obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Dagenlang geen internet en soms 1% van de beloofde snelheid
robspanjaart
Enkele maanden terug ziggo alles in 1 gekregen en de monteur verliet ons met internet dat bijna de beloofde 40mbit gaf. Al gauw zakte dat terug tot minder dan de helft, maar ja daar is mee te leven, al betaal je daar eigenlijk als je bij je volle verstand bent geen premium prijs voor.

Twee weken terug lag ons internet er bijna de hele dag uit, we hebben uiteindelijk via twitter van mijn dochter en webcare wat tips gekregen en het werkte weer.

28 augustus vroeg in de morgen lag opnieuw het internet eruit. Het probleem is dat je met alles in dus ook niet meer gebeld kunt worden, van alles gaat mis en om dat op te lossen ben je dan dus gedwongen je mobiel te gebruiken tegen behoorlijke kosten.
Uiteindelijk heb ik dan maar ook de WACHT-lijn van Ziggo gebeld en er werd na enkele keren wachten op een telefoniste die bepaald niet technisch leek uiteindelijk een monteur beloofd. Net toen ik wilde vragen hoe laat ik die monteur dan de volgende morgen kon verwachten, meldde de telefoniste mij dat het een kleine 2 weken ging duren.
Natuurlijk probeer je als wanhopig consument af en toe of je toch niet per ongeluk were internet hebt en na 3 dagen hadden we opeens weer een beetje internet. Ziggo webcare reageerde gelijk met de vraag of de afspraak met monteur dan ook kon vervallen, maar gelukkig hebben we dat niet geannuleerd, want afgelopen maandag om 7.25 was het weer helemaal raak. Tot laat in de avond heb ik af en toe de router opnieuw aangezet maar helaas...
Vanmorgen was er weer een klein beetje internet. Ik heb het vanavond diverse kreeg getest en gemiddeld krijg ik 2% van de beloofde download snelheid.

Donderdag a.s. komt de monteur.

Meer mensen dergelijke ervaringen met wanprestatie van Ziggo op het gebied van techniek en service?
 
MisterSenseo
Heb je jezelf goed ingelezen en werkelijk alles gedaan wat er op het forum geadviseerd wordt ?
Prachtig als je een monteur aan de deur krijgt maar ligt de fout bij jezelf heb je een probleem,dan mag je de rekening betalen.
Weest voorbereid.......Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
robspanjaart
Ik vind eigenlijk dat je als consument niet kunt worden verwacht om alles van fora te lezen alvorens een klantenservice in te schakelen. Tenslotte is klant zijn geen dagtaak. Wel moet je denk ik als je de storingsdienst belt de stappen ondernemen die als hulp worden aangeboden, maar die had ik natuurlijk al ondernomen alvorens kosten te maken.
Daarnaast is de configuatie door de "gratis" monteur van Ziggo een paar maanden terug aangelegd en is daar niets aan veranderd.
Ik heb ook niet zelf gevaagd om een monteur. De telefoniste kwam er zelf mee.
Ooit heb ik met adsl weleens een probleem gehad maar dan werd op afstand in de centrale de boel rest en draaide alles weer prima.
 
MisterSenseo
Dat mag je allemaal vinden,ik waarschuw je alleen maar..........don't shoot the messenger......Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
robspanjaart

Quote

MisterSenseo schreef:

Dat mag je allemaal vinden,ik waarschuw je alleen maar..........don't shoot the messenger......Wink


No worries, ik probeer het alleen voor andere lezers een beetje inzichtelijk te maken.
Maar heel simpel gesteld, als Ziggo iemand stuurt om de boel te installeren en het werkt voor geen meter en het bedrijf concludeert dat ze een monteuir gaan sturen om het op te lossen lijkt het niet mijn probleem.

Iets anders is dat Ziggo kennelijk geen last heeft van een waakhond of zo die ze dwingt tot een redelijke opstelling ten aanzien van de geleden schade. Ik kreeg telefonisch een aanbod van 2 euro per verloren dag. En voor mijn gsm kosten kreeg ik de mededeling dat ik alleen voor de kosten van het bellen met ziggo mijn gsm kosten kon claimen, maar daarvoor moest ik dan weer een apart verzoek via de formulierdienst gaan indienen.

