obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post je ervaringen en vragen over digitale decoders, CI+, smart cards van Ziggo. Digitale ontvangers: Horizon Mediabox GW-7400, Humax IRHD 5000c, Samsung DCB-H380r, Samsung DCB-H360r, Samsung DCB-B270r, Samsung DCB-9401r, Humax IR Fox C, Humax IR Fox Z, Samsung SMT-C1140. CI+ Modules - Digitale TV: Neotion CI+ Module, @Smit CI+ Module, Quantis CI+ Module. Digitale ontvangers - Recorders: Humax IRHD 5200c, Cisco 8485, Samsung SMT-C7140, Humax IRHD 5400c, Cisco 8455, Humax IRHD 5050c, Samsung DCB P850r, Humax PVR 9200c.
 Onderwerp afdrukken
Cisco 8485 Buglist
flamke
Hier even een lijstje met al bekende bug foutjes van de Cisco 8485


HDMI resolutie fout:

Door in het menu naar instellingen en dan audio en video te selecteren kom je in het menu van HDMI

Regelmatig komt er bij de opties om de resolutie van de HDMI vaak niet beschikbaar te staan.
Terwijl het mogelijk moet zijn om deze te kunnen veranderen naar verschillende standen bijvoorbeeld 720, 1080i


Tijdelijke oplossing
Door de decoder als eerst aan te doen en zodra hij helemaal opgestart is dan pas de tv.
Is de kans groot dat het HDMI menu geactiveerd word en men de resolutie in kan stellen.



HDMI Handshake

Bepaalde LC,PLASMa,LED tv's zijn niet compatibel met de HDMi aansluiting van de Sisco 8485
Hierdoor word er geen beeld doorgegeven aan de tv of indien men de decoder uitzet en vervolgens weer aan.
Geeft de decoder geen beeld of loopt vast.

Tijdelijke oplossing


Indien dit probleem zich voordoet is het raadzaam om te kijken
of de software van de tv bijgewerkt en zo nodig te updaten.
Mocht dit het probleem niet verhelpen dan is het helaas
alleen mogelijk om via de scart de decoder te gebruiken.
Tevens is het raadzaam dit ook te melden bij ziggo.
Dit probleem zou grotendeels verholpen gaan worden als ziggo
een firmware update uitvoert voor de decoder
Helaas is hier nog niets over bekent hoe lang dit nog gaat duren.


Timer opname ma t/m vrijdag

Door een Timer opname in te plannen is
het mogelijk een opname op bepaalde tijd te laten
opnemen om dit later terug te zien.
Helaas is het al bekend dat regelmatig
deze opnames niet werken.

Tijdelijke oplossing

Helaas is de enige oplossing voor dit probleem
de timer in te plannen via de EPG GIDS.

Hapering starten van diensten bij interactieve tv zoals uitzending gemist.

Indien je een uitzending opvraagt via uitzending gemist of
on demand. Is het mogelijk dat de gekozen uitzending niet start en er een melding in beeld komt
(netwerkfout/mogelijk niet beschikbaar probeert u het later nog eens)

Tijdelijke oplossing

Helaas is de enigste oplossing voor dit probleem op de stop knop te drukken
en de gevraagde uitzending opnieuw te proberen op te vragen en te starten.


Ondertiteling via txt pagina 888 werkt niet.

De subs komen wel in beeld, maar beeld blijft zwart.

Tijdelijke oplossing

De 888 ondertitels worden nu ook digitaal meegestuurd, ze zijn te selecteren met de groene knop.


audio taal instellen

Als je in het menu de audio taal op Nederlands hebt ingesteld
kun je nog wel kiezen per zender voor een andere taal,
maar de decoder zal na uitschakeling weer kiezen voor de Nederlandse taal

Tijdelijke oplossing

Geen


Wegvallende geluid

het gebeurd nogal wel eens dat tijdens het zappen het geluid niet meer werkt via de Sisco decoder.
Of dat de gebruiker de geluidskwaliteit veranderd op bepaalde zenders bijvoorbeeld bij Nederland 1 HD van stereo naar dolby

Tijdelijke oplossing

Soms wil het helpen om de decoder op Nederland 1 HD te zetten.
En dan daar de geluidskwaliteit te veranderen van stereo naar dolby of andersom.
Mocht dit niet helpen dan is de enige oplossing de decoder van het stroom te halen en vervolgens weer opnieuw te laten opstarten.


HD zenders lopen af en toe vast

Het gebeurt regelmatig dat de Sisco problemen heeft met de
Hd zenders. Het beeld blijft onverwacht stil staan en het geluid blijft door lopen.

Tijdelijke oplossing

De enige oplossing is probeer indien dit voordoet de zender van zender te zetten.
Of de decoder van het stroom halen en laten herstarten.


HD opnames haperen tijdens afspelen

Opgenomen HD opnames storen indien men vooruit spoelt en vervolgens weer veder wil kijken.
Het beeld slaat steeds enkele seconden over of loopt niet synchroon

Tijdelijke oplossing

Indien dit probleem zich voor doet is de enigste
oplossing de opgenomen HD opname stop te zetten en
vervolgens weer de opgenomen HD opnamen hervatten waar
u was gebleven.
Let wel op indien u weer vooruit spoelt of terug spoelt komt
dit probleem weer tevoorschijn.


