obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Draadloos internetten met wifi geeft vaak problemen. De snelheid is traag, de verbinding valt weg. Het kanaal is bezet. Hier zijn vragen, oplossingen en tools. Ziggo levert de volgende WiFi routers: Netgear JWNR 2000, Netgear WGR 614, Sitecom WL 582, Sitecom WL 351, Sitecom WL 153, Sitecom WL 341. Internet Dongles: Netgear WNDA3100V2, Netgear WN111, Sitecom WL172, Sitecom WN344. Maar voor andere types als Linksys, D-Link, Cisco, TP-Link kunt u ook uw vragen stellen.
 Onderwerp afdrukken
Hulp nodig met WIFI modem/router Ubee
Akke
Ben erg blij met modem/router van Ubee. Tot een paar uur geleden werkte het prima draadloos op de desktop.
Wilde vanavond de laptop gebruiken en die kan het modem/router draadloos niet vinden. Netwerk naam is wel zichtbaar trouwens (windows vista). Bekabeld kom ik tot hier:
via 192.168.178.1 in het inlogscherm voor de router. En hier wordt het wachtwoord ineens niet meer herkend(onderkant modem/router).
Bekabeld werkt internet. Zie ook de router als pictogram verschijnen

Verder de desktop weer geprobeerd en ineens doet die precies hetzelfde. Kan draadloos niet verbinden, ziet wel netwerknaam maar herkent wachtwoord niet meer. Verder nergens iets aan verandert. WIndows geupdate dus........

Ben er al uren mee bezig maar komt niet verder.

Klopt het trouwens dat Ziggo 1200 maar adviseert voor 1 pc?

Help aub!! en alvast bedankt
Ik snap het niet meer
 
Undertaker
je kan dus niet inloggen op de modem router is het de Ubee Wifi modem?
Met vriendelijke groet, Undertaker
 
Akke
Dank voor de snelle reactie, maar tijdens de installatie van het modem is alles perfect gelukt voor de desktop.

Het probleem is ontstaan na het aanzetten van de laptop.

Nu werken beide pc niet meer draadloos.

Naam en wachtwoord worden niet meer herkend

Het zelfde bekabeld. Ik weet het echt niet meer

Is idd het Ubee wifi routermodem
 
kobus1960
Heb je het modem geactiveerd na aansluiten?
Zo ja, trek de stekker uit het modem, wacht paar minuten
en start m weer op. Indien je zaken in het modem hebt
aangepast, reset m even aan de achterzijde met een paperclip.
10 seconden ingedrukt houden. En tenslotte, heb je achter het
modem nog een eigen router zitten? Volg dan klikkerdeklak in
het onderschrift.
 
Akke
Het werkt inmiddels weer! heel erg bedankt!
 
kobus1960
Mooi, veel plezier ermee!
 
ruige
Ben niet blij met dat Ubee modem van Ziggo, word er doodziek van, wie kan mij helpen.

Wireless krijg ik niet goed aan de gang, beetje dezelfde symptom als in deze thread op het forum, :

kan het modem/router draadloos niet vinden. Netwerk naam is wel zichtbaar trouwens.

Als ik hier en of daar wat om configureer, bijv beveiliging uit, en dan weer aan, dan kom ik er wel in, maar dan valt ergens gedurende het online zijn de verbinding weg, refresh wireless networks, soms zie ik dan het wireless network niet, soms weer wel, maar reconnecten lukt niet.

Gisteren avond ook weer eens lopen rommelen, uiteindelijk met 2 laptops via wireless online geweest heel de avond zelfs, WOW, naar bed gegaan, laptops uit, modem aan gelaten, volgende ochtend, met beide laptops geen verbinding meer te krijgen. :-(

Ik word er mate klap van, Akke vertelt dat het probleem nu is opgelost,.... wat was de oplossing Akke??




Heb 1200 gebeld, die gaven me het service nummer wat 65 eurocent per minuut kost (SCHANDALIG) gebeld, druk, kon dus mijn telefoonnummer achterlaten met het bericht dat ik binnen 24 uur word teruggebeld, is ook niet gebeurd.,,,, HOPELOOS


Ik baal er goed van.

Nog een ander probleem dat ik heb ervaren, maar wat niet zo erg is, is dat ik een soort van 3 tonige kiestoon krijg en het display van mijn KPN telefoon niets meer weergeedt.... Belachelijk, moest niet mogen, maar minder belangrijk als het wireless gedeelte.


Kan iemand mij misscien helpen? Ik ben radeloos...

Bij voorbaat dank

Roy
Gewijzigd door ruige op 26-07-2011 19:38
 
Akke
Ik heb precies gedaan wat Kobus mij geadviseerd heeft (zie hierboven).

Verder op de Windows PC het sttuurprogramma's bijgewerkt.

Configuratiescherm -> systeem -> apparaatbeheer

Zoek de draadloze netwerkadapter op en klik rechts. Selecteer stuurprogramma bijwerken.
Alles is goed gekomen en werkt als een speer.

Goedkoper advies dan 0,65 van Service+

@ziggowebcare op Twitter. Die jongens reageren snel en adequaat. Daar kan je tenminste wat meeSmile
 
ruige
Dank voor je reactie Akke, hmmm, dit is een laptop van werk en heb op nog geen een draadloos netwerk problemen gehad.... is een soort up to date laptop to say,

Ik heb zelf get gevoel dat het het modem is waar het aan ligt, 2 laptops met hetzlefde probleem, 1 windows xp , de andere suse enterprise desktop....


en ze knallen er op het zelfde moment uit.... enzovoorts... lijkt mij dan geen laptop probleem, maar meer een modem probleem.

zowel de xp als linux doos doen het andere wireless netwerken gewoon goed.
 
kobus1960
Je kan proberen de het Wifi kanaal te veranderen.
Het is tegenwoordig razend druk in WiFi land.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Hulp nodig met WIFI modem/router Ubee', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Wifi punt Zyxel Wap6807 Algemene computer en software vragen. : 8 16-01-2022
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren Hardware instellingen : 2 25-11-2021
Advertentie