obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wil je meer apparatuur aansluiten op je internetverbinding dan heb je een router nodig. Ziggo levert nu de Ubee EVW3200 en de Cisco EPC3925, daarin zit al een router met wifi.
 Onderwerp afdrukken
Ubee 3200 in combinatie met Vigor AP800
jdg
Ik heb bovengenoemde combinatie staan omdat met name op zolder het bereik matig is anders.
Heb altijd vol bereik op mijn iphone en ipad, maar moet heel vaak wifi uit- en aanzetten op deze
apparaten omdat ik anders geen werkende verbinding heb. Heeft iemand ervaring hiermee?
Of heeft Ziggo WebCare nog een advies hoe ik eea soepel kan laten draaien?
 
kobus1960
De 3200 WiFi prestaties zijn niet de besten. Jouw combinatie is dus niets mis mee.
Ik gebruik ook een TP-link voor m'n totale netwerk, die werkt wel door het hele huis.
Neem aan dat die Vigor bekabeld aan de 3200 hangt? Of bridge je m?
 
jdg
Bekabeld aangesloten inderdaad, maar snap niet waarom internet wegvalt terwijl ik vol bereik heb?
 
kobus1960
Als er in jo nabijheid WiFi gebruikt wordt die op hetzelde kanaal zit kan dit
elkaar flink in de weg zitten. Ik zou WiFi op de 3200 uitzetten, dat kan gewoon
in het wireless menu. Dan kijken wat er gebeurd als je alleen de Vigor gebruikt.
Kijk even met een laptop en het progje netstumblerof er iemand je dwars zit.
Ik ga bij een install meestal gelijk naar kanaal 11, maar zo kunnen er meer denken.

Ook ik heb'/had gedoe met de 3200 wifi, verder een prima modem/router.
WiFi is m'n TP link vele malen stabieler, 2 x zoveel steady bereik. Zie in het
onderschrift (klikkerdeklak) een stabiele DHCP setup. Ik heb m'n firewall in
de 3200 uitgezet, net als ipflood, de TP link doet dat ook, is zat.
 
jdg
Dank je wel. Netstumbler werkt niet op windows7 denk ik, maar heb nu inSSIDer gebruikt. Ik zit op kanaal 9 en verder zit er 1 op 10, 3 op 11, 1 op 13, 2 op 6 , 1 op 5, 1 op 3 en 4 op 1.

Wireless staat uit op de 3200.
 
kobus1960
Redelijk druk dus, laat even weten of de boel nu wel stabiel blijft? Wink
 
jdg
Op 9 laten staan?
 
kobus1960
Ja, aan jouw overzicht te zien moet dat werken, blijft ie nu wel stabiel dan?
 
jdg
Ik heb nog niets aangepast. Heb de instellingen bekeken in de 3200 en zie zo geen bijzonderheden als ik het vergelijk met jouw tips.
Alleen firewall en ipflood staan wel aan bij mij. Weet niet of de AP800 dit kan.
Zou een vast ip-adres voor iphone en ipad helpen denk je?

Automatisch samengevoegd met vorige post op: augustus 11 2011 15:15:52:
Ik heb nog niets aangepast. Heb de instellingen bekeken in de 3200 en zie zo geen bijzonderheden als ik het vergelijk met jouw tips.
Alleen firewall en ipflood staan wel aan bij mij. Weet niet of de AP800 dit kan.
Zou een vast ip-adres voor iphone en ipad helpen denk je?
Gewijzigd door jdg op 11-08-2011 15:15
 
kobus1960
Zou niet nodig moeten zijn, gewoon de Vigor op kanaal 9 zetten.
Dan moet het normaal werken. Als ik de handleiding lees, zou ik
wel de DHCP range wat vergroten, die is standaard 3 pc's.
Verder de firewall in de Ubee in ieder geval aan laten staan!! Die zit er niet in.
Verder zou het gewoon moeten werken.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ubee 3200 in combinatie met Vigor AP800', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ubee EV|M3200 of 3226 wifi? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 19-10-2017
Ubee modem icm ip camera probleem Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 23 30-08-2017
Ziggo ubee 3200 Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 22-10-2016
Automatische reset van Ubee EVW321B Klacht over Ziggo : 8 01-10-2016
Ubee modem gebruiken als router Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 17 03-06-2016
Advertentie