obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
Sterk wisselende download snelheid
Zendio
Hey allemaal,

Ongeveer een week geleden ben ik overgestapt van het AIE Plus abonnement naar het Extra abonnement.
Ik zou hier theoretisch 120 Mbit mee moeten halen. Het viel mij op dat dit niet altijd het geval was. In contact met de helpdesk heb ik het advies opgevolgd om de router er van tussen te halen. Dit had geen invloed op de wisselende downloadsnelheden. Nu dagen later ben ik nog steeds direct aangesloten op de modem met een CAT6 kabel.

Wat ik tot nu toe heb geprobeerd is:
- de handleiding van ziggo doorgenomen over het verbeteren van internetsnelheid (incl. het toepassen van de TCPoptimizer)
- de virusscanner/firewall gedeinstalleerd om te zien of deze de snelheid beperkte
- de modem er uit halen voor 10 minuten (en ook eens de hele nacht) en er terug in pluggen. Hierdoor lijkt de verbinding weer tijdelijk 120 mbit te zijn. Dit is van korte duur.
- de helpdesk gecontacteerd. Ze wisten mij te vertellen dat de signaalkwaliteit in orde was.

Niet alleen heb ik via de speedtest van ziggo tests gedaan maar ook via Usenetgroepen. Vaak haal ik nog zo'n 7 MB per seconde maar daar is wel alles mee gezegd.
Ook heb ik het gevoel dat internet in zijn geheel wel eens wat trager wordt, zoals bij het surfen. Heb ook gebruik gemaakt van de DNS service van Google, maar ook dat mocht niet baten.
Als laatste wil ik er nog bij vermelden dat de modem heel erg warm wordt. Hij staat van andere warmtebronnen vandaan en ook niet in zonlicht.

Tests die ik over 2 hele dagen heb gedaan blijven tussen de 40 en 50 mbit uitkomen. De upload snelheid is wel de beloofde 10 mbit en deze blijft stabiel.
Gisteravond rond 11 uur had ik een stabiele snelheid en downloade ik met ongeveer 12.4 mbit van Usenet.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Groetjes,
Zendio
 
kobus1960
Welk modem heb je?
Zijn je netwerkadapters van je pc's 1GB?
Staan je netwerkadapters op automatisch IP e.d. verkrijgen?
Ben je in het bezit van de EVW320, kijk dan even op deze (klik)
pagina of je idd 8 lijntjes hebt. Zo niet, even bellen en hierop wijzen.
Ben je in het bezit van het EVM modem, volg even klikkerdeklak in het
onderschrift.
 
Zendio
Ik heb de EVM3200 modem van Ubee
De netwerkadapter is 1000mbit full duplex (van intel)
De netwerkadapter krijgt automatisch een IP.
Ik heb naar de klikkerdeklak gekeken. Mijn coax kabel komt in de huiskamer binnen. Kan geen aansluiting vinden hiervoor in de meterkast. Ik heb tevens ook geen versterker aangesloten
 
kobus1960
Even op klikkerdeklak klikken, niet op klikkerdeklik.
Heeft men op de aansluiting van Ziggo in je huiskamer
een draaisplitter gezet? Zo'n draaidoos? Dat is in negen
van de tien gevallen de bron van jouw storing.
De helpdesk erkend dat niet, verderop in de Ziggo lijn wel.
 
Zendio
Ik ben zonder router verbonden, maar direct op de modem.
De splitter is inderdaad eentje die je er op draait van Tratec geloof ik. Die werd bij het installatiepakket geleverd.
Plaatje: wxf2yX74s0K3mQ97gECMxw==

Ik heb er nog 1 liggen van mijn vorige woning, maar dat lijkt me precies dezelfde.
Hier bij de mediamarkt heb ik ook versterkers van Hirschmann zien liggen. Is dat iets?

Edit: Haalde net de splitter er even af en stak hem er terug op. Nu heb ik weer 120 mbit.. maar voor hoe lang?
Gewijzigd door Zendio op 01-11-2011 10:57
 
kobus1960
Oke, hier heb je de oorzaak. De tratec versterker zoals afgebeeld in
klikkerdeklik voldoet uitsteken, bij ziggo voor € 52,95 o.i.d. Voordeel
is dat je overal in huis uitstekend TV signaal hebt, en je gewoon 120 Mb
hebt en blijft houden. De vermaledijde draaidoos. Sad
Plaats je je router weer achter je modem dien je wel een andere setting
te maken i.p.v. 192.168.1.1. als standard gateway. Dit omdat de Ubee
bij resetten dat adres opeist en de boel in het honderd loopt.
Vandaar de klikkerdeklak settings afkomstig van MrSenseo.

Smijt die draaidoos in de noordelijke poolzee of zo, die kunnen totaal
niet overweg met 120 Mb, geloof ons maar.

Het gaat om deze http://www.stv.nl/?artikel_id=73&rubr...iek_id=189 versterker, bij Ziggo zelf veel goedkoper.
 
Zendio
Ik ga eens kijken hoe ik dat kan klaarspelen. Bedankt voor alle info!
Ik had nog een vraagje. Toen ik de UMU 01 er even afhaalde zag ik een Aan/uit schakelaar. Weet u wat deze doet? Bedankt!
 
kobus1960
Dat staat in de handleiding.

- Schakelaar AAN: Wanneer de TV direct op de UMU-01 (TV/RADIO) wordt aangesloten en de radio tevens direct op de UMU-01 (RADIO) wordt aangesloten. Sluit dan de kabels op de daarvoor bestemde aansluiting aan.
- Schakelaar UIT: Wanneer er gebruikt wordt gemaakt van wandcontactdozen elders in huis (ook splitters). Sluit de kabel dan aan op de TV/RADIO aansluiting op de UMU-01 welke doorgelust wordt naar een wandcontactdoos of splitter (waar een tweede TV op zou kunnen worden aangesloten) elders in huis.

Wegpleuren dat ding!!
Let er wel even op dat indien je besluit een andere versterker te kiezen je
wel dezelfde specificaties hebt. Anders heeft het geen zin. Breedbandversterker.
 
Zendio
Bizar! Ik heb een andere UMU er op gezet (die ik nog over had) en sindsdien is mijn internet stabiel. Ga voor alsnog kijken voor een versterkertje maar weet niet of dat het signaal slechter gaat maken.
 
kobus1960
Ja, zo zie je dat het ondingen zijn, ik hoop voor je dat deze het wel
blijft doen. Minder wordt je signaal zeker niet met een breedband-
versterker, en zeker stabieler voor je TV en audio.

Veel surfplezier nu!!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Sterk wisselende download snelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nieuwe GIGA snelheid bij Ziggo Zakelijk Ziggo nieuws : 1 16-10-2019
internet snelheid Snelheid : 7 18-12-2017
Snelheid nieuwe modem ZEER slecht Klacht over Ziggo : 12 16-12-2017
snelheid Snelheid : 2 07-10-2017
snelheid Snelheid : 13 02-01-2017
Advertentie