obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Geen digitaal beeld geen foutmelding, CI module probleem?
kobus1960
Even een vraag, ik gebruik gewoon de decoder, maar ik ben er inmiddels wel
achter welke module ik zou moeten gebruiken, een AlphaCript CAM V1 , dit indien
je Bravia niet in onderstaande lijsten voorkomt. Heeft idd te maken met de update
die Ziggo op hun net heeft uitgevoerd. Staan de vreemd doende toestellen in de lijst?
Ik kan v/d week even een dergelijke module testen, ben benieuwd, laat ik weten hier.
Je schijnt dit type ook in de light versie te hebben, die moet je NIET hebben.

hier compatibel toestellen lijst.
 
anneeverdij
We hebben en sony Bravia KDL 32EX711 (model 2010 dus) begin dit jaar gekocht. We hebben geen losse decoder maar een CI+ module (merk irdeto) gelijk gekocht met de tv. er staat op: geschikt voor ziggo.
Vanmorgen nog steeds geen digitale zenders, behalve NED1 en Nickjr (?). Wel analoog.
Vanmorgen ook geen internet (ook van Ziggo). Een uur met helpdesk aan de telefoon gehangen, maar onze instalatie was te ingewikkeld (losse router, klein bedrijfsnetwerk, 5 pc's, switch) dus ze kwamen er niet uit. 10 minuten na ophangen en zelf zog wat testen (kabels vervangen) was er (zonder verklaring en met originele bekabeling) wel weer internet.
Echter nog geen digitale TV.
De helpdesk kon niet opnieuw mijn smartcard activeren (lukte niet). Ze gaven nog de suggestie om de CI+ module op een andere TV te testen. Daar zal ik dan naar op zoek moeten, heb ik thuis niet staan.
Alle suggesties zijn welkom.
 
kobus1960
Als je hier (klik) even kijkt zie je dat jouw toestel niet
gecerfificeerd wordt door Ziggo. Mag ik weten welk merk/type
module je gebruikt?
 
anneeverdij
Als je bij de modellen van 2010 kijkt, zie je 'm in het rijtje onder Essentialrange staan.
En de module die we hebben is de CI+ module die Ziggo op haar website aanprijst
https://www.ziggo.nl/#producten/televisie/digitale-ontvanger/digitale-televisie-module-ci/ (ook dat had ik al verteld. We laten ons de wet voorschrijven door Ziggo, doen keurig wat zij willen, betalen daar vet voor... en vervolgens gaan zij lopen klooien met updates of upgrades of zenderindelingen of weet ik veel, en hebben wij geen DTV meer) Lang leve analoog.

Alles volgens het boekje dus...
 
Ziggo-WebCare_Jelle

Quote

anneeverdij schreef:

We hebben en sony Bravia KDL 32EX711 (model 2010 dus) begin dit jaar gekocht. We hebben geen losse decoder maar een CI+ module (merk irdeto) gelijk gekocht met de tv. er staat op: geschikt voor ziggo.
Vanmorgen nog steeds geen digitale zenders, behalve NED1 en Nickjr (?). Wel analoog.
Vanmorgen ook geen internet (ook van Ziggo). Een uur met helpdesk aan de telefoon gehangen, maar onze instalatie was te ingewikkeld (losse router, klein bedrijfsnetwerk, 5 pc's, switch) dus ze kwamen er niet uit. 10 minuten na ophangen en zelf zog wat testen (kabels vervangen) was er (zonder verklaring en met originele bekabeling) wel weer internet.
Echter nog geen digitale TV.
De helpdesk kon niet opnieuw mijn smartcard activeren (lukte niet). Ze gaven nog de suggestie om de CI+ module op een andere TV te testen. Daar zal ik dan naar op zoek moeten, heb ik thuis niet staan.
Alle suggesties zijn welkom.


