Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
Internet verbinding aan/uit
|
|
EricS |
Geplaatst op 14-12-2011 13:40
|
Activiteit Berichten: 3 Lid sinds: 14-12-2011 |
Hallo, Ik ben overgestapt van XS4ALL naar Ziggo alles-in-1. Cisco EPC 3925 modem geinstalleerd en alles (TV/internet/WIFI/bellen) werkt, zover geen probleem. De WIFI aangesloten laptop is ongewijzigd sinds de overstap. Nu lijkt het internet een aan/uit karakter te hebben. Ik krijg regelmatig time-outs van mail synchronisatie, heb vaak wachttijd als ik een webpagina wil openen. Dit alles geheel willekeurig. Als het wel werkt gaat het ook goed verder. Vooral de wachttijden ervaar ik als heel vervelend. Is dit een bekend probleem? Zijn er aanpassingen of instellingen die dit kunnen veroorzaken of beter, verhelpen? Grt Eric |
|
|
nicoho |
Geplaatst op 16-12-2011 20:14
|
Activiteit Berichten: 3 Lid sinds: 16-12-2011 |
misschien is het een schrale troost voor je maar de problemen die jij omschrijft lees je erg vaak terug. tot op heden heb ik nog geen oplossing gevonden. het volgende heb ik reeds gedaan: - Zelf de DNS servers ingesteld. (maar weer teruggezet) - andere kanalen - zonder extra router. - met een Sweex router getest - met een Linksys router getest - en nu tenslotte mijn EPC 3925 in modemstatus laten zetten en nog steeds valt om de haverklap het internet uit.de netwerkverbinding blijft in tact. het enige dat werkt is om je hele installatie bedraad uit te voeren (moet je geen smartphone of tablet kopen) |
|
|
BMP |
Geplaatst op 16-12-2011 20:56
|
Activiteit » Franeker » 8802## » Alles-in-1 Plus » Ubee EVM320B » Asus RT-AC68U » TV Standaard » CI+ Module SMiT Berichten: 859 Lid sinds: 02-11-2010 |
Al een ander kanaal geprobeerd?
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
|
|
|
EricS |
Geplaatst op 16-12-2011 23:24
|
Activiteit Berichten: 3 Lid sinds: 14-12-2011 |
Een ander kanaal heb ik nog niet geprobeerd! Waar kan ik die instelling vinden in de management console? Ik heb het ook nog niet geprobeerd met bedrading, zal ik ook eens doen. Bedankt zover! |
|
|
ruudvds |
Geplaatst op 18-12-2011 23:21
|
Activiteit » Tilburg » 5043 WH » Alles-in-1 Plus » Ubee EVM320B » Linksys » TV Standaard » Humax iHDR-5400c Berichten: 2 Lid sinds: 18-12-2011 |
Quote EricS schreef: Hallo, Ik ben overgestapt van XS4ALL naar Ziggo alles-in-1. Cisco EPC 3925 modem geinstalleerd en alles (TV/internet/WIFI/bellen) werkt, zover geen probleem. De WIFI aangesloten laptop is ongewijzigd sinds de overstap. Nu lijkt het internet een aan/uit karakter te hebben. Ik krijg regelmatig time-outs van mail synchronisatie, heb vaak wachttijd als ik een webpagina wil openen. Dit alles geheel willekeurig. Als het wel werkt gaat het ook goed verder. Vooral de wachttijden ervaar ik als heel vervelend. Is dit een bekend probleem? Zijn er aanpassingen of instellingen die dit kunnen veroorzaken of beter, verhelpen? Grt Eric Ik heb hetzelfde probleem de laatste paar weken, internet valt terug naar 2 - 5Mb download. Ik heb Ziggo gebeld, vervolgens in opdracht 2 dagen regelmatig getest, screendumps in worddocument gezet. Het komt dus zo'n 2 keer per dag voor dat het internet wegvalt, soms 5 minuten, soms een half uur of iets langer. Ik heb vervolgens teruggebeld, nu moet ik weer iets anders doen...alsof ik niks beters e doen heb, laptop rechtstreeks aansluiten op het modem. Ik heb dat gedaan, maar dan geeft de laptop aan dat er geen internetverbinding is. Moet ik dan iets installeren of zo? Mijn ervaring is dat Ziggo de boel altijd wil rekken zodat ze zelf niets hoeven doen.....waar betalen we dan voor??? Grt, Ruud |