Mochten er nog meer fouten te melden zijn voeg ze dan bij zodat Ziggo hier na kan kijken
en zien of deze problemen te verhelpen zijn.
 
kobus1960
Dank voor deze opsommingen en oplossingen.
Ik maak dit topic Sticky, dan is ie makkelijk te vinden
voor andere lezers met problemen. Wink
 
flamke

Quote

flamke schreef:

Hier even een lijstje met al bekende bug foutjes van de Cisco 8485 (bijgewerkt 12-09-2011)


HDMI resolutie fout:

Door in het menu naar instellingen en dan audio en video te selecteren kom je in het menu van HDMI

Regelmatig komt er bij de opties om de resolutie van de HDMI vaak niet beschikbaar te staan.
Terwijl het mogelijk moet zijn om deze te kunnen veranderen naar verschillende standen bijvoorbeeld 720, 1080i


Tijdelijke oplossing
Door de decoder als eerst aan te doen en zodra hij helemaal opgestart is dan pas de tv.
Is de kans groot dat het HDMI menu geactiveerd word en men de resolutie in kan stellen.



HDMI Handshake

Bepaalde LC,PLASMa,LED tv's zijn niet compatibel met de HDMi aansluiting van de Sisco 8485
Hierdoor word er geen beeld doorgegeven aan de tv of indien men de decoder uitzet en vervolgens weer aan.
Geeft de decoder geen beeld of loopt vast.

Tijdelijke oplossing


Indien dit probleem zich voordoet is het raadzaam om te kijken
of de software van de tv bijgewerkt en zo nodig te updaten.
Mocht dit het probleem niet verhelpen dan is het helaas
alleen mogelijk om via de scart de decoder te gebruiken.
Tevens is het raadzaam dit ook te melden bij ziggo.
Dit probleem zou grotendeels verholpen gaan worden als ziggo
een firmware update uitvoert voor de decoder
Helaas is hier nog niets over bekent hoe lang dit nog gaat duren.


Timer opname ma t/m vrijdag

Door een Timer opname in te plannen is
het mogelijk een opname op bepaalde tijd te laten
opnemen om dit later terug te zien.
Helaas is het al bekend dat regelmatig
deze opnames niet werken.

Tijdelijke oplossing

Helaas is de enige oplossing voor dit probleem
de timer in te plannen via de EPG GIDS.

Opnames vanuit standby fungtie gaan fout

Als het apparaat vanuit stand-by functie opneemt.
En je het apparaat inschakelt gaat de opname fout
en verschijnt er in het overzicht dat het programma maar 1 minuut heeft opgenomen.

Tijdelijke oplossing

Geen


Ondertiteling via txt pagina 888 werkt niet.

De subs komen wel in beeld, maar beeld blijft zwart.

Tijdelijke oplossing

De 888 ondertitels worden nu ook digitaal meegestuurd, ze zijn te selecteren met de groene knop.


audio taal instellen

Als je in het menu de audio taal op Nederlands hebt ingesteld
kun je nog wel kiezen per zender voor een andere taal,
maar de decoder zal na uitschakeling weer kiezen voor de Nederlandse taal

Tijdelijke oplossing

Geen


Wegvallende geluid

het gebeurd nogal wel eens dat tijdens het zappen het geluid niet meer werkt via de Sisco decoder.
Of dat de gebruiker de geluidskwaliteit veranderd op bepaalde zenders bijvoorbeeld bij Nederland 1 HD van stereo naar dolby

Tijdelijke oplossing

Soms wil het helpen om de decoder op Nederland 1 HD te zetten.
En dan daar de geluidskwaliteit te veranderen van stereo naar dolby of andersom.
Mocht dit niet helpen dan is de enige oplossing de decoder van het stroom te halen en vervolgens weer opnieuw te laten opstarten.


HD zenders lopen af en toe vast

Het gebeurt regelmatig dat de Sisco problemen heeft met de
Hd zenders. Het beeld blijft onverwacht stil staan en het geluid blijft door lopen.

Tijdelijke oplossing

De enige oplossing is probeer indien dit voordoet de zender van zender te zetten.
Of de decoder van het stroom halen en laten herstarten.


HD opnames haperen tijdens afspelen

Opgenomen HD opnames storen indien men vooruit spoelt en vervolgens weer veder wil kijken.
Het beeld slaat steeds enkele seconden over of loopt niet synchroon

Tijdelijke oplossing

Indien dit probleem zich voor doet is de enigste
oplossing de opgenomen HD opname stop te zetten en
vervolgens weer de opgenomen HD opnamen hervatten waar
u was gebleven.
Let wel op indien u weer vooruit spoelt of terug spoelt komt
dit probleem weer tevoorschijn.


Mochten er nog meer fouten te melden zijn voeg ze dan bij zodat Ziggo hier na kan kijken
en zien of deze problemen te verhelpen zijn.
 
gring
Hartstikke bedankt voor deze lijst, terwijl schrijven waarschijnlijk niet je grootste hobby is. Maar Kobus, wat doet Ziggo nog meer om deze enorme lijst verhelpen anders dan er een sticky van maken? Sticky roken? Sorry, grapje.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Cisco 8485 Buglist', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Cisco TOD rule inregelen lukt niet Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 10-11-2019
2 X Cisco 8485 DVB Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 1 22-02-2019
Cisco 8485 DVB Storing : 4 09-02-2019
Beperken ps4 via modum cisco epc3928 Instellingen software : 6 17-09-2018
Advertentie