Als we het vergelijken met de regelingen die bij NS gelden is dit allemaal wel een beetje kaal. Krijgen we we van Ziggo iets terug als minder dan de halve snelheid wordt geboden? Betaalt ziggo de gsm die hun storingen op moet vangen? NS moet de hele reissom vergoeden als een reis naar Groniongen een paar uurtjes te lang duurt.

Mijn idee is kortom dat telecom/internet/tv providers een beetje fatsoen opgedrongen zouden moeten krijgen door de overheid. Misschien moeten we gemakshalve ook energiebedrijven maar in hetzelfde rijtje zetten.
 
kobus1960
Die waakhond is er wel in de vorm van OPTA, Ziggo is in het nieuws gebracht
door de SP en door de consumentenbond. Met het verzoek aan klanten om hun
klachten zoveel mogelijk bij beiden in te dienen. De Telegraaf deed hier graag
aan mee.

Het resultaat, de SP op de bek in de tweede kamer, 147 klachten.
De consumentenbond is totaal stilgevallen, willen het aantal klachten niet eens
publiceren.

Ik heb geen aandelen in Ziggo, ook niet in Tele2 trouwens, maar de klachten
op dit forum zijn per maand op een paar handen te tellen. Bovendien na wat
hints en tips terug te brengen naar een nog lager aantal werkelijke klachten.
Bovendien, zoals Senseo aangeeft, ook met regelmaat terug te brengen tot
het niet lezen van de gebruiksaanwijzingen, het zelf rommelen enz.

Het is maar een opsomming, meer niet. Wink
 
Zippo

Quote

robspanjaart schreef:
Als we het vergelijken met de regelingen die bij NS gelden is dit allemaal wel een beetje kaal. Krijgen we we van Ziggo iets terug als minder dan de halve snelheid wordt geboden? Betaalt ziggo de gsm die hun storingen op moet vangen? NS moet de hele reissom vergoeden als een reis naar Groniongen een paar uurtjes te lang duurt.


(gedeeltelijke) Restitutie bij problemen veroorzaakt door Ziggo is wel iets wat ik tijdens het volgende overleg bespreekbaar wil maken. Er zijn overigens wel regelingen bij storingen die langer duren.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Robert
Helaas hebben ook wij sinds eind augustus te maken met een totaal weggevallen internetverbinding en telefonie. Ook bij ons is sprake van een Ziggo-alles-in-1. Bellen (via mobiel) is een drama, regelmatig zo druk dat de verbinding verbroken wordt. Voor de totale black-out hebben we heel veel uitval gehad waarbij de snelheid steeds afnam tot oude snelheden die je met een 36 K modem kon halen. Een monteur is besteld en die komt over, schrik niet, 2 weken. Dit is geen service niveau dat je verwacht bij een dergelijk grote organisatie. Navraag bij de buren die ook op Ziggo zitten levert op dat ook zij dezelfde problemen ervaren. Modem eruit en kabel uit de wand gedurende 5 minuten helpt nu ook niet meer.
Gelet het feit dat de buren dezelfde problemen ervaren lijkt mij dat de monteur bij mij binnen niet veel tegen zal komen wat hij op kan lossen. Andere buren met XS4ALL ervaren ook problemen dus het lijkt op problemen met de bekabeling in het algemeen. Zatercag gebeld, maandag gebeld (klacht ingediend) vandaag gebeld (klacht niet bekend)
Wat een flut organisatieFrown
 
kobus1960
Ik leg dit even bij Ziggo webcare.
 
robspanjaart
Intussen is de monteur geweest, die heeft vastgesteld dat er door werkzaamheden (25 aug is de straat open geweest) een kabel geraakt is. Intussen ook een brief gekregen van een aannemer die dat voor Ziggo gaat fixen. Wel jammer dat je daar dan eerst 2 weken op wacht en dan met grote regelmaat dagen zonder internet zit...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Dagenlang geen internet en soms 1% van de beloofde snelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Ci+ en smart card geen zenders vinden Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 11-07-2022
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Ziggo biedt heel Amsterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 13-10-2020
Advertentie