obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen en configuratie van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Cisco EPC3925
Jakkus
Help!

Ik heb een Cisco EPC3925 Modem/Router van Ziggo.

Deze staat standaard ingesteld op 192.168.178.1

Nu wilde ik dit veranderen naar 192.168.1.1 maar tot mijn grote verbazing kan ik het niet wijzigen.

In principe zou je het gewoon moeten kunnen veranderen want er staat ook een waarschuwing bij dat als je het veranderd dat het problemen op kan gaan leveren met je aangesloten apparaten.
Maar als je dus klikt in de vakjes van het ip adres komt er geen cursor en kan je dus ook niets wijzigen.

Heeft iemand hier ervaring mee?
 
MisterSenseo
Ik heb geen ervaring met die modem/router maar waarom zou je in hemelsnaam die 3e en 4e reeks willen wijzigen in 1.1 ?
Dat is juist de meest gebruikte reeks,je moet er juist buiten zitten !
Ik ben er jaren geleden al achtergekomen dat bijvoorbeeld 192.168.178.1 veel beter werkt dan 192.168.1.1
Ikzelf gebruik al jaren 192.168.123.254 ipv 192.168.1.1 omdat de meeste netwerken 1.1 als laatste gebruiken en dus gaan conflicten.
Het is even werk,maar laat je modem lekker zo staan en pas je apparatuur er op aan,want als je je modem aanpast aan je apparatuur ben je binnenkort weer hier terug met de klacht dat je verbinding steeds wegvalt..........Pfft
Wil je het per sé toch wijzigen in 192.168.1.1 dan is dat het IP waarop je moet inloggen om in je modem/router te komen..........Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Jakkus
MisterSenseo

Ik wil het namelijk veranderen omdat ik een notebook heb waarmee ik regelmatig op een ander netwerk zit. Dat netwerk werkt niet met dhcp maar met vaste ip's in de 192.168.1 range.

Nu moet ik iedere keer de instellingen van mijn netwerkkaart gaan wijzigen wat erg vervelend is.

Ik weet trouwens niet waarop je baseert dat netwerken met .1 op het eind conflicten gaan krijgen.
Zolang je apparatuur op dhcp staat of met een vast ip werkt is dat geen enkel probleem.
Gewijzigd door Jakkus op 12-11-2011 19:23
 
MisterSenseo
Ja ja,dus je eigen netwerk verklooien omdat een ander het vertikt met DHCP te werken.............logica........zou ik dus never gedaan hebben maar wie ben ik......
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Jakkus
Ik kan me geen enkele rede bedenken waarom ik me netwerk zou verklooien door mijn ip van me router op 192.168.1.1 te zetten.

Begrijp me niet verkeerd want ik waardeer dat je even tijd maakt om een advies te geven. Wink

Maar met die stelling van je ben ik het gewoon niet mee eens, ik heb ondertussen ook al een jaartje of 15 ervaring met pc's en netwerken.
Ik heb altijd met een range gewerkt van 192.168.1.1 en daar nog nooit problemen mee ondervonden.

Ik loop alleen nu tegen het probleem dat dat hele ip van die router gewoon niet te wijzigen valt.
Ik denk dat ik beste gewoon maandag even naar cisco kan bellen.
 
MisterSenseo
Nou buiten alles om moet het LAN IP gewoon te wijzigen zijn volgens mij.........ik had gehoopt dat er ondertussen iemand met zo'n modem/router had gereageerd,want ikzelf heb geen ervaring met die modem/router......Pfft
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Jakkus
Ja ik had gedacht dat dat inderdaad zo te wijzigen viel.
Maar helaas is het niet zo Angry

En bij ziggo weten ze het niet, dan moet ik gelijk service plus gaan bellen voor 65 cent per minuut.

Maar goed, misschien dat er vandaag of morgen nog iemand reageert en anders kijken of ik maandag contact op kan nemen met cisco.
 
MaXMhZ
Even met de helpdesk bellen, of een PB sturen naar een WebCare team lid.

Ziggo heft modems/routers waarvan sommige instellingen alleen door Ziggo gewijzigd kunnen worden.

Belachelijk, maar waar.

DHCP kan een vreselijke ergernis worden als je voor verschillende applicaties port-forwards gebruikt. Dan moet je weer MAC assosiatie op gaan zetten voor alle aangesloten apparaten om te zorgen dat ze altijd hetzelfde lokale IP krijgen toegewezen.

Zolang de eerste 3 nummers in het lokale IP adres voor alle apparaten hetzelfde is, is er geen probleem bij een netwerk masker van 255.255.255.0

Vaak staan routers/modems default ingesteld op x.x.x.1 of x.x.x.254

Meestal kun je die zelf veranderen

Hierop is de Ziggo Ubee EVM3200 (kabelmodem zonder WiFi) blijkbaar ook een uitzondering. Die staat op een vast IP dat problemen kan veroorzaken.
Ik weet niet of het IP van de EVM3200 door Ziggo verandert kan worden. Even een PB naar het WebCare team zou ik zeggen. Wink

Freedom! LOL
Gewijzigd door MaXMhZ op 01-12-2011 22:21
 
kobus1960
De Ubee UVW is te wijzigen, de EVM niet. Daar ligt het probleem van
diegenen die vast willen houden aan 192.168.1.1. Maar er is een oplossing!!
Zet een tijdschakelaar voor je EVM en zet m elke nacht een half uur uit.
Wat is het effect (week getest hier), hij houdt 192.168.1.1. vast. Geen
probleem als je in die range wil zitten. Overigens heb ik mijn router
op 192.168.123.254 zitten, hetgeen mij alle vrijheid geeft overal bij
te komen. Wink Met die router in die range kan ik gewoon in de EVM komen.
Niet dat ik daar wat mee kan, maar zo zie je wel dat ie daar in blijft.

EVMstatus
 
MaXMhZ
Als je de EVM3200 kabelmodem gebruikt kun je ook eenvoudig je router die daar achter hangt op 192.168.254 zetten.
Geen internet dat er 'snachts, hoe tijdelijk ook, achterheen gaat,
Geen probleem, en geen gemier met klantenservice of dure plus diensten. Grin
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Cisco EPC3925', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Cisco TOD rule inregelen lukt niet Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 10-11-2019
2 X Cisco 8485 DVB Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 1 22-02-2019
Cisco 8485 DVB Storing : 4 09-02-2019
Beperken ps4 via modum cisco epc3928 Instellingen software : 6 17-09-2018
Advertentie