obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Internet problemen Twente
Kittencandy
Hallo, ik vroeg me eigenlijk af of er meer mensen zijn die een dramatisch verlies hebben in internetsnelheden sinds de energiestoring van eergisteren. (speedtest hier start niet eens, en ging van 3 mb/s naar 90 kb/s).
 
Puma
Hier geen problemen. Al eens geprobeerd om het modem 30 min te laten afkoelen?
 
Kittencandy
nope. nog helemaal niks geprobeerd. zal het proberen nu. Bedankt voor de suggestie ^^.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: november 13 2011 16:36:40:
Helaas, heeft niet geholpen.

Speedtest

Automatisch samengevoegd met vorige post op: november 13 2011 16:40:29:
Misschien hoort dit hier niet, maar zijn er andere stabiele providers van 30mbit of meer? Ben namelijk zo ondertussen helemaal zat van Ziggo. Heb het nu sinds augustus en 't is aan de lopende band problemen.
Gewijzigd door Kittencandy op 13-11-2011 16:40
 
MaXMhZ
De enigste storing die ik in Twente kan vinden was die van afgelopen vrijdag in een gedeelte van centrum Hengelo.

Als het met af / aansluiten van de modem niet is opgelost, even de klantenservice bellen. Bij netstoringen kunnen hoge spanningspieken optreden.

Misschien is het modem kaduuk en moet je een nieuwe. De klantenservice zou dit uit moeten kunnen lezen. Tele2 beweert via VDSL een 50 Mb lijn te leveren. In de praktijk blijft er echter niets van over.

Als je al denkt dat Ziggo niet goed genoeg is, moet je dat dus zeker niet (of misschien juist wel) proberen. Om 50 Mb te halen moet je pal naast de telefooncentrale wonen. In ieder geval binnen 100m. Verder af, en je bent beter af met een "normale" 20Mb/1Mb ADSL 2+ verbinding. http://anno.nu is wat ik nu heb, en dat bevalt erg goed. Al jaren geen storing gehad, en je kunt een ADSL lijn aanhouden naast het Ziggo aanbod. De een via de telefoonlijn, de ander via de kabel.
Bij alle *DSL verbindingen is de afstand tot de centrale/wijkkast cruciaal voor de snelheid.

http://nl.wikipedia.org/wiki/VDSL2#Sn...2#Snelheid
Gewijzigd door MaXMhZ op 13-11-2011 19:07
 
Kittencandy
Da's gek, had vrijdag de centrale gebeld en die hadden het voor het keuzemenu al over een energiestoring, en ik woon niet in Hengelo. Mja goed.

En als ziggo werkt gaat 't goed, maar blijft maar kuren vertonen, en da's zo enorm vermoeiend.... Dit is nou de zoveelste keer in krap 4 maanden tijd. Maar bedankt voor de info, zal es ff bellen.
 
MaXMhZ
We kunnen niet veel met dit soort algemene en vage beschrijvingen.
Wat moeten we ons in vredesnaam voorstellen bij "kuren" bijvoorbeeld?


Welk abonnement?

Wat zijn de exacte problemen behalve lage snelheid? Ook problemen met TV of telefoon (indien in pakket)?
Zijn er de laatste tijd werkzaamheden in de omgeving geweest waarbij de straat werd opengebroken?

Blijven de problemen bestaan als je de computer rechtstreeks met kabel op het modem/router aansluit?
Wat hangt er allemaal achter de router (indien van toepassing)?

Is de bekabeling thuis in goede staat?
Gewijzigd door MaXMhZ op 13-11-2011 22:06
 
kobus1960
Een prima oplossing voor genoemde problemen, een tijdschakelaar
voor het modem, elke nacht een half uurtje down, en het blijft prima
werken (Senseo).
 
MisterSenseo
Nog effe en ik vlieg weg met al die pluimen in me r...........oeps,bips........Pfft
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Kittencandy

Quote


We kunnen niet veel met dit soort algemene en vage beschrijvingen.
Wat moeten we ons in vredesnaam voorstellen bij "kuren" bijvoorbeeld?


'kuren' is (zoals in eerste post vermeld, de zoveelste faal in internetsnelheid. De downloadsnelheid is gedaald van de gebruikelijke 30mbit naar 0,8 - 1,5 mbit, terwijl de upload redelijk gelijk is gebleven, 2+ (normaal is 2,7 mbit).

Quote

Welk abonnement?


30 mbit. weet niet of dat een extra naam heeft, maar is internet + tv (anders kon 't niet)

Quote

Wat zijn de exacte problemen behalve lage snelheid? Ook problemen met TV of telefoon (indien in pakket)?


Lage snelheid internet / volgens ouders problemen met tv (zij kunnen niet uitleggen wat dat dan moet zijn, en ik zie zelf geen verschil dus dat helpt niet echt)

Quote

Zijn er de laatste tijd werkzaamheden in de omgeving geweest waarbij de straat werd opengebroken?


Nee, het enige probleem is de energiestoring in Hengelo (en omgeving) en sindsdien is 't begonnen.

Quote

Blijven de problemen bestaan als je de computer rechtstreeks met kabel op het modem/router aansluit?


Ontestbaar sinds laptop is gesloopt.

Quote

Wat hangt er allemaal achter de router (indien van toepassing)?


Is modem met ingebouwd wireless van Ziggo, Ubee geloof ik.

Quote

Is de bekabeling thuis in goede staat?


Yep, is al een aantal keer gebeurd dit, en in de bedrading is niks aangepast, dus dat ligt goed, en heeft altijd ook al goed gelegen.
 
MaXMhZ
Ik heb een Persoonlijk Bericht naar het WebCare team gestuurd. Hopelijk kunnen die binnenkort helpen.

Ze zullen waarschijnlijk een postcode en klantnummer nodig hebben om de lijn en apparatuur te testen. (via persoonlijk bericht).
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet problemen Twente', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Ziggo biedt heel Amsterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 13-10-2020
Ziggo herstart landelijke uitrol gigabit-internet in Hoogvliet Rotterdam Ziggo nieuws : 1 28-07-2020
Ziggo biedt heel Rotterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 10-03-2020
Advertentie