obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
HD decoder, HDMI aansluiting niet mogelijk!
wurf
Na enkele maanden te hebben gewacht is gisteren eindelijk de digitale interactieve ontvanger afgeleverd (Cisco).
Hiermee zou het eindelijk mogelijk zijn om televisie te kunnen kijken in HD. Er doet zich echter een probleem voor dat vooralsnog onoplosbaar is. Daarnaast is vast te stellen dat dit probleem zich al ruim een jaar voordoet. Het volgende is er aan de hand:

Om de HD- mogelijkheden optimaal te kunnen benutten is een HDMI verbinding tussen ontvanger en televisie noodzakelijk. Doordat er echter verschillende HDMI-protocollen worden gehanteerd in beide apparaten is het niet mogelijk een werkende verbinding tot stand brengen. Dit zogenaamde “Handshake-probleem” is bij Ziggo bekend. Volgens de beschikbare informatie doet dit probleem zich voor bij Philips en Loewe televisies. Mijn Sharp vertoont echter dezelfde problemen en een kleine zoekactie op het Ziggo gebruikers forum leert dat het probleem zich ook bij Sony televisies voordoet
Bij inschakelen is er 1 á 2 seconden beeld, waarna het beeld zwart wordt maar nog wel geluid hoorbaar is. Ieder ander apparaat aangesloten op dezelfde tv geeft geen problemen.

Om kort te gaan: ik neem HD televisie af, maar de vereiste schakel voor HD televisie functioneert bij een groot deel van de televisies niet. Dit probleem was bekend bij afname van het pakket maar is mij niet gemeld. Dit terwijl de kans dat uw klant een Philips, Loewe, Sony of Sharp televisie heeft vrij groot is!
Het is werkelijk onbegrijpelijk dat dit product in de markt wordt gezet, terwijl het op het merendeel van de televisies niet werkt. Uiteraard is kijken via de scart aansluiting een optie, maar dat is natuurlijk niet de opzet van een klant die bewust voor HD heeft gekozen.
Dit is te vergelijken met het opleveren van een breedband verbinding plus modem, waarvan helaas alleen de analoge inbelverbinding kan worden gebruikt…

Deze klacht wordt ook omschreven op de volgende pagina onder het kopje “HDMI Handshake maar dat”:
[url]http://ziggo.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=2542&highlight=8455DVB+handshake&pid=15893#post_15893
[/url]
Wat gaat Ziggo hieraan doen?!

Vriendelijke groet,
Marcel
Gewijzigd door kobus1960 op 16-11-2011 12:32
 
kobus1960
En ben je middels deze link ook tot een oplossing gekomen?
http://ziggo.gebruikers.eu/forum/view...post_15893

Quote

Het is werkelijk onbegrijpelijk dat dit product in de markt wordt gezet, terwijl het op het merendeel van de televisies niet werkt.


Dan zou het klachten moeten regenen, en dat doet het juist niet.
Heb je in de setup gekozen voor het juiste type HDMI, 1,2,3 of 4?
 
wurf

Quote

Heb je in de setup gekozen voor het juiste type HDMI, 1,2,3 of 4?


Staat niet bij instellingen en in de setup is het al helemaal niet voorbij gekomen (denk ik). Setup was namelijk onzichtbaar dankzij genoemd probleem:-|
Bovendien ga ik er vanuit dat de klantenservice me deze oplossing dan ook had geboden. Is er iets wat klantenservice en ik niet weten?

Thanks!
 
kobus1960
Ja, als je de decoder aansluit middels HDMI moet in ieder geval het menu
werken. Heb je HDMI 1 gekozen op je TV? Heb je in het HDMI menu van je
TV de keuze gemaakt of je HDMI's wel of niet beschikbaar zijn? m.a.w. Kun
je op de afstandsbediening van je TV een HDMI keuze maken?

