obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Internet en telefoon valt regelmatig weg
Madr
De laatste 2 weken heb ik steeds meer problemen met internet en telefoon. Meestal 's morgens een storing (voor 08.00 uur) en overdag vaak nog een keer een storing. Televisie werkt gewoon (alles-in-1 abonnement), signaalversterker is vorige maand vernieuwd (vanwege andere storing). Na resetten van het modem (Ubee) werkt alles weer tot de volgende storing. Ik heb diverse keren de helpdesk gebeld. Tot nu toe heeft dat niks geholpen. Weet iemand waar dat aan kan liggen? Hebben meer mensen dat probleem?

Alvast bedankt
 
kobus1960
Is dat de draaidoos signaal versterker? Of een soort versterker zoals
in klikkerdeklik in het onderschrift?
 
Madr
Het is de breedbandversterker van Fratec aangesloten zoals bij klikkerdeklik is weergegeven
 
kobus1960
Oke, en de draaidoos is er tussenuit? Ik vraag dat voor de zekerheid.
Grote bron van storingen nl. Nu is er laatse een topic geweest alhier
waarbij de versterker de oorzaak bleek te zijn. Advies is het volgende.
Verzeker je ervan dat je bedrading top is. Kijk alles nog 1 keer na en
bel de storingsdienst als je dit nog blijft houden. Je moet de monteur
zelf betalen indien de oorzaak bij jezelf ligt, vandaar. Wat je ook nog
kan doen is een test houden, voor het slapen gaan de inkomende kabel
van de versterker rechtstreeks in het modem, dan heb je geen TV op dat
moment, maar je kan wel checken of het die versterker is of niet.

Dan heb je uiteraard wel internet en telefoon, of niet, en dan ben je weer
een stap verder in de zoektocht. Wink Blijft het werken, Tratec, zo niet, Ziggo
of modem zelf. Dan heb je een monteur nodig.
 
Madr
Ik ga het proberen.

Alvast Bedankt. Ik zal er nog wel op terugkomen

Automatisch samengevoegd met vorige post op: september 30 2011 14:44:48:
Ik heb de versterker (1 maand oud) vervangen door een nieuwe versterker (had ik nav een vorige nieuw aangeschaft), maar zonder resultaat. Dus nog steeds valt het modem uit. Ik heb wederom de Ziggo helpdesk gebeld, want volgens mij heb ik nu toch echt aangetoond dat het aan het modem ligt.

Echter volgens de helpdesk kan het ook aan de router liggen die met het modem is verbonden. Of ik dat ook weer wil gaan testen. Daar kan ik me echt niks bij voorstellen, volgens mij kan het onmogelijk aan de router liggen, daar gaat alleen maar dataverkeer op en neer lijkt me.

Weet iemand daar iets van?

Ik heb het gevoel dat ik van het kastje naar de muur wordt gestuurd (en terug).

Alvast bedankt
Gewijzigd door Madr op 30-09-2011 14:44
 
MisterSenseo
Welk merk en type router heb je ?
Een Linksys router kan met gemak het probleem veroorzaken,klik daarvoor in mijn handtekening op "klikkerdeklak"..........Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Madr
Bedankt voor je snelle antwoord.

Ik heb een Netgear router. Die heb ik een jaar geleden bij het Ziggo alles-in-1 pakket gekocht.

In wat voor opzicht kan de router het modem onderuit halen, waarbij na een reset ( stroom eraf en dan erop) het weer is opgelost. Meestal gaat het modem 's nachts onderuit en soms nog 1 of 2 keer overdag.

Gr. Madr
 
MisterSenseo
Dit kan liggen aan de DHCP reset waarbij het IP van je Ubee modem gelijk wordt aan het LAN IP van je router en daardoor krijg je conflicten die je dan weer opheft door alles te resetten........Wink..............alleen weet ik niet wat het standaard IP is van een Netgear router.
Misschien kun je "klikkerdeklak" klikken in mijn onderschrift en je LAN IP aanpassen volgens die tekening.
Wie weet hef je daarmee jouw probleem op..........who knows ?

Succes,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
kobus1960
Die netgear Ziggo dingen gaan op 192.178.2.1. zitten als
ik het me goed herinner. Ondingen qua WiFi trouwens.
 
MisterSenseo
Het lullige is dat ik vanmiddag met de Linksys E4200 aan de slag ben geweest,en WiFi ongelooflijk sterk,alleen na update geen internet om de 2 minuten.........Pfft
Dan beveel je een topmerk aan..........ik voelde me voor joker staan.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet en telefoon valt regelmatig weg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Ziggo biedt heel Amsterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 13-10-2020
Ziggo herstart landelijke uitrol gigabit-internet in Hoogvliet Rotterdam Ziggo nieuws : 1 28-07-2020
Ziggo biedt heel Rotterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 10-03-2020
Advertentie