obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
signaal wifi-modem
tcooper
2 dagen geleden is er bij mij thuis een monteur geweest die een wifi-modem vast Cisco heeft aangelegt. Het modem staat (achter de bank) 3,5 meter van mijn laptop, en het sigaal is zo slecht dat mijn laptop de wifi-modem vaak niet kan vinden. Mijn buurman heeft ook een wifi-modem van ziggo (ik weet niet of het van Cisco is) , maar die krijg ik volle bak binnen op mijn laptop, en daar zitten nog twee flinke muren en 8 meter tussen? Wat kan ik hier aan doen? Ik heb alle apparaten zoals mijn telefoon en mijn oude wifi modem van kpn (die wel super is en boven staat) uitgezet. Ook heb ik het modem op verschillende kanalen gezet( 1tm. 12). Nu weet ik het niet meer!Mischien is er iemand die een oplossing heeft?
 
Ziggo-WebCare_Erwin
Beste Tcooper,

In dit geval zou u kunnen proberen de wifi modem iets hoger te plaatsen, dit kan invloed hebben op het uitgaande signaal.

Zijn er storende apparaten bij de modem in de buurt zoals misschien een geluidsdrager? Is de wandcontactdoos goed geaard?.

Ik hoor graag van u.
Ziggo WebCare
 
kobus1960
Als je de mogelijkheid hebt, ophangen, kabels naar beneden LED's naar boven.
Dat scheelt aanzienlijk is mijn ervaring. Er zitten gaten aan de onderzijde om
m op hangen. Test dat eens uit voor je dat definitief doet. Wink
 
tcooper
Ik heb de modem al bovenop de bank gelegd, gaat dan wel iets beter, maar nog steeds niet vol! Heb alle apparaten die evt. het signaal kunnen beinvloeden uitgezet, maar dat maakt ook niets uit! Zou ik een maandagochtend modem hebben?Smile

Automatisch samengevoegd met vorige post op: oktober 16 2011 13:59:12:
O, en de wandcontactdoos is inderdaad niet geaard! Zou dat nou het hele probleem zijn?
Gewijzigd door tcooper op 16-10-2011 13:59
 
kobus1960
Bedoel je het stopcontact waar het modem in zit?
Dat maakt niet uit, da's de stekker van de voeding ook niet.
De wandcontactdoos van Ziggo kan maar op 1 manier, het werkt of niet.
 
tcooper
Nee, inderdaad , dat is de stekker van het modem ook niet! Is het verstandig om hier weer een monteur bij te halen? Of kan die ook weinig meer doen?
 
kobus1960
Heb je de korte kabel tussen splitter/versterker/modem gebruikt?
Heb je het modem al verticaal getest?
Nog wat instellingen;

802.11 Band; 2,4 Ghz
802.11 n-mode; auto
Bandwidth; 40MHZ
Sideband for Control Channel (40 Mhz only); Upper
Control channel 10 of hoger!

Alvorens een monteur te laten komen, zou ik nog even wat "spelen".
Leerzaam en waarschijnlijk sneller.
 
tcooper
hallo Kobus,

Ik zal mijzelf nog net geen digibeet noemen, maar het scheelt niet veel, dus de instellingen waar je het over hebt zeggen mij totaal niets!
Wel natuurlijk mijn hartelijke dank, maar geen idee!
 
kobus1960
Dat doe je op deze manier.
Tik in je Explorer balk 192.168.178.1 dan enter.
Log in met gebruiker ziggo en wachtwoord draadloos.
Klik op geavanceerde instellingen.
Klik op wireless.
Verander de instellingen zoals in post 7 indien nodig.
Kies control channel 10 of 11.
Klik op Apply en dan op logout.
Test dan even of het beter gaat.
 
tcooper
Hallo Kobus,

Ik heb gister nog even contact gehad met ziggo, maar als ik teveel instellingen verander in de modem is het voor eigen risico zeggen ze, ik moet even wachten, want het modem is nog niet optimaal! na een week is het signaal pas op z'n sterkst zeggen ze! omdat mijn nieuwe abonnement in een afrondende fase is! (wonderlijk verhaal!) Volgens mij doet ie het of niet! Maar ik kan het mis hebben.........
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'signaal wifi-modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Wifi punt Zyxel Wap6807 Algemene computer en software vragen. : 8 16-01-2022
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
Advertentie