit,schakel dan ook meteen Windows Defender uit,ook zo'n spelbreker.......Pfft

edit : ik lees net op de VNC website dat de free edition niet door Windows 7 ondersteund wordt.........
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Bitfreak
Probeer het eens met Teamviewer.Cool
 
MisterSenseo
Teamviewer werkt goed maar lang niet zo snel als VNC of Remote Desktop
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Zippo

Quote

MisterSenseo schreef:

Windows firewall uitgeschakeld ?
Vaak leidt dat tot problemen en dmv je firewall in je router heb je heel die Windows firewall niet nodig.
In configuratiescherm/Systeembeheer/Services kun je hem uitzetten.
Als je toch in die Services zit,schakel dan ook meteen Windows Defender uit,ook zo'n spelbreker.......Pfft

edit : ik lees net op de VNC website dat de free edition niet door Windows 7 ondersteund wordt.........


Ja die had ik beide al uitgezet via service, want die kunnen met de eigen geinstalleerde firewall weer problemen geven. Ik gebruik niet de free edition van VNC.

Teamviewer gebruik ik wel eens om mijn vader op afstand te helpen, maar om daarmee pc's remote te beheren lijkt me niet prettig werken.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
MisterSenseo
Ik gebruik Teamviewer wel binnen mijn netwerk,je kunt "alleen LAN" selecteren zodat het ook niet van buitenaf te benaderen is,da's wel handig.
Je merkt wel overduidelijk dat je met een andere pc bezig bent,maar het werkt wel feilloos.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Zippo
Nogmaals netwerk driver van pc2 geupdate. En wat denk je? Probleem opgelost.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
kobus1960
Dat is toch met grote regelmaat (al eens eerder over bericht na een bezoek aan
Alternate-vrienden) de boosdoener, de netwerkdrivers onders windows 7.
Net even mailcontact gehad met 1 van hen, tientallen per week.......nog steeds.
Gebruikers denken aan defect, 99 % driver.
 
Zippo
Tja nu aan den lijve ondervonden.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
MisterSenseo
Gelukkig weer redelijk simpel een probleem opgelost en je hebt het nog zelf gedaan ook lekker benzine-aanstekertje van me...........Pfft
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Netwerk problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
VodafoneZiggo test ‘netwerk van de toekomst’ Ziggo nieuws : 1 22-08-2018
LTE-M-netwerk Vodafone nu live Ziggo nieuws : 1 29-06-2018
Onbekende aansluiting op mijn netwerk Computer vragen : 11 12-11-2017
Problemen POP accounts Storing : 6 28-08-2017
Advertentie