obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Interactieve TV activeren.
Martien
Ik heb recent een Cisco STB 9455 aangeschaft en vóór 1.9 kon ik de previews e.d. van video on demand goed bekijken. Na de omschakeling werkt alles perfect alleen wordt de interactieve TV niet geïnstalleerd cq geactiveerd. Het apparaat geeft steeds opnieuw aan dat er opnieuw geprobeerd moet worden. Soms geeft hij na 40 of 50% van de kabelmodem initialisatie aan om op OK te drukken en dat de installatie vanzelf doorgaat. Soms gaat de balk die meeloopt zelfs tot 100% maar helaas. Ik heb de stroom en de coax kabel meerdere malen van het apparaat gehaald, maar ook dat helpt niet.

Het systeem geeft de volgende gegevens aan
retourpad: intern kabelmodem
MAC STB: 00-1c-ea-a3-72-8c
IP STB: 192.168.100.10
MAC Modem: 00-1c-ea-a3-72-8d
IP Modem: 0.0.0.0
Serving area 72813651

Ik maak gebruik van het standaardpakket TV maar sinds 1.9. moet het mogelijk zijn uitzending gemist en enige films gratis te bekijken.

Het enige wat ik nog niet geprobeerd heb ik om de fabrieksinstellingen terug te zetten maar dat lijkt mij ook niet nodig omdat nu toch de meest recente software erop zit. Bovendien -neem ik tenminste aan - zullen dan enige opgenomen programma"s verwijderd worden.

Heeft iemand nog suggesties wat ik zou kunnen ondernemen (behalve de helpdesk van Ziggo bellen)?
 
MisterSenseo
Je interne kabelmodem krijgt dus geen IP.........heb je die draaisplitter in je wandcontactdoos zitten ????
Zo ja,verwijderen,zo ver mogelijk wegsmijten en volgens "klikkerdeklik" in mijn handtekening aansluiten............Wink
Ga me niet vragen waarom het in het verleden wel gewerkt heeft,heb ik geen antwoord op,maar het enige duidelijke is dat je decoder geen IP krijgt van Ziggo en het er dus op lijkt dat je geen retourleiding hebt,wat op mij overkomt alsof je die splitter ertussen hebt zitten.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Monteur_kees
Het kan zijn dat je meerde malen interactief via het menu
Opnieuw moet doen
gisteren 3x moeten herhalen







Quote

Martien schreef:

Ik heb recent een Cisco STB 9455 aangeschaft en vóór 1.9 kon ik de previews e.d. van video on demand goed bekijken. Na de omschakeling werkt alles perfect alleen wordt de interactieve TV niet geïnstalleerd cq geactiveerd. Het apparaat geeft steeds opnieuw aan dat er opnieuw geprobeerd moet worden. Soms geeft hij na 40 of 50% van de kabelmodem initialisatie aan om op OK te drukken en dat de installatie vanzelf doorgaat. Soms gaat de balk die meeloopt zelfs tot 100% maar helaas. Ik heb de stroom en de coax kabel meerdere malen van het apparaat gehaald, maar ook dat helpt niet.

Het systeem geeft de volgende gegevens aan
retourpad: intern kabelmodem
MAC STB: 00-1c-ea-a3-72-8c
IP STB: 192.168.100.10
MAC Modem: 00-1c-ea-a3-72-8d
IP Modem: 0.0.0.0
Serving area 72813651

Ik maak gebruik van het standaardpakket TV maar sinds 1.9. moet het mogelijk zijn uitzending gemist en enige films gratis te bekijken.

Het enige wat ik nog niet geprobeerd heb ik om de fabrieksinstellingen terug te zetten maar dat lijkt mij ook niet nodig omdat nu toch de meest recente software erop zit. Bovendien -neem ik tenminste aan - zullen dan enige opgenomen programma"s verwijderd worden.

Heeft iemand nog suggesties wat ik zou kunnen ondernemen (behalve de helpdesk van Ziggo bellen)?

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
Martien
Dank voor de snelle reacties. In antwoord daarop:
- ik heb al geruime tijd geen draai-splitter meer in gebruik.
- ik heb de activatie al zeker 10x geprobeerd.
 
Monteur_kees
1 fabrieksinstellingen herstellen
2 stekker uit stopcontact
3 aanwijzigingen op tv volgen

Het kan zijn dathet daarna nog niet meteen lukt
Kan nu niet in ons systeem kijken
Lig lekker bij het zwembad

Suc6





Quote

Martien schreef:

Dank voor de snelle reacties. In antwoord daarop:
- ik heb al geruime tijd geen draai-splitter meer in gebruik.
- ik heb de activatie al zeker 10x geprobeerd.

Gewijzigd door Monteur_kees op 03-09-2011 15:31
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
MisterSenseo
Hmmmmmmm,misschien stroom er langer afhalen,bijvoorbeeld 2 uur of zo.
Jouw decoder heeft geen enkel contact met de servers,dan kom je dus ook geen steek verder,eerst moet je een IP krijgen op je modem,voor die tijd kun je niet verder,dus gaat activeren ook niet gebeuren.
Werkt dat ook niet dan toch Ziggo maar even bellen,het zal wel druk zijn,maar kom je erdoor kan het in 5 minuten gepiept zijn,zoals je elders op het forum kunt lezen.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Martien
Zal morgenmiddag de fabriekherstelling herstellen. (Mijn huisgenoten willen persé een eerder opgenomen aflevering van Lewis nog bekijken).
Hoelang moet de stekker daarna uit het stopcontact. MisterSenseo heeft het in zijn reactie over 2 uur of zo....

