obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Deel je ervaring!
 Onderwerp afdrukken
modem komt niet online via FRA752/N
nico8
hallo beste mensen wie kan mij helpen met het volgende probleem

ik heb een interactive decoder [SMT-H3102 samsung] gekocht maar krijg de interactieve tv niet aan de praat

alles aangesloten vanaf de muurdoos [1 gats] naar de FRA752/N ,als ik nu het modem aansluit komt deze niet online tv aansluitingen werken wel

laat ik nu de standaard [internet/tv/radio]splitter op de 1 gats doos zitten en het modem apart aansluit komt die meteen online

bij het proberen te activeren van de interactieve tv krijg ik steeds netwerkfout

ligt het soms eraan dat ziggo pas vanaf 1 september het pakket veranderd of doe ik iets fout ben nu radeloos en weet het niet meer

wie kan mij helpen
 
wongo

Quote

nico8 schreef:
...
alles aangesloten vanaf de muurdoos [1 gats] naar de FRA752/N ,als ik nu het modem aansluit komt deze niet online tv aansluitingen werken wel

laat ik nu de standaard [internet/tv/radio]splitter op de 1 gats doos zitten en het modem apart aansluit komt die meteen online

bij het proberen te activeren van de interactieve tv krijg ik steeds netwerkfout
...
Indien je de fra752 gebruikt moet je modem op de linker UITgang, modem komt niet online => fra752 defect, of kabel niet goed aangesloten ? Wel internet via originele splitter => modem is in orde. Voor interactieve tv moet je de fra752 gebruiken.
 
kobus1960
Heb je alles aangesloten zoals voorbeeld klikkerdeklik in het onderschrift?
 
nico8
dank jewel voor de super snelle reactie
ik heb nog aanvullende info
mijn modem van ziggo is een cisco epc3212
modem had ik onderdaad op de linker ingang[0db] maar de lampjes gaan allemaal netjes 1 voor 1 aan en dan start dit ritueel weer opnieuw
frn 752 is niet defect omdat de tv`s goed werken toch??
interactief via frn 752 weet ik ,maar is nu dus via de muur splitter aangesloten en het modem apart
 
kobus1960
Het lijkt erop dat de hele boel nog niet geactiveerd is.
Je hebt een brief met een datum ontvangen, het gebeurd met
regelmaat dat de spullen al eerder binnen zijn, dat wil nog niet
zeggen dat alles geactiveerd is, hoe kom ik daarop? Het blijvende
knipperen van je modem, dus heb je de opleverdatum op papier?
 
nico8
wederom bedankt voor de snelle reactie

aanvullende info

ik ben al 10 jaar bij home/ziggo
maar het pakket interactieve tv start pas 1 sept 2011 vandaar dat ik denk dat het nu nog niet werkt

aantal keren gebeld met ziggo maar die snappen het zelf niet de een zegt moet je melding kruigen dat het pakket betaald is ,en de ander weet het niet

Automatisch samengevoegd met vorige post op: augustus 13 2011 11:27:02:

Quote

nico8 schreef:

wederom bedankt voor de snelle reactie

aanvullende info

ik ben al 10 jaar bij home/ziggo
maar het pakket interactieve tv start pas 1 sept 2011 vandaar dat ik denk dat het nu nog niet werkt

aantal keren gebeld met ziggo maar die snappen het zelf niet de een zegt moet je melding kruigen dat het pakket betaald is ,en de ander weet het niet


ps ik heb het spul niet via ziggo gekocht omdat ik al alles in 1 pakket had was ik in de winkel goedkoper uit
Gewijzigd door nico8 op 13-08-2011 11:27
 
kobus1960
Oke, dus ook een ander modem?
Dat zou e.e.a. wel verklaren, dan zou je toch in ieder geval
de Ziggo site moeten krijgen als je een pc rechtstreeks aansluit
op dat modem. Vervolgens kun je m aanmelden met je originele
gebruikersnaam en wachtwoord, ooit verstrekt door Ziggo.
Als zo'n modem door Ziggo verstrekt zou zijn heeft 1200 m binnen
paar minuten online, daar ligt dus de verwarring.

Ziggo weet dus niet wat je hebt, staat nergens bij 1200 op de schermen.
 
nico8
sorry ik ben vrij onduidelijk geweest

het modem heb ik wel via ziggo cisco epc3212

de samsung smt-h3102 & fra 752 heb ik elders gekocht

als ik dus alles aanluit volgens handleiding komt het modem niet online

sluit ik nu de muursplitter weer aan op de 1 gats doos en dan de fra752 doet het modem het wel

in beide gevallen blijft het tv signaal gewoon werken alleen interactive tv werkt niet
 
wongo

Quote

nico8 schreef:...
frn 752 is niet defect omdat de tv`s goed werken toch?? ...
Neen, wanneer alleen de 0db aansluiting defect is en de rest niet, dan heb je geen internet, maar wel tv. Dan is de frn dus wel defect. Beetje kapot.
 
nico8
als ik tv op de 0db aansluit werkt deze ook gewoon??
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'modem komt niet online via FRA752/N', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
tv complete is niet meer Klacht over Ziggo : 17 26-10-2020
Advertentie