obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Nog steeds geen nieuw modem
pakjebakmeel
Hallo,

Wij hebben begin dit jaar Ziggo alles in 1 plus laten aansluiten. Ziggo adverteerde al met 30 Mbit/s voor het AI1+ abbo. In tegenstelling tot waar Ziggo mee adverteerde kreeg ik 22Mbit/s en niet de beloofde 30Mbit/s. Hierover contact gehad met Ziggo en die heeft de boel gesust met de mededeling dat ik in April al een ander modem zou krijgen. niet dus.

Schijnbaar heeft de upgrade van 22 --> 30 al medio 2010 plaatsgevonden, waarom mijn verbinding is opgeleverd op 22Mbit/s is mij onduidelijk. Al snel zijn de verbindingen nogmaals geupgrade naar 40Mbit/s, echter heb ik nog een oude DOCSIS2 modem en zit ik dus vast op 22Mbit/s. Waarom krijg ik een DOCSIS2 modem gelevert bij een nieuwe verbinding die op het moment van aansluiten 30Mbit/s zou moeten zijn??

Meerdere malen contact met de Ziggo helpdesk gehad en telkens gehoord dat het elk moment opgestuurd zou worden maar tot dusver nog niets gehoord. Conclusie van het verhaal was dat ik gewoon geduldig moest wachten tot medio September, dan zouden alle oude modems vervangen moeten zijn. Niet dus.

Ondertussen ook 2 tweets achter gelaten bij het webcare team die overal op reageren maar schijnbaar redelijk selectief niets laten horen op vragen over oude modems. Hier is vast een goede reden voor want ze doen absoluut goed werk maar het versterkt een beetje mijn gevoel dat Ziggo hier gewoon niets aan gaat doen.


Ondertussen krijg ik dus nog steeds 22Mbit/s terwijl ik een contract ben aangegaan voor 30Mbit/s en zelfs betaal voor 40Mbit/s (want die prijsverhoging is goedgepraat met de snelheidsverhogingen).

Any idea's? Hoe dit aan te pakken? Buiten dat de upgrades te lang duren vind ik het niet kunnen dat ze 30Mbit/s adverteren, je een verbinding afneemt en vervolgens 22Mbit/s krijgt.

Ik heb overigens even een poll toegevoegd want ik ben wel benieuwd hoeveel mensen nog op de oude snelheid zitten.

Edit MOD, bedoelde Poll verwijderd, topicstarter heeft via Twitter de oplossing verkregen.
Gewijzigd door kobus1960 op 26-09-2011 15:59
 
kobus1960
Dit is doorgezet naar het Ziggo webcare team.
 
pakjebakmeel
Ben benieuwd.. Dank hiervoor.. Als het gaat komen en ik moet wachten is dat prima. Wat mij voornamelijk irriteert is het adverteren met 30Mbit/s, afnemen en 22Mbit/s krijgen. En daarnaast het herhaaldelijk uitstellen van de beloftes.


Ik wacht het even af.
 
kobus1960
Er is aangeven dat iedereen voor einde van dit jaar op de nieuw snelheden
zou moeten zitten, beloofd is er niets, althans niet via de media. Als men dat
jou persoonlijk beloofd heeft, is dat slordig. In sommige regio's moet de hele
infrastructuur worden aangepast, en dat vergt nogal wat.
 
pakjebakmeel
Persoonlijk ja. Meedere malen zou er een nieuw modem opgestuurd worden en na een paar weken niets gehoord te hebben toch maar eens bellen dan weet niemand van niets. Maar nogmaals, als ik moet wachten dan wachten we maar van ik dus niet zo netjes vind is met 30Mbit adverteren en vervolgens 22Mbit leveren. Daarna is dus de boel gesust met "we weten het maar in April heb je zeker de beloofde snelheid".

Beloftes zijn in dit geval dus 3 ledig:

1. De specificaties van het product toen ik me aanmeldde. 22 ipv 30.
2. De pesoonlijke belofte dat het 30Mbit zou zijn per April.
3. Meerdere beloftes een modem op te sturen om vervolgens niets te horen.

Punt 1 vind ik ronduit slecht. Sterker nog, volgens mij neigt dit zelfs naar misleiding.

2 en 3 gewoon slordig maar dat valt wel te overleven. Dat afwachten is geen probleem maar ik maak me een beetje zorgen omdat wij de upgrade van medio 2010 nog niet eens hebben gehad. Dit geeft mij een beetje het gevoel dat de upgrade van 2011 ook nog wel even op zich laat wachten.
 
Ziggo-WebCare_Jelle
Je hebt ons ook al via twitter benaderd. Als het goed is krijg je binnen 5 werkdagen een nieuwe modem.
Ziggo WebCare Jelle
 
pakjebakmeel
Dat is MOOI.

Top werk. Dank hiervoor.
 
kobus1960
Mooi, dan kan dit topic weer gesloten worden.
Het komt via een andere weg helemaal goed.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nog steeds geen nieuw modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Ci+ en smart card geen zenders vinden Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 11-07-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Fritzbox 7581 achter Connectbox - geen guest wifi Eigen netwerk : 9 20-09-2020
Advertentie