obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Langzaam draadloos internet Ziggo Ubee
eugtheelen
Hallo,

Heb sinds kort Alles in 1 Plus van Ziggo, aangelegd door Ziggo monteur.
TV en telefoon werken prima, echter de internet verbinding is dramatisch. Modom Ubee hangt in de meterkast, PC staat op 8 meter.
Draadloos haal ik maar 5 tot 6 Mbps en met kabel ca. 30, zelfs met een laptop er vlakbij haal ik nog geen snelheid draadloos.

Is deze draadloze verbinding via de Ubee zo slecht ...... ???
of is er een instelling verkeerd ?

Wat kan ik er aan doen, nu is dit dramatisch, kan vaak nog geen site openen en soms wordt de verbinding gewoon verbroken.

HELP.

Dank voor de reactie,
Eugene Theelen
 
Undertaker
Wat heb je voor een Laptop?!
Wat je voor mij mag doen, is de drivers update van je draadloze kaart / adapter,
en als je dat gedaan heb dan vind je onderaan mijn berichtje een stukje tekst,
als je die compleet opvolgt zoals daar staat moet het ( volgens de wet van bartje ) al een stuk beter gaan.
Met vriendelijke groet, Undertaker
 
eugtheelen
Jeffrey,

Dank voor de reactie.
We hebben een PC (Medion) en 2 notebooks ACER en ASUS.

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met dit stukje tekst, wat moet ik precies doen met die instellingen (controleren ?).

Alle tips zijn welkom.

Bedankt.
Eugene
 
Undertaker
Ik heb als handtekening beneden een aantal hulp foto's staan die jouw kunnen helpen nadat je de drivers van je draadloze kaartjes van de laptops heb geupdate om een betere prestatie te kunnen halen uit je modem. ook moet je uitkijken met het aantal muren en andere factoren die kunnen storen op je netwerk. Zoals kanalen die andere modems uit de buurt uitstralen.

edit : zet Windows auto update uit want daarmee haal je behalve goeie ook zeer slechte updates binnen,onder anderen verkeerde updates die je draadloze netwerk vergallen.......Wink
Met vriendelijke groet, Undertaker
 
eugtheelen
Ik heb ff naar de instellingen gekeken van Gateway en Wireless Radio, alleen hier zie ik een verschil in Bandwidth, deze staat op Automatisch en kan ik niet wijzigen.
Control channel staat op Auto.

Alle andere instellingen zijn conform de plaatjes in jouw bericht.

De aansluiting is gedaan door de Ziggo monteur, dus ga er vanuit dat dit verder goed is.

Hoor graag nader.

Gr.
Eugene
 
Undertaker
Ja dat zal ook allemaal best dat het door de ziggo monteur goed aangelegd is daar twijfel ik geen seconde aan.....
Maar heb jij al de drivers van je draadloze kaartje in je laptop geupdate?!
Kan je mij anders de 2 merken laptops en type nummers opgeven, dan zal ik kijken of ik de updates vinden kan. met die updates kan je de storing waarschijnlijk voor 80% al oplossen.
Met vriendelijke groet, Undertaker
 
eugtheelen
En hoe zit dat met de drivers voor de draadloze verbinding via de PC, daar werk ik het meeste mee ?
In apparaatbeheer zie ik staan: RTL8191S Wlan adapter, is dit voor de draadloze verbinding vanuit de PC ? stuurprogramma is 1086.38.1125.2010, kan dit niet bijwerken, knop voor bijwerken is niet selecteerbaar.

Gr.
 
Undertaker
"En hoe zit dat met de drivers voor de draadloze verbinding via de PC"

HUH?!

En via de website van de makers van de laptop kan je op model nummer zoeken en dan vind je meestal wel wat je zoekt Smile met beschrijving Smile
Met vriendelijke groet, Undertaker
 
eugtheelen
Wellicht begrijp ik het niet helemaal, zal wel een gebrek aan IT kennis zijn.
Ik werk nu met mijn Medion PC via een draadloze verbinding met de Ubee modem.

Kan ik hieraan iets verbeteren (zonder te bekabelen) ?
 
Undertaker
Nee Smile dan is dat helaas niet mogelijk. zonder te bekabelen Smile dat is zoals het is.
Met vriendelijke groet, Undertaker
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Langzaam draadloos internet Ziggo Ubee', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Advertentie