obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen en configuratie van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
geen vebinding ubee 3200 met wii
tcooper
Goedemorgen,
Vanochtend heeft mijn zoon een nieuw spel voor de Nintendo WII gekregen van de kerstman. Hiervoor heeft de nintendo een systeemupdate nodig, dus een verbinding met mijn nieuwe ziggo wifi modem de ubee 3200. Met ons vorige KPN modem ging de verbinding prima, maar de wii vind de ubee wel, maar kan geen verbinding maken. heeft dat weer met instellingen in de modem te maken? Mijn zoon staat te popelen om te spelen..... Ik hoop dat iemand raad weet.
Vriendelijke groeten Tom.
Gewijzigd door tcooper op 25-12-2011 09:05
 
MaXMhZ
Om verbinding te krijgen moet de wii een lokaal IP adres in dezelfde reeks als de Ubee Modem/Router hebben. Alleen het laatste getal in het IP adres mag verschillen.

Als de Ubee op 192.168.xxx.1 staat bij voorbeeld, stel de Wii dan in op 192.168.xxx.2 of iets dergelijks.

Als alles op automatisch is ingesteld en de DHCP van de Ubee aan staat, zou het in principe moeten lukken.

De Ubee is een modem-router. Geen zuiver modem dus.
 
Zippo
Het kan zijn dat de wii alleen wep encryptie begrijpt en niet het betere wpa.
Dus moet je in de ubee bij de instellingen het encryptie type veranderen.

Ben echter niet zeker of het inderdaad zo is dat de wii alleeen web encryptie aan kan, kijk daarvoor in de handleiding van de wii.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
tcooper
Bedankt voor de tips

Ik ben echt een soort digibeet, dus kunnen jullie me ook uitleggen hoe ik ook weer in de modem kan komen via internet, en die aanpassingen kan maken? Ik weet het is eerste kerstdag, maar het is voor een goede zaak! :-)
Alvast hartelijk dank!
 
kobus1960
192.168.178.1 intikken in de webbrowser.
Nu kan je inloggen in het modem
Gebruikersnaam ziggo
Wachtwoord draadloos
Klik in het volgende blad geavanceerde instellingen.
Klik in het volgende blad op wireless
Klik in het volgende scherm primary netwerk.
Zet de boel zoals in de afbeelding hieronder, uiteraard wel je
eigen wachtwoord en netwerk naam gebruiken.

Ubee-Primarynetwerk
 
tcooper
Hallo Kobus,
Het inloggen in de modem lukt al niet!
Als ik het in de webbrowser intik gebeurt er al niks.(Begint al goed)
 
kobus1960
Inloggen op het modem kan alleen met een bekabelde verbinding!!
Als WiFi al niet werkt krijg je zeker geen verbinding met het modem.
 
tcooper
Ik heb het met een kabel ook geprobeerd, lukt ook niet.
Mijn wifi werkt wel, alleen mijn wii kan geen verbinding maken. Voor de rest heb ik op al mijn laptops en telefoons verbinding met wifi.
 
tcooper
Ik heb windows 7 op mijn laptop,
 
MaXMhZ
Ik heb mijn laatste post verwijderd.

Als andere apparaten zonder problemen verbinding hebben, staat DHCP zeker aan.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'geen vebinding ubee 3200 met wii', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Ci+ en smart card geen zenders vinden Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 11-07-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Fritzbox 7581 achter Connectbox - geen guest wifi Eigen netwerk : 9 20-09-2020
Humax IHDR 5500C Geen signaal Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 4 14-07-2020
Advertentie