obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen telefoonverbinding, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken
geen telefoonverbinding alles in 1 pakket
esmamaju
Hallo,

Ik ben net verhuisd en had in het oude huis geen problemen, nu heb ik wel internet en tv, maar krijg een dode lijn met telefoon.
In de meterkast zit een oud @home kastje met bovenop een groen gemarkeerd kabeltje, dan eronder links coax en rechts blauw gemarkeerd.
In de woonkamer zit een aansluiting voor tv en radio, hierop heb ik de nieuwe aansluitingmodule gedaan, dus de coaxkabel erin gedaan en vastgemaakt, probleem is dat ik in de kamer geen data aansluiting heb, maar wel tv en radio, die zit dus in de meterkast, maar daar heb ik dan weer niet tv en radio aansluiting.
Ik doe vast iets fout maar heb geen idee meer.
 
kobus1960
Je hebt een nieuw modem van Ziggo nu?
Welk abbo van Ziggo heb je nu?
Dan hoort die oude @home rommel er zeker niet tussen.
Coax hoort rechtstreeks door te lopen naar je wandcontactdoos.
Vandaaruit (zeer kort) naar het modem, vandaaruit verder.
Klik even op klikkerdeklik in het onderschrift.
Ben je in de gelegenheid even een foto van de binnenkomende
situatie te maken?
 
esmamaju
ok, hier de foto's, ik vond nog achter de gasaansluiting in de meterkast een splitter die 2 kabels naar boven toe doet en 1 naar de kruipruimte toe, die zal dan wel naar de woonkamer gaan denk ik...

Ik heb het alles in 1 pakket plus met een wifi router Epc 3925 Cisco .

Heb je hier wat aan? Bedankt voor het meedenken!
esmamaju voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
kobus1960
Feitellijk moet je hoofdkabel rechtstreeks in een wandcontactdoos van Ziggo.
Vanaf daar het modem/telefonie en TV's. Voor de TV's zou je de splitter vanachter
de gasmeter nog kunne proberen, alleen nodig als je meerdere aansluitingen hebt.

Indien meerdere tv's gebruikt in de woning zou je het beste een versterker zoals in
klikkerdeklik staat kunnen plaatsen. Die setting werkt op zeker goed.

Dus al die splitters er even tussenuit, hoofdkabel in een WCD, vanuit daar verder.

Ik denk dat de groen gelabelde kabel in de splitter achter de gasmeter de hoofdkabel is.
 
esmamaju
Bedankt voor je hulp, zit te denken, de coax kabel die links in het kastje van @home gaat komt uit de kruipruimte, Rode pijl, volgens mij is dit dan de hoofdkabel, moet ik die niet doorknippen en strippen zodat die in de nieuwe contactdoos kan? want vanaf het kastje gaat de groene kabel die bovenop zit naar de splitter en de blauwe kabel naar de router. Zou het niet zo zijn dat vanaf de splitter die andere kabel die naar de kruipruimte gaat naar de woonkamer gaat en daar weer naar boven komt in de wandcontactdoos met radio en tv?

In de nieuwe unit zit een aansluiting voor data, verder aansluiting voor tv en radio toch?
Hoe kan ik dit dan in de meterkast doen, de tv en radio aansluitingen in de woonkamer zitten niet in de meterkast namelijk.
De nieuwe unit moet toch in de meterkast?
Sorry als ik je niet begrijp...
esmamaju voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door esmamaju op 29-08-2011 15:42
 
kobus1960
De nieuwe unit moet niet in de meterkast, dat bepaal je zelf.
@home heeft dat waarschijnlijk zo gemaakt.

Je telefonie zal toch aangesloten moeten worden op het Ziggo modem.
Dus het handigste is mijns inziens, de modem/router in de woonkamer.
Zeker gezien je WiFi, dat komt veel beter tot z'n recht als in die koperbak
die meterkast heet.

Je telefoon is op die manier ook veel makkelijker aan te sluiten.
Als je de ruimte hebt in je woonkamer (hoekje of zo) waar alles netjes
en kort is aan te sluiten, is dat altijd beter, ook voor de beeldkwaliteit.
Of je meterkast moet al tegen de woonkamer aanzitten, het is bijzonder
lastig oordelen via een forum in een onzichtbare woning..........Frown
 
esmamaju
Kwartje gevallen...alles er tussen uit gehaald in meter kast en aangesloten in woonkamer...doet het!!

Heb de binnenkomende kabel ( rode pijl) direct aangesloten op de splitter in de meterkast en de rest in de woonkamer, wandcontactdoos vervangen daar in de woonkamer en alles aangesloten.
Bedankt voor je hulp!
 
MisterSenseo
Die Kobus is toch een verdomd handige rakker ook !
PfftPfftPfftPfftPfft
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
kobus1960
Graag gedaan!! Ook dankzij andere rakkertjes, we maken mekaar handig. PfftPfftPfftPfftPfft
 
MisterSenseo
LOL !
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'geen telefoonverbinding alles in 1 pakket', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Ci+ en smart card geen zenders vinden Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 11-07-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Fritzbox 7581 achter Connectbox - geen guest wifi Eigen netwerk : 9 20-09-2020
Humax IHDR 5500C Geen signaal Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 4 14-07-2020
Advertentie