obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier de upload en download resultaten van speedtests! Krijgt u de beloofde snelheid na een snelheidsverhoging?
 Onderwerp afdrukken
Internet traag met router
rdrb
Ik heb het Ziggo alles-in-1 pakket (120 Mb)en heb mijn computer normaal gesproken direct op de modem aangesloten. Ik haal daarbij op speedtest.ziggo.nl ongeveer 117 Mb/s normaal gesproken.

Nu heb ik een Sitecom WLR-4000 router (http://tweakers.net/pricewatch/279932/sitecom-wlr-4000.html) er tussen gehangen en ik haal nu nog maar +- 20 Mb/s. Pakweg 6x zo langzaam is het geworden. Ik heb werkelijk geen idee wat de reden daar voor kan zijn. Ik heb die router nodig om draadloos met m'n laptop te kunnen internetten, maar zou toch wel graag mijn maximale snelheid via kabel willen halen (of iig meer dan 20-30 Mbit met een 120 Mbit abbo).

Ik heb dit op meerdere computers getest, steeds hetzelfde probleem.
 
kobus1960
Ik neem aan dat je het Ubee UVM modem hebt?
Dan even de instellingen in je router wijzigen.
Klik op klikkerdeklak in het onderschrift, dan krijg je
de Senseo methode, dan werkt het perfect.

Oorzaak, de Ubee EVM wil tijdens opstarten en/of
resetten IP adres 192.168.1.1 pakken, laat dat nou
het standaard adres van je router zijn, dus conflicten.
 
rdrb
Bedankt voor je antwoord, maar dat is helaas het probleem niet. Voordat ik mijn post gemaakt had heb ik hier al wat rondhelezen en ook jouw methode geprobeerd
 
kobus1960
Credits naar MrSenseo, hij kwam hier achter.
Welk modem heb je?
Zit die draaidoos splitter nog op de Ziggo wandcontactdoos?
Gebruik je CAT6 kabels?
Heb je die zelf geknepen?
Heb je GB adapters in je pc's?
 
rdrb
Ik heb de zwarte udee modem. De kabels en netwerkkaarten in dr computers zijn goed, aangezien ik rechtstreeks - zonder Router - op het modem met dezelfde kabels wel 120 mbit haal. op de 1 of andere manier zorgt het er tussenzetten van de Router dat de snelheid van 120 naar 20 mbit gaat. De router heeft ook gigabitpoorten
 
kobus1960
Oke, de zwarte Ubee, zijn 2 type's van.
Neem van mij aan, als je de EVM hebt, de instellingen van
de router niet goed staan. Je zegt dat je kabels goed zijn.
Iets anders zou ik op dit moment niet kunnen bedenken.
 
rdrb
Ik zal morgen naar de modem kijken, ben atm niet thuis. iig bedankt voor je hulp tot nu toe
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet traag met router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren Hardware instellingen : 2 25-11-2021
Ziggo biedt heel Amsterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 13-10-2020
Ziggo herstart landelijke uitrol gigabit-internet in Hoogvliet Rotterdam Ziggo nieuws : 1 28-07-2020
Advertentie