obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Deel je ervaring!
 Onderwerp afdrukken
RGB aansluiten
kobus1960
Ik kreeg vandaag van een langskomende schade-expert een mooie tip.
De man bleek exact dezelfde tv als ons te hebben, een HD ready zonder HDMI.
We hebben wel een samsung HD decoder, via scart aangesloten.
Hij heeft na wat speurwerk ontdekt dat een RGB aansluitwijze een veel beter resultaat geeft.
Ik ook aan het googlen, nooit te oud om te leren uiteraard. Wink
En jawel hier staat e.e.a. duidelijk aangegeven.
Setje RGB gehaald, ook audio, die moet apart gelinkt worden.
Resultaat verbluffend. Grin Voor € 9,20!!

Doe er je voordeel mee.
 
Zippo
Dus als ik het goed begrijp heb je juiste signalen van de scart aansluiting rechtstreeks aangesloten op RGB en audio.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
kobus1960
Neen, ik ben van RGB decoder naar RGB tv gegaan.
Te weten Samsung H360RS naar Panasonic Viera.
RGB tulp naar RGB tulp dus, verbijsterend. Grin
Het verschil tussen scart, die kun je gewoon laten zitten om te
testen, en dat is geen goeiekope, is haast bizar te noemen.
 
MaXMhZ
Dat kan wel kloppen. De RGB signalen zijn nu ieder apart afgeschermd.

Als de decoder een HDMI uitgang heeft, kun je ook een computer monitor (minstens 1920x1080 met HDCP) aansluiten via HDMI v1.4 kabel of via HDMI naar DVI kabel.

Dan blijft het signaal digitaal, wat nog veel betere resultaten geeft.
Samsung heeft verscheidene fantastische monitoren met cPVA panelen. Die geven meer en betere kleuren, groter contrast en een betere kijkhoek.
 
kobus1960
Ik heb hier een LG Flatron W2600HP-BF scherm aan m'n pc
hangen, gister opgehaald bij iemand die niet echt wist wat ie
te koop had gezet op marktplaats. Een LCD IPS scherm, da's
helemaal bloedmooi op 1920 x 1200, wat een pracht, genieten
van HD ook. Hier een uiteenzetting hoe dat werkt.
Ik had m voor € 150,- te pakken, een zoektocht waard!!
 
MaXMhZ
Hele goede koop Kobus!

Ik heb nu zelf een BenQ EW2420 A-MVA scherm als "TV" via HDMI v1.4 kabel achter mijn EMTEC N200 streamertje. Dat ding werkt voor geen meter achter mijn computers, maar achter de EMTEC doet hij het fantastisch. Daar had ik hem gelukkig ook voor gekocht. Nu kan ik mijn Samsung 2343BW (23" maar 2048x1152) weer achter een computer gebruiken.

Scherm diameter is bij lang na niet zo belangrijk als hoge resolutie.
Gewijzigd door MaXMhZ op 08-08-2011 23:20
 
Bitfreak
@Kobus

Je hebt de tv met de decoder via de component (digitaal of Analoog) aansluiting aangesloten denk ik ?.
Dat is inderdaad weer een stapje hoger dan RGB.
Mooi dat je nu scherpe beelden ziet Cool
 
kobus1960
Ja, klopt, component mag je het ook noemen.
Andere bronnen noemen dit RGB aansluiten.
 
MaXMhZ
RGB is hetzelfde signaal als wat op SCART aanwezig is.
YPrPb is een ander soort component video signaal

http://nl.wikipedia.org/wiki/Componen...nent_video

Digitale (HDMI) signalen worden geen component video genoemd, hoewel ze natuurlijk wel de drie kleuren en Synchronisatie signalen bevatten. In het geval van HDMI komt daar dan ook nog eens audio bij, al dan niet multi-channel (tot 7.1 surround).

Deze signalen zijn serieel, gecomprimeerd en bevatten High Definition Copy Protection (HDCP) Apparatuur stuurt naast video en audio ook gegevens over zichzelf over digitale verbindingen zoals resolutie, merk en type. Afhankelijk of de apparatuur wel of niet HDCP gecertificeerd is (is ondertussen gekraakt) wordt beeld+video dan wel of niet verstuurd.


Ze kunnen niet op analoog aangesloten worden.

Let er op dat je apparatuur HDCP aan kan op de DVI/HDMI aansluitingen, anders zou het zo maar kunnen dat het beeld "op zwart gaat", of met maximaal 720p wordt weergegeven (Downsampling).

HDCP is afgedwongen door de entertainment industrie om digitaal copieren tegen te gaan.

Windows media speler staat bwkend om zijn "gebrekkige" HDCP implementatie. In feite is er helemaal niets mis, maar heeft M$ onder druk van de entertainment industrie nog striktere HDCP toegepast.

Gaat het beeld op zwart, gebruik dat MPC-HC
(Media Player Classic- Home Cinema. Gratis te downloaden van Source Forge en andere sites. Dit is de enigste gratis(die ik ken dan) speler die Full-HD content met hardware-acceleratie via de video kaart weergeeft zonder enig HDCP geklooi. Daarom kun je dan ook screen-copies maken. Smile

In tegenstelling tot wat de meeste mensen denken ondersteunt de bekende Video Lan Player VLC geen hardware acceleratie (misschien ondertussen bij versies hoger dan v1.0 wel). Deze speler zal dan ook meer eisen aan de processor stellen, vooral bij FullHD content.
Gewijzigd door MaXMhZ op 09-08-2011 04:17
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'RGB aansluiten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Aansluiten oude tv op mediabox next Algemeen : 3 27-09-2022
Afsluiten gaat sneller dan (weer) aansluiten Abonnementen : 2 13-04-2017
aansluiten home cinemaset. heel graag hulp Algemeen : 9 02-01-2016
switch aansluiten. Eigen netwerk : 16 20-04-2015
tv aansluiten op home cinema set Ziggo Gebruikers Groep : 6 16-09-2014
Advertentie