|
|
kobus1960 |
Geplaatst op 19-12-2011 11:05
|
Activiteit » Alblasserdam » 2951CJ » Alles-in-1 Extra » Ubee EVM320B » D-Link DIR-655/E » TV Standaard » Cisco 8485DVB HD DVR Berichten: 3438 Lid sinds: 04-09-2010 |
Quote Dit is toch de eerste tip waar wij mee aankomen. Even de handleiding erbij pakken en het WiFi kanaal wijzigen, fluitje van een cent en meestal afdoende. Waardoor komt dit allemaal?? Nederland wordt overspoeld door WiFi klanten van allerlei providers. Dit willen allemaal tussen kanaal 5 en 13 ontvangst hebben. Zit je in druk bevolkt gebied kan je elkaars signaal wegdrukken. Daar kan geen provider wat aan doen. Het wordt simpelweg te druk. De enige goed werkende oplossing is bekabeld werken. Hier bovenop komen de smartphones, de tablets en ga zo maar door. en allemaal in de buurt van huis gebruik maken van WiFi. Dit is al jaren geleden voorspeld door de professionals (ik niet ). Dit gaat spaak lopen. Te druk. |
|
|
ruudvds |
Geplaatst op 19-12-2011 21:26
|
Activiteit » Tilburg » 5043 WH » Alles-in-1 Plus » Ubee EVM320B » Linksys » TV Standaard » Humax iHDR-5400c Berichten: 2 Lid sinds: 18-12-2011 |
Quote kobus1960 schreef: Quote Dit is toch de eerste tip waar wij mee aankomen. Even de handleiding erbij pakken en het WiFi kanaal wijzigen, fluitje van een cent en meestal afdoende. Waardoor komt dit allemaal?? Nederland wordt overspoeld door WiFi klanten van allerlei providers. Dit willen allemaal tussen kanaal 5 en 13 ontvangst hebben. Zit je in druk bevolkt gebied kan je elkaars signaal wegdrukken. Daar kan geen provider wat aan doen. Het wordt simpelweg te druk. De enige goed werkende oplossing is bekabeld werken. Hier bovenop komen de smartphones, de tablets en ga zo maar door. en allemaal in de buurt van huis gebruik maken van WiFi. Dit is al jaren geleden voorspeld door de professionals (ik niet ). Dit gaat spaak lopen. Te druk. Sorry, maar ik had het over bedraad internet, vergeten erbij te vertellen, met een linksys router. Gr. Ruud |
|
|
BMP |
Geplaatst op 19-12-2011 22:08
|
Activiteit » Franeker » 8802## » Alles-in-1 Plus » Ubee EVM320B » Asus RT-AC68U » TV Standaard » CI+ Module SMiT Berichten: 859 Lid sinds: 02-11-2010 |
Na rechtstreeks aansluiten op pc, modem/pc herstarten dan zou je internet moeten hebben.
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
|
|
|
EricS |
Geplaatst op 23-12-2011 13:29
|
Activiteit Berichten: 3 Lid sinds: 14-12-2011 |
Na aanpassing van het kanaal is het probleem grotendeels opgelost. Er is nog wel enige vertraging tov de bedrade versie maar dat lijkt mij normaal en ervaar ik als acceptabel. Allen bedankt voor de tips en hulp! Grt, Eric |
|
|
kobus1960 |
Geplaatst op 23-12-2011 13:32
|
Activiteit » Alblasserdam » 2951CJ » Alles-in-1 Extra » Ubee EVM320B » D-Link DIR-655/E » TV Standaard » Cisco 8485DVB HD DVR Berichten: 3438 Lid sinds: 04-09-2010 |
Heel mooi! En daar is dit forum mede voor bedoeld, graag gedaan. Bij deze topic gesloten! |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet verbinding aan/uit', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Lang geen internet en slechte communicatie | Klacht over Ziggo | : 4 | 22-04-2024 |
PS4 wakker maken via internet? | Eigen netwerk | : 2 | 09-01-2022 |
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? | Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. | : 3 | 06-12-2021 |
Ziggo biedt heel Amsterdam gigabit-internet | Ziggo nieuws | : 1 | 13-10-2020 |
Ziggo herstart landelijke uitrol gigabit-internet in Hoogvliet Rotterdam | Ziggo nieuws | : 1 | 28-07-2020 |
Advertentie