Als het daarna niet meteen lukt, mag/kan ik je dan een PB sturen met mijn klantnummer? Jij kunt blijkbaar in het systeem van Ziggo. Waarom lukt het eigenlijk daarna nog niet meteen?



Quote

piotje schreef:

1 fabrieksinstellingen herstellen
2 stekker uit stopcontact
3 aanwijzigingen op tv volgen

Het kan zijn dathet daarna nog niet meteen lukt
Kan nu niet in ons systeem kijken

Suc6





Quote

Martien schreef:

Dank voor de snelle reacties. In antwoord daarop:
- ik heb al geruime tijd geen draai-splitter meer in gebruik.
- ik heb de activatie al zeker 10x geprobeerd.


Automatisch samengevoegd met vorige post op: september 03 2011 15:36:07:
Stroom ligt er af. Ben benieuwd. Anders ga ik de aangedragen oplossing van 'piotje' eerst gebruiken, d.w.z. fabrieksinstellingen eerst herstellen. Bedankt voor je reactie!



Quote

MisterSenseo schreef:

Hmmmmmmm,misschien stroom er langer afhalen,bijvoorbeeld 2 uur of zo.
Jouw decoder heeft geen enkel contact met de servers,dan kom je dus ook geen steek verder,eerst moet je een IP krijgen op je modem,voor die tijd kun je niet verder,dus gaat activeren ook niet gebeuren.
Werkt dat ook niet dan toch Ziggo maar even bellen,het zal wel druk zijn,maar kom je erdoor kan het in 5 minuten gepiept zijn,zoals je elders op het forum kunt lezen.

Gewijzigd door Martien op 03-09-2011 15:36
 
MisterSenseo
Okee en een PB sturen met je klantnummer naar mij heeft geen zin,ik heb niets met Ziggo zelf van doen,maar misschien dat Piotje dat voor je wil doen,maar daar beslis ik niet over.......Pfft
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Monteur_kees
Pb sturen mag

Waarschijnlijk zal het volgende de oorzaak kunnen zijn
Masaal gaan itv boxen zich nu aanmelden
En dat de uitgifte van ip adressen stagneert
en daardoor kan het zijn dat de box in een wachtrij gezet
Wordt

Gr' piotje



Quote

Martien schreef:

Zal morgenmiddag de fabriekherstelling herstellen. (Mijn huisgenoten willen persé een eerder opgenomen aflevering van Lewis nog bekijken).
Hoelang moet de stekker daarna uit het stopcontact. MisterSenseo heeft het in zijn reactie over 2 uur of zo....

Als het daarna niet meteen lukt, mag/kan ik je dan een PB sturen met mijn klantnummer? Jij kunt blijkbaar in het systeem van Ziggo. Waarom lukt het eigenlijk daarna nog niet meteen?



Quote

piotje schreef:

1 fabrieksinstellingen herstellen
2 stekker uit stopcontact
3 aanwijzigingen op tv volgen

Het kan zijn dathet daarna nog niet meteen lukt
Kan nu niet in ons systeem kijken

Suc6





Quote

Martien schreef:

Dank voor de snelle reacties. In antwoord daarop:
- ik heb al geruime tijd geen draai-splitter meer in gebruik.
- ik heb de activatie al zeker 10x geprobeerd.


Automatisch samengevoegd met vorige post op: september 03 2011 15:36:07:
Stroom ligt er af. Ben benieuwd. Anders ga ik de aangedragen oplossing van 'piotje' eerst gebruiken, d.w.z. fabrieksinstellingen eerst herstellen. Bedankt voor je reactie!



Quote

MisterSenseo schreef:

Hmmmmmmm,misschien stroom er langer afhalen,bijvoorbeeld 2 uur of zo.
Jouw decoder heeft geen enkel contact met de servers,dan kom je dus ook geen steek verder,eerst moet je een IP krijgen op je modem,voor die tijd kun je niet verder,dus gaat activeren ook niet gebeuren.
Werkt dat ook niet dan toch Ziggo maar even bellen,het zal wel druk zijn,maar kom je erdoor kan het in 5 minuten gepiept zijn,zoals je elders op het forum kunt lezen.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
Martien
Piotje.

Kon het niet meer afwachten en de fabrieksinstelling inmiddels hersteld en jouw voorgestelde stappenplan doorlopen. Helaas zonder het gewenste resultaat.
Heb je een PB gezonden.

(Bij het herstellen van de fabriekinstellingen blijf een opname behouden, dus die kan ik morgen in ieder geval nog bekijken)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Interactieve TV activeren.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren Hardware instellingen : 2 25-11-2021
storing interactieve televisie van Ziggo Storing : 4 22-11-2016
Activeren Technicolor modem Klacht over Ziggo : 3 26-05-2016
kan wifispots al ruim twee weken niet activeren. Klacht over Ziggo : 4 26-04-2016
wfi aan-uit activeren WiFi, draadloos netwerk : 19 15-09-2015
Advertentie