obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Geen digitaal beeld geen foutmelding, CI module probleem?
ingisa
Ik heb al 2 jaar een Sony Bravia televisie met een CI module. Opeens krijg ik 's avonds geen digitaal signaal meer en blijft scherm zwart. Televisie doet het wel met DVD speler. als ik de DVDs speler uitzet krijg ik even televisiebeeld (2 sec) en wordt het scherm weer zwart. analoog werkt wel. Vreemde is dat ik 's ochtends wel digitaal beeld heb.
Ben op zoek naar de oorzaak. Kan de CI module defect raken? Hoe kan ik dat verder constateren. Is er iets van een reset mogelijk? .Wie heeft hier ervaring mee en kan me helpen?
 
zig847362
Zelfde probleem hier, met een Philips tv en CI+ module. Altijd prima gewerkt, maar sinds gisteren blijft het beeld blijft zwart met melding "no programme available". Op de website van Ziggo wordt geen storing gemeld...
 
kobus1960
Heb je al geprobeerd je kanalen opnieuw in te stellen??
Ziggo is om de haverklap bezig de kanalen te verplaatsen i.v.m. 1 September.
Ze hebben ruimte verkregen door de analoge kijkers te verblijden met zenders
af te pakken, en een boel regionale zenders weg te halen bij de digitalen
Die laatste zenders krijg je alleen nog regiogebonden in de toekomst.
 
clib37
Hier sinds eergisteren hetzelfde probleem, ook met een Sony Bravia.

Alleen het toestel even helemaal uitzetten (dus niet op standby) helpt tijdelijk.
Dan kun je weer digitaal kijken.

Laat ik de tv op standby staan en schakel 'm later in, dan is er geen beeld. Ook switchen naar analoog met de remote lukt dan niet meer. Het groene lampje knippert wel als je de remote gebruikt, maar er gebeurt verder niets.

Haal je de CI+ kaart eruit en zet je de TV dan aan, dan werkt het analoge gedeelte prima.

Maar er is dus blijkbaar een aanpassing bij Ziggo geweest zeer recent, volgens Sony. Dat zal er vast mee te maken hebben. Ziggo maar eens bellen.
 
ingisa
"Fijn"om te horen dat het niet aan mijn tv of mijn CI module ligt. Ik had inmddels zelf ook ontdekt dat uitzetten tijdelijk helpt. Ik hoop dat Ziggo snel iets aan deze klacht doet, want ik heb dinsdag 40 minuten aan de telefoon gezeten en werd toen verbroken. Ik heb geen zin om nogmaals nodeloos te wachten en dan met een standaard antwoord opgescheept te zitten. Ik hoor het graag als iemand weet of en wanneer dit wordt opgelost.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: augustus 11 2011 19:08:58:

Quote

kobus1960 schreef:

Heb je al geprobeerd je kanalen opnieuw in te stellen??
Ziggo is om de haverklap bezig de kanalen te verplaatsen i.v.m. 1 September.
Ze hebben ruimte verkregen door de analoge kijkers te verblijden met zenders
af te pakken, en een boel regionale zenders weg te halen bij de digitalen
Die laatste zenders krijg je alleen nog regiogebonden in de toekomst.


Domme vraag misschien, maar hoe doe ik dat?
Gewijzigd door ingisa op 11-08-2011 19:08
 
MisterSenseo

Quote

ingisa schreef:

"Fijn"om te horen dat het niet aan mijn tv of mijn CI module ligt. Ik had inmddels zelf ook ontdekt dat uitzetten tijdelijk helpt. Ik hoop dat Ziggo snel iets aan deze klacht doet, want ik heb dinsdag 40 minuten aan de telefoon gezeten en werd toen verbroken. Ik heb geen zin om nogmaals nodeloos te wachten en dan met een standaard antwoord opgescheept te zitten. Ik hoor het graag als iemand weet of en wanneer dit wordt opgelost.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: augustus 11 2011 19:08:58:

Quote

kobus1960 schreef:

Heb je al geprobeerd je kanalen opnieuw in te stellen??
Ziggo is om de haverklap bezig de kanalen te verplaatsen i.v.m. 1 September.
Ze hebben ruimte verkregen door de analoge kijkers te verblijden met zenders
af te pakken, en een boel regionale zenders weg te halen bij de digitalen
Die laatste zenders krijg je alleen nog regiogebonden in de toekomst.


Domme vraag misschien, maar hoe doe ik dat?


Domme opmerking misschien,maar handleiding van je tv misschien ????
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
clib37
Het opnieuw instellen van kanalen helpt niet.
Ik heb gisteren de meest recente Sony firmware op mijn toestel gezet, en hierna alle kanalen opnieuw ingesteld (via autostart).

Dit lost het probleem NIET op.

Als Sony aangeeft dat Ziggo eergisteren een aanpassing heeft gedaan waarna de problemen ontstonden, dan weet ik genoeg.
Maar hun helpdesk weet uiteraard weer van niets, of ze moeten zich van de domme houden.
 
MisterSenseo
Het is wel gek dat het met Sony Bravia en Philips gebeurt..........misschien een verkeerde update bij Ziggo.
Wacht nog even af,ik weet,het is moeilijk maar wacht even tot de 2e week van september........er is een hoop gaande en er is een hoop werk te doen om heel Nederland te voorzien van het nieuwe systeem.
Er is vast wel een Webcare-medewerker die met het antwoord gaat komen,maar die kunnen dit ook pas weten als het bij Ziggo zelf bekend is.
Ik had hetzelfde verhaal met mijn LG met CI+ module en heb alles opnieuw ingesteld en alles werkt weer.........ik ben er pas naar gaan zoeken naar aanleiding van dit topic overigens......Wink
Hier staan de tv's vastgerot op RTL4 en die doet het altijd goed,hihihihi
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Undertaker
Zelfs als je bij hem zijn CI+ module eruit trekt heeft de tv het geeneens door en speelt die gewoon door Pfft Want het IS ECHT vast geroest op RTL4 en een enkele keer op SBS6!
Hé MisterSeneo Pfft Pfft
Met vriendelijke groet, Undertaker
 
anneeverdij
Hier sinds vandaag (een maand later dus) ook hetzelfde probleem met onze Sony Bravia. Ik moet nog controleren of morgenvroeg wel wat te zien is.
Maar ik ben dus erg benieuwd of bij bovenstaande personen het nu opgelost is, en hoe.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen digitaal beeld geen foutmelding, CI module probleem?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Ci+ en smart card geen zenders vinden Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 11-07-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Fritzbox 7581 achter Connectbox - geen guest wifi Eigen netwerk : 9 20-09-2020
Humax IHDR 5500C Geen signaal Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 4 14-07-2020
Advertentie