obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw digitale 'ontvangst'.
 Onderwerp afdrukken
Geen ontvangst van alle TV kanalen van Ziggo
pat
Vandaag ( 2-8-2011) bij het aanzetten van de TV, blijkt dat ik maar een paar kanalen zoals b.v.Ned. 1 & 2 kan ontvangen. Bij verschillende andere kanalen krijg ik op het tv scherm de melding:
E37-32 onbekende uitzending. Geen idee wat dit betekent. Zijn er momenteel andere mensen die momenteel dezelfde problemen hebben, ik woon in Capelle aan den IJssel.
Telefonisch is Ziggo niet te breiken, bij elke poging hiertoe, krijg ik de mededeling: wij zijn niet te bereiken wegens de ernorme drukte.
 
kobus1960
Ik heb even de vermelding van Ziggo op E37 copy paste gedaan.
Dus no offence Wink

De meldingen E37, E48 of E52 worden veroorzaakt door geen of onvoldoende kabelsignaal.

Om de oorzaak van deze melding te kunnen vinden is het erg belangrijk dat je de bekabeling in je huis goed controleert.

1. Is de televisiekabel goed aangesloten op het aansluitpunt? Is de bekabeling van goede kwaliteit?

2. Controleer of alle kabels goed zijn aangesloten. Raadpleeg hierbij de volgende handleidingen:
Snel aan de slag met Digitale Televisie
Installatie hoofdaansluiting

3. Heb je alle kabels en aansluitpunten gecontroleerd en is alles juist aangesloten?
Bel in dit geval de Klantenservice.

Overzicht E-meldingen
 
Shanghai120
Heb sinds gisteren precies hetzelfde probleem. Alleen ontvangst Ned 1 & 2 en op de andere kanalen melding e37-32. Heb bekabeling in huis gecheckt en is in orde. Ook decoder gereset, maar heeft niets geholpen. Kan iemand mij vertellen wat er aan de hand zou kunnen zijn? Storing bij Ziggo of kan ik zelf nog iets doen? Woon in omgeving Beverwijk.
 
pat
Ik had dezelfde klachten, geen ontvangst op alle kanalen enz. Ik heb de digitale ontvanger niet gereset, maar naar menu gegaan en laten zoeken naar zenders. Dit lukte en nu heb ik weer al mijn zenders.
Probeer het ook eens, succes

Sterkte,
 
filthyanimal
Ik heb ook sinds gisteren dezelfde foutmelding.
Een maand geleden kwam het ook al eens voor maar toen loste het probleem zichzelf op binnen 24u.
Ik ga er van uit dat de bekabeling etc. in orde is aangezien het 2 maanden gewerkt heeft en ik sindsdien niets met de kabels heb gedaan.
Ik vind het ook toevallig dat meerdere mensen dit probleem op dezelfde dag krijgen.
Weet iemand inmiddels wat het probleem is of hoe het opgelost kan worden?
Gewijzigd door filthyanimal op 03-08-2011 11:14
 
kobus1960
Probeer antwoord 4 even uit. Laat je TV/decoder opnieuw zenders scannen.
 
filthyanimal

Quote

kobus1960 schreef:

Probeer antwoord 4 even uit. Laat je TV/decoder opnieuw zenders scannen.


Was aan het typen toen antwoord 4 geplaatst werd...
Het is gelukt, bedankt Pat.
Toch zou ik willen weten waar het probleem vandaan kwam.
 
kobus1960
Lijkt aannemelijk dat er wat kanalen verplaatst zijn i.v.m de aanstaande
inperking van het analoga pakket, waardoor er meer ruimte voor het digitale
deel op de kabel komt. Nog een oorzaak kan zijn, een aanpassing bij Ziggo
omdat KPN met Digitenne z'n kanalen aangepast heeft. Daar is in het nabije
verleden nabij en in Roosendaal de "pleuris" over uitgebroken.

Verwacht niet dat welke ISP dan ook transparant wordt in z'n handelen, utopie Pfft
 
filthyanimal
@Kobus1960
Ik begrijp het niet helemaal maar bedankt voor je uitleg van wat het probleem zou kunnen zijn.
 
kobus1960
Er kan over de groene kabel, waar Ziggo gebruikt van maakt, die je huis binnen komt
heel veel, dat was 32 x analoog, plm. 200 digitaal, 120 Mb internet en telefonie.
Heb ik het nog niet over datgeen Ziggo er zelf nog mee zou kunnen doen, daar weet ik
verder niets van. HD wordt/werd uitgezonden in een bepaalde compressie. We gaan
meer en meer HD kanalen krijgen/kopen/huren, welke meer en meer ruimte nemen
dan analoge kanalen. De analoge kijkers krijgen dus stap voor stap minder zenders tot
dat het minimale (bij wet vastgelegd) van 15 zenders is bereikt. (vraag me niet welke).
Er zijn laatstelijk wat analoge kanalen weggehaald waardoor er per 1 September meer
zender HD kunnen worden uitgezonden. Om de verkregen ruimte goed te benutten worden
dat soort zenders die HD gaan worden, een beetje opgeschoven om kwaliteit te behouden.
Vandaar dat deze "storing" weleens voor kan komen. Komt dit nog eens voor, gewoon
even je TV/Decoder laten scannen, verder niets aan de hand, het wordt alleen maar beter.

Ik promoot Ziggo niet, geef alleen weer wat zij beweren. Pfft
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen ontvangst van alle TV kanalen van Ziggo', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Advertentie