obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo-abonnees kunnen o.a. films en uitzending gemist bekijken via Interactieve TV. Met Video On Demand betaald men per film. Geschikte decoders en CI+ modules voor de ontvangst van digitale Interactieve TV: Humax IRHD 5300c, Humax 5100c, Humax IRHD 5200c, Humax IRHD 5400c, Samsung SMT-C7140, Cisco 8485. Cisco 8455, Samsung SMT-H3102d, Smit Interactieve CI+ Module, Quantis Interactieve CI+ Module.
 Onderwerp afdrukken
Humax 5200c - On Demand?
Ronni
Dank voor je uitleg Kobus.
Volgens mij krijg ik van Ziggo toch een HD signaal binnen. Op hun website staat "... TV Standaard abonnement de top 10 zenders in High Definition ..." en dat abonnement heb ik. Dus, mijn redenatie is dat ik schakel van HDkanaal naar HDkanaal. Of heb het mis?
 
kobus1960
Van HD naar HD zou vlot moeten gaan, bij mij wel in ieder geval.
Zap je van een niet HD naar HD duurt iets langer. Ik denk niet dat
een decoder daar verandering in brengt. Dit is echt TV afhankelijk.
 
Ronni
Tsjonge, als dat het geval is dan vind ik mijn Samsung maar minnetjes. Ik ga proberen om bij een dealer te zappen op 'mijn' type Samsung. Als het daar ook zo langzaam gaat dan moet ik er maar in berusten.
 
MisterSenseo
Het onderwerp is verplaatst naar een makkelijker te vinden afdeling..........Wink
 
kobus1960
We hebben het gezien....................kan het niet laten......Pfft
 
shockerzzzz

Quote

Ronni schreef:

Dank voor je uitleg Kobus.
Volgens mij krijg ik van Ziggo toch een HD signaal binnen. Op hun website staat "... TV Standaard abonnement de top 10 zenders in High Definition ..." en dat abonnement heb ik. Dus, mijn redenatie is dat ik schakel van HDkanaal naar HDkanaal. Of heb het mis?


Ik heb een Samsung TV met een CI+ module, Zappen tussen de kanalen is ongeveer 4 sec... Radiozenders zappen wel snel Wink
 
Ronni
Ah, shockerzzzz, ik ben dus niet de enige met 4 sec zaptijd van kanaal naar kanaal. Een vriend van mij heeft een Sony Bravia met een Humax 5050, zijn zaptijd is rond de twee seconden, da's redelijk, nog niet erg snel. Om nou een snellere tv te kopendan mijn huidige Samsung is voor mij van de gekke. Had ik dit geweten dan was ik waarschijnlijk voor een andere tv gegaan.
Hallo jongens en meisjes van SamsungTV - lezen jullie mee?
 
shockerzzzz
Nou ben ik even niet op hoogte van, wat precies die humax is, maar lijkt mij dat de decoder dan traag is!? Of is dat ook een CI+ kaart? Ik erger me trouwens niet aan de zaptijd, meestal blader ik door de GUIDE naar programma dat ik wil zien.

Het is echter wel aannemelijk dat dit even niet anders is. Ik weet niet hoe het exact werkt, maar kan me voorstellen dat de decoder idd van kanaal moet wissellen, moet kijken of de zender in jouw pakket zit, en de boel dan moet decoderen... Tja duurt ff....
 
kobus1960
Het is echt TV afhankelijk, het switchen tussen resoluties.
Ik heb even wat getest hier, Samsung TV HDMI + Samsung H360RS HD decoder.
Sony TV in onderschrift met C+ kaart erin.
De decoder op de laatste gezet, kaart eruit. HDMI aangesloten. Zappen maakt
niets uit in tijd. Vandaar mijn conclusie. Wink De Samsung TV is 2 seconden trager
dan de Sony. Even m'n collega gebeld met zo'n nieuwe Samsung LED TV, die
is vlot met zappen, ongeveer gelijk aan de Sony.
 
Ronni
Nou wat ik ga doen na deze hele discussie is lekker door de GUIDE grasduinen zoals shockerzz doet dan stoor ik me niet aan het langzame schakelen tussen kanalen. Het maakt dus niks uit of ik een interactieve ontvanger zoals de Humax aansluit of niet. Het is dus mijn Samsungtv die gewoon langzaam is. Mijn model LE40D550 is al een jaar op de markt, blijkbaar was Samsung zich bewust van het trage schakelen als er nu een nieuwe Samsung LED tv uit is die net zo snel is als Sony. Gelukkig ben ik heel tevreden met de beeldkwaliteit.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Humax 5200c - On Demand?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Humax IHDR 5500C Geen signaal Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 4 14-07-2020
Humax iHDR-5400C met PC verbinden lukt niet Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 2 08-01-2020
Humax Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 2 12-01-2017
Humax IR-FOX C Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 5 14-10-2016
Advertentie