obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post je ervaringen en vragen over digitale decoders, CI+, smart cards van Ziggo. Digitale ontvangers: Horizon Mediabox GW-7400, Humax IRHD 5000c, Samsung DCB-H380r, Samsung DCB-H360r, Samsung DCB-B270r, Samsung DCB-9401r, Humax IR Fox C, Humax IR Fox Z, Samsung SMT-C1140. CI+ Modules - Digitale TV: Neotion CI+ Module, @Smit CI+ Module, Quantis CI+ Module. Digitale ontvangers - Recorders: Humax IRHD 5200c, Cisco 8485, Samsung SMT-C7140, Humax IRHD 5400c, Cisco 8455, Humax IRHD 5050c, Samsung DCB P850r, Humax PVR 9200c.
 Onderwerp afdrukken
Cisco 8485 levensduur knoopcellen
Gilex
Zijn er toevallig meer gebruikers die toevallig al de knoopcellen (CR2025)in de afstandsbediening leeg hebben?
Vind het nog al vrij snel gaan eigenlijk.
Niet eens een overdreven gebruiker en binnen een jaar zit ik met 2 lege knoopcellen in de afstandsbediening Wink
Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there......
 
kobus1960
2025 doen het in de gemiddelde PC als backup 4 jaar. De meest gebruikte
knoopcel ter wereld. Is wel snel ja, in 1 jaar, wat kijk je allemaal man!!Pfft
Ik heb er zo één in de afstandsbediening van m'n auto, CV, al 3 jaar.
Kan wel zo zijn dat die 2025 al jaaaaaaaren in de verpakking zat alvorens
jij ze ging gebruiken, ff nieuwe erin en testen.
 
MisterSenseo
Ook ik heb de ervaring dat de knoopcellen die meegeleverd werden binnen anderhalf jaar leeg waren.
Nu nieuwe in zowel die van mijn schoonouders als mijn AB en dus nu afwachten wanneer ze weer leeg zijn........Pfft
Precies wat Kobus al zei..........het zou goed kunnen dat die batterijen al jaren in de verpakking zaten.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Gilex
Was ook in de veronderstelling dat deze knoopcellen wel een poosje zouden werken.
Inmiddels maar 4 nieuwe gehaald. kunnen nu dus ongeveer anderhalf jaar vooruit Grin
Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there......
 
MaXMhZ
CR2025 knoopcellen zullen over het algemeen 1 tot 2 jaar mee gaan.

Het is wel zo dat deze cellen vaak jaren "op de plank" liggen voordat ze gekocht worden. Door interne lekkage gaat de lading dan achteruit.

TIP: Bewaren in de koelkast, dan kun je ze langer goed houden.

LET OP: In tegenstelling tot wat velen denken zijn deze cellen NIET oplaadbaar.

Je moet daarom eens in de 5 jaar of zo de cel in de computer vervangen door een nieuwe. Goed om er een paar op voorraad te hebben. Kijk even rond op internet, de prijs varieert sterk.
de 2025 in CR2025 staat voor 20 mm diameter, 2,5 mm dikte.
 
Undertaker
Knoopcellen ( nieuwe ) in de koelkast bewaren?!?! ( is dat met alle batterijen zo? )

Die was nieuw voor me maar wel een goede tip!
Met vriendelijke groet, Undertaker
 
MaXMhZ
Zover ik weet gaat het bewaren in de koelkast (ik gebruik zelf het bovenvak in de deur) voor alle typen batterijen behalve NiMH op. NiMH blijft het beste bij kamertemperatuur.

Een zelfontlading van 1% is vrij normaal bij NiMH. Na 3 maanden zijn ze dus leeg.
Minstens 1x per 3 maanden opladen tot ze vol zijn verlengt de levensduur van NiMH.

Oplaadbare batterijen lopen kans op pole-reversal als je ze niet helemaal oplaad.
Vaak kun je ze herstellen door meerdere keren totaal ontladen en dan weer helemaal opladen.
Gewijzigd door MaXMhZ op 13-11-2011 10:54
 
sinysmit

Quote

Gilex schreef:

Zijn er toevallig meer gebruikers die toevallig al de knoopcellen (CR2025)in de afstandsbediening leeg hebben?
Vind het nog al vrij snel gaan eigenlijk.
Niet eens een overdreven gebruiker en binnen een jaar zit ik met 2 lege knoopcellen in de afstandsbediening Wink


Ik heb vandaag de batterijen moeten vervangen en ik heb dit pakket sinds februari dit jaar................hoop niet dat het iedere keer gebeurt want ik vind ze nogal prijzig in aanschaf.

gr. Siny
 
briolet

Quote

hoop niet dat het iedere keer gebeurt want ik vind ze nogal prijzig in aanschaf.

Valt wel mee vind ik, maar er zullen vast wel allerlei kwaliteiten en prijzen zien. Even zoeken op het internet laat prijzen tussen de € 0.77 en € 13.00 zien.

En zoals MaXMhZ schrijft slaat dat nummer alleen op de afmetingen. De CR serie knoopcellen zijn litium batterijen. Het voordeel van Litium cellen is dat ze veel minder zelfontlading hebben dan de alkaline batterijen. Maar ik kan me wel voorstellen dat er in de cellen van een goedkoop merk gewoon minder werkzame stoffen zitten waardoor ze eerder leeg geraken.

Als er capaciteiten genoemd worden ligt dat tussen de 140 en 170 mAh. De prijsverschillen op het internet doen me echter schrikken. Ik heb hier een catalogus liggen met wel 12 verschillende CR knoopcel afmetingen van Maxell en die kosten allen tussen de 1.00 en 1.50 euro excl btw.
 
sinysmit

Quote

briolet schreef:

Quote

hoop niet dat het iedere keer gebeurt want ik vind ze nogal prijzig in aanschaf.

Valt wel mee vind ik, maar er zullen vast wel allerlei kwaliteiten en prijzen zien. Even zoeken op het internet laat prijzen tussen de € 0.77 en € 13.00 zien.

En zoals MaXMhZ schrijft slaat dat nummer alleen op de afmetingen. De CR serie knoopcellen zijn litium batterijen. Het voordeel van Litium cellen is dat ze veel minder zelfontlading hebben dan de alkaline batterijen. Maar ik kan me wel voorstellen dat er in de cellen van een goedkoop merk gewoon minder werkzame stoffen zitten waardoor ze eerder leeg geraken.

Als er capaciteiten genoemd worden ligt dat tussen de 140 en 170 mAh. De prijsverschillen op het internet doen me echter schrikken. Ik heb hier een catalogus liggen met wel 12 verschillende CR knoopcel afmetingen van Maxell en die kosten allen tussen de 1.00 en 1.50 euro excl btw.


Ik heb ze gekocht bij BCC, merk panasonic prijs: 5.45 per stuk
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Cisco 8485 levensduur knoopcellen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Cisco TOD rule inregelen lukt niet Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 10-11-2019
2 X Cisco 8485 DVB Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 1 22-02-2019
Cisco 8485 DVB Storing : 4 09-02-2019
Beperken ps4 via modum cisco epc3928 Instellingen software : 6 17-09-2018
Advertentie