obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw digitale 'ontvangst'.
 Onderwerp afdrukken
ziggo digitale tv installeren geen signaal
nathalie20
Goedemiddag,
Ik heb een televisie van Samsung die geschikt is voor digitale tv. Heb een smartcard van Ziggo gekocht en deze afgelopen maandag geactiveerd en geïnstalleerd op de tv. De zenders staan er digitaal op op het moment als ik het geïnstalleerd heb. Maar als ik de tv weer uit doe (wel op standby) en ik doe de tv darana weer aan dan staat alleen Nederland 1 op digitale tv en de rest vanaf nederlnd 2 is zwart beeld met de tekst gecodeerd signaal. Dat is dus vreemd want na het installeren gaat het goed, maar daarna is het weer weg. Waar kan het aan liggen en wat kan ik doen? Alvast bedankt.
 
veloci
Lijkt op een probleem tussen de ci+ insteek kaart en de tv. Kun je als dit probleem hebt wellicht ook proberen om de ci+ insteekkaart even een stukje uit het contact te halen en opnieuw in steken, en GOED aandrukken.
 
Zippo
Ik heb ook zitten stuntelen met het aansluiten van die CI+ module.
Hij kan op twee manieren in het slot geschoven worden.
Ook de smartcard kan op 2 manieren in de CI+ kaart geschoven worden. (eigenlijk 4 maar 2 vallen logischerwijze af).

Nederland 1 is als rampenzender ongecodeerd en is dus altijd te bekijken.

Als je laat zoeken dan vind ie wel alle kanalen, maar de smartcard zorgt er dus voor dat de codering omgezet wordt in zichtbaar beeld.

Aangezien de kanalen gevonden worden moet denk ik de smart card er andersom in gezet worden. Lukt het dan nog niet, kijk dan of je de module er anders om in kan zetten. (Niets forceren!!!!)
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
kobus1960
Over het algemeen geldt (niet altijd!!) logo's naar voren, dus fictief kijk
je daar tegenaan als je voor de TV zit.
 
Monteur_kees
Hallo Nathalie20

kijk op onderstaande link ( of print document uit )
belangrijk om de stappen te doorlopen zoals beschreven staat
http://www.samsung.com/nl/pdf/samsung_cam_ciplus.pdf


mvg, Piotje



Quote

nathalie20 schreef:

Goedemiddag,
Ik heb een televisie van Samsung die geschikt is voor digitale tv. Heb een smartcard van Ziggo gekocht en deze afgelopen maandag geactiveerd en geïnstalleerd op de tv. De zenders staan er digitaal op op het moment als ik het geïnstalleerd heb. Maar als ik de tv weer uit doe (wel op standby) en ik doe de tv darana weer aan dan staat alleen Nederland 1 op digitale tv en de rest vanaf nederlnd 2 is zwart beeld met de tekst gecodeerd signaal. Dat is dus vreemd want na het installeren gaat het goed, maar daarna is het weer weg. Waar kan het aan liggen en wat kan ik doen? Alvast bedankt.


Edit: link klikbaar gemaakt.
Gewijzigd door Zippo op 13-10-2011 20:29
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
nathalie20
Dankjullie wel. Ik ga er vanmiddag mee aan de slag en laat weten hoe het is afgelopen. Wordt vervolgd.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: oktober 19 2011 22:01:25:
Helaas is het nog steeds niet opgelost. Het ligt niet aan het geheugen van de TV wat ik eerst dacht. Het is wel zo dat als de TV uitgaat en later weer aan dat dan de digitale zeners (behalve nederland 1) weg zijn. Dan staat er gecodeerd signaal op de andere zenders. Maar als ik dan de smartcard met CI module eruit haal en er weer in stop en wat heen en weer beweeg dan komt er soms in beeld te staan: controleert smartcard en dan dan opeens is er weer digitale tv. Ik heb er al iemand bij gehad van een speciaalzaak en hij probeert het uit te zoeken bij Samsung. Misschien ligt het wel aan de houder in de TV waar de module in gaat. Zou dat makkelijke te repareren zijn? Ik houd jullie op de hoogte. Heeft iemand nog ideeen?
Gewijzigd door nathalie20 op 19-10-2011 22:01
 
BMP

Quote

Zippo schreef:

Ik heb ook zitten stuntelen met het aansluiten van die CI+ module.
Hij kan op twee manieren in het slot geschoven worden.
Ook de smartcard kan op 2 manieren in de CI+ kaart geschoven worden. (eigenlijk 4 maar 2 vallen logischerwijze af).

Nederland 1 is als rampenzender ongecodeerd en is dus altijd te bekijken.

Als je laat zoeken dan vind ie wel alle kanalen, maar de smartcard zorgt er dus voor dat de codering omgezet wordt in zichtbaar beeld.

Aangezien de kanalen gevonden worden moet denk ik de smart card er andersom in gezet worden. Lukt het dan nog niet, kijk dan of je de module er anders om in kan zetten. (Niets forceren!!!!)





Stukje ff van google geplukt Smile

De Ziggo smartcard in de module schuiven, chipzijde aan kant met de 'geschikt voor Ziggo' tekst.
CI+ module (met de smartcard erin) in de TV schuiven met de zijde met de Ziggo tekst naar achteren als je voor de TV staat.
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
kobus1960
Sony is precies andersom........
 
nathalie20
Er is nog steeds geen oplossing. Ben nu bijna 2 weken verder en heb nog geen ZIggo digitaal. Er is gebeld met Samsung en het kan zijn dat het niet aan Ziggo ligt, maar aan het moederbord van de TV. Er komt iemand van Samsung en die gaat er naar kijken. Misschien, hopelijk is het dan opgelost. Ik laat het jullie weten!
 
kobus1960
Kan je niet even een paar tellen van een buur of kennis een decoder
gebruiken? Al is het maar een half uurtje, jouw card er in en even zien
of je signaal hebt. Doe dit even voor er een monteur op de stoep staat
die je moet betalen terwijl de oorzaak ergens anders ligt. Wink
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ziggo digitale tv installeren geen signaal', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Advertentie