obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Originele hostname is veranderd?!?
DeVries
Sinds zaterdag (24-2) werkt de hostname die ik van athome heb toegewezen gekregen niet meer. Internetverbinding werkt wel probleemloos (via router) maar ik draai een webserver en een e-mailserver en die zijn via de oude naam niet meer bereikbaar. Ik log (daarbij) in met mijn hostname, niet met mijn ip-nr. In mijn geval was dat: cc76396-a.groni1.gr.home.nl . Dat werkt nu dus niet meer.
Na alles intern te hebben gecheckt besloot ik via een externe link mijn verbinding te checken. http://whatismyipaddress.com/ geeft een ip-adres en als ik dan doorklik via Continue naar What is my hostname, dan geeft ie op dat dat cc758073-a.groni1.gr.home.nl is. Als ik die hostname intyp in mijn browser gebeurt er niks maar als ik het ip-adres (82.73.122.41) intyp, dan kom ik wel op mijn server. Het wordt nog gekker: als ik (via WS-Ping-pro-pack) een lookup doe van dit ip-adres, dan krijg ik inderdaad bovengenoemde hostname, maar als ik een lookup doe van die hostname, dan krijg ik weer een ander ip-adres.
Hieronder staat de readout van de twee lookups:

Official name: cc758073-a.groni1.gr.home.nl
IP address: 82.73.122.41
Official name: cc758073-a.groni1.gr.home.nl
IP address: 82.73.124.137

Ik heb de helpdesk van athome gebeld. Twee keer werd de verbinding voortijdig verbroken :-( maar daarna lukt het om mijn verhaal voor te leggen aan de betreffende medewerker. Die snapte er weinig van, maar kon alleen vaststellen dat ik officieel gewoon nog mijn oude hostname heb. Als check heb ik mijn modem nog even uitgezet en hij kon zien dat dat inderdaad het modem was dat hij van mij in zijn systeem had staan. Aangezien mijn internetverbinding het wel gewoon doet kon hij mij verder niet helpen.
Is er iemand die hier iets van snapt? Is er ergens een DNS-server in de war? En hoe kunnen bij een lookup twee verschillende ip-adressen dezelfde hostname bij dezelfde hostname uitkomen?

Rein de Vries
Gewijzigd door DeVries op 26-02-2007 10:37
 
Zippo
Zouden de dynamische ip adressen er iets mee te maken kunnen hebben? Zie deze thread met post over, @Home stapt over op dynamische IP-adressen
Gewijzigd door Zippo op 26-02-2007 13:31
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
DeVries
Dat zou natuurlijk kunnen, maar omdat ik juist werk met de hostname en niet met het ip-nr. zou dat geen rol moeten spelen. Volgens athome kan mijn hostname niet veranderd zijn, maar ja, dat is de helpdesk. Die zijn alleen geschikt voor 'gewone' problemen.
 
Zippo
Het lijkt inderdaad op een mixup tussen dns en ip!

Je hebt toch geen proxy aanstaan of een programma zoals hide my ip?
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
DeVries
Nee. Ik twijfel nu of ik nog eens ga proberen door te dringen tot een echt technisch iemand bij athome (zucht), of eerst nog een tijdje ga wachten of het misschien vanzelf weer over gaat....
 
Zippo
De helpdesk is het eerste filter wat je moet overwinnen om bij de mensen met verstand van zaken te komen. Het volgende filter is de logge bureaucratie die het bedrijf heeft. Enz... Veel suc6
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
DeVries
Van de helpdesk kreeg ik de mededeling dat zij er niets aan konden doen, maar dat ik een mailtje aan support@home.nl moest sturen. Ik had er weinig fiducie in maar goed, toch gedaan. En ziedaar, donderdag kreeg ik een mailtje terug dat het was opgelost. Ik moest alleen even mijn router en mijn modem resetten en toen was alles inderdaad weer normaal.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Originele hostname is veranderd?!?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
kan niet inloggen op cisco modem en ip adres is veranderd Ziggo Gebruikers Groep : 6 27-05-2015
Hostname kwijt. Algemeen : 8 25-03-2009
andere hostname Storing : 12 09-08-2007
Advertentie