Wat betreft internet, We geven alleen ondersteuning aan 1 computer achter onze modem. We kunnen wel nakijken of de modem op juiste manier verbonden is met onze netwerk en ik ga er dan ook vanuit dat dit gebeurd is.

Over het tv probleem zou ik het volgende willen adviseren: sluit de tv met een zo kort mogelijke kabel tussen de tv en de hoodsaansluiting. Haal voordat je de tv aan zet de module uit de tv. laat de tv opnieuw naar zenders zoeken met juiste frequentie en netwerknummer, zet de tv uit wanneer hij klaar is met zoeken. zet de tv weer aan, wacht totdat je beeld krijgt en stop de module er in.
Ziggo WebCare Jelle
 
anneeverdij
Internet was geen issue meer.

Quote

Over het tv probleem zou ik het volgende willen adviseren: sluit de tv met een zo kort mogelijke kabel tussen de tv en de hoodsaansluiting. Haal voordat je de tv aan zet de module uit de tv. laat de tv opnieuw naar zenders zoeken met juiste frequentie en netwerknummer, zet de tv uit wanneer hij klaar is met zoeken. zet de tv weer aan, wacht totdat je beeld krijgt en stop de module er in.

Bovenstaande routine uitgevoerd. Echter nog geen resultaat; alleen ned1 en bij de andere zenders zwart beeld en sinds vandaag de melding: "de geselecteerde service is gecodeerd of kan niet worden gedecodeerd."
Ik heb toch het sterke vermoeden dat het aan de smartcard ligt. Blijft bij mij alleen de vraag: hoe kan het dat die van de ene dag op de andere niet meer werkt?
Ik ga morgen met een andere smartcard testen, kijken wat dat brengt.
 
kobus1960
Heb je geprobeerd om op "mijn Ziggo" je kaart te resetten?
 
Monteur_kees
kan je via een persoonlijk bericht je postcode huisnr en smartkaart nummer doorgeven
dan zal ik even een heractivatie sturen wellicht dat dit helpt




Quote

anneeverdij schreef:

Internet was geen issue meer.

Quote

Over het tv probleem zou ik het volgende willen adviseren: sluit de tv met een zo kort mogelijke kabel tussen de tv en de hoodsaansluiting. Haal voordat je de tv aan zet de module uit de tv. laat de tv opnieuw naar zenders zoeken met juiste frequentie en netwerknummer, zet de tv uit wanneer hij klaar is met zoeken. zet de tv weer aan, wacht totdat je beeld krijgt en stop de module er in.

Bovenstaande routine uitgevoerd. Echter nog geen resultaat; alleen ned1 en bij de andere zenders zwart beeld en sinds vandaag de melding: "de geselecteerde service is gecodeerd of kan niet worden gedecodeerd."
Ik heb toch het sterke vermoeden dat het aan de smartcard ligt. Blijft bij mij alleen de vraag: hoe kan het dat die van de ene dag op de andere niet meer werkt?
Ik ga morgen met een andere smartcard testen, kijken wat dat brengt.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
anneeverdij

Quote

kobus1960 schreef:

Heb je geprobeerd om op "mijn Ziggo" je kaart te resetten?


Ik moest even zoeken, maar heb zojuist geprobeerd te 'herstellen'. Volgens de site kan het 15 minuten duren, die zijn nu ook voorbij... en nog steeds zwart op 2.
Ik ga nu piotje een berichtje sturen, hopelijk kan hij/zij wat meer Frown
 
kobus1960
Piotje komt hier met regelmaat langs, wacht hem even af.
Niet iedereen zit te wachten op PB's.
En bovendien kan iedereen hier weer wat van leren.
No offence!!! Wink
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen digitaal beeld geen foutmelding, CI module probleem?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Ci+ en smart card geen zenders vinden Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 11-07-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Fritzbox 7581 achter Connectbox - geen guest wifi Eigen netwerk : 9 20-09-2020
Humax IHDR 5500C Geen signaal Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 4 14-07-2020
Advertentie