Wat ik wil zeggen, tv signaal of niet, de Cisco is altijd zichtbaar te maken op
je TV. Heeft zelfs niets met Ziggo te maken. Als dat al niet gaat is er wat fout
ingesteld cq aangesloten.
 
wurf
Inderdaad, TV signaal of niet, menu's werken altijd. Logisch... Iki heb ook niet anders beweerd.
MAAR...daarvoor is natuurlijk wel een werkende verbinding tussen ontvanger en TV vereist. Indien dit een niet goed aangesloten of niet goed geconfigureerde HDMI aansluiting is zie je uiteraard ook geen menu's! En instellen gebeurt nu juist in deze menu's (die dus niet zichtbaar zijn...)
Natuurlijk heb ik dit ondervangen door de scart aan te sluiten. Nu zijn menu's zichtbaar (en ook gewoon beeld trouwens, want dat werkt prima).

- Ja, alles is goed aangesloten. HDMI past maar op één manier.
- Er is niet zoveel in te stellen. Met wat kunstgrepen heb ik de HDMI resolutie aangepast, maar ook hiermee geen succes. (Kunstgrepen, omdat HDMI resolutie in eerste instantie 'NIET BESCHIKBAAR' aangeeft.)
- Ja, de TV is ingesteld op HDMI. Ik heb andere HDMI apparaten en deze functioneren uitstekend wanneer ik ze aansluit op deze ingang.
- Nee, er is niets in te stellen op de TV m.b.t. HDMI types. Alleen het al dan niet automatisch aanpassen op breedbeeld is in en uit te schakelen.

Ik zeg niet dat het aan Ziggo ligt, het ligt aan de decoder (die dan weer wel door Ziggo wordt uitgegeven).
Omdat andere apparaten WEL functioneren op de HDMI aansluiting van mijj TV kan ik niet anders concluderen.

Ik durf met zekerheid te zegen dat ik niets verkeerd heb gedaan bij het aansluiten en instellen.
 
Ziggo-WebCare_Erwin
Sommige televisies zijn niet compatible met de Cisco 8485 via de hdmi aansluiting (handshake)
Hierdoor geeft de decoder geen beeld of loopt vast
Indien dit probleem zich voordoet kijk dan of de software van de tv is bijgewerkt tot de laatste update
Mocht dit het probleem niet verhelpen dan is het helaas alleen mogelijk om via scart de decoder te gebruiken.

Er word nog wel gewerkt aan een oplossing maar wanneer dit ook daadwerkelijk opgelost word is nog niet bekend.
Ziggo WebCare
 
wurf
Hallo Erwin,

Dank voor je antwoord.
Deze TV heeft geen USB aansluiting en is niet te updaten.

Cisco en Ziggo hadden er goed aan gedaan het product te testen op maximale compatibiliteit.
Er is duidlijk geen rekening wordt gehouden met een tv van ca. 5 jaar oud. Helaas kom ik (en waarschijnlijk een hoop anderen) hier pas te laat achter.

Om kort te gaan bevestig je dus eigenlijk dat het geleverde product niet datgene doet wat er van mag worden verwacht, als ik het goed lees.
Bovendien vraag ik me af hoe intensief er aan deze oplossing wordt gewerkt, daar deze klacht al sinds 2009 bestaat voor sommige merken TV's. (Google...)

Ik zou graag een indicatie zien van hoe lang een mogelijke oplossing op zich laat wachten.


Vr. gr.
Marcel
 
MisterSenseo

Quote

Ziggo-WebCare_Erwin schreef:Er wordt nog wel gewerkt aan een oplossing maar wanneer dit ook daadwerkelijk opgelost wordt is nog niet bekend.
..........volgens mij is dit toch het meest duidelijke antwoord mogelijk.......Pfft
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
kobus1960
Of bij Ziggo een Samsung H360RS vragen, mochten ze die nog hebben.
Zo niet, de Cisco op de plank laten tot Ziggo een oplossing heeft en voor
een paar tientjes een Samsung aanschaffen. Die werken geweldig en niet
merk afhankelijk. Gewoon HDMI en een makkelijke gebruikersinterface.
 
MisterSenseo
Of je koopt een Humax iRHD-5100C die doen het ook wel grappig........Pfft
Ik weet nog wel een adresje.............Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'HD decoder, HDMI aansluiting niet mogelijk!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
tv complete is niet meer Klacht over Ziggo : 17 26-10-2020
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Humax iHDR-5400C met PC verbinden lukt niet Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 2 08-01-2020
Advertentie