obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Communicatie problemen tussen je programma en Ziggo? Instellingen voor ziggomail, Email, POP, SMTP. P2P, emule, edonkey poorten en NZB's. Usenet/nieuwsgroepen instellingen voor Grabit, Spotnet en Newsleecher kun je hier naar vragen.
 Onderwerp afdrukken
Fillizella
ton38
Ik heb een andere computer en heb daar fillizella daarop geïnstalleerd.
nu heb ik het volgende probleem
ik wil een bestand uploaden.dus van links naar rechts dit lukt en als ik hem aanklinkt dan staat het nieuwe bestand er
maar fillizella zet het bestand niet in mijn web site
als ik hem wil sluiten dan zegt hij dat er nog geupload moet worden
dit lukt mij niet
heb ook een ander ftp programma geprobeert met hetzelfde resultaat
wat te doen??
vr.gr.Ton
 
kobus1960
Filezilla is hier uitstekend geschikt voor.
Heb je de server gegevens goed ingevuld?
Dus met compleet hoofd-emailadres en wachtwoord?
 
ton38
Bedankt maar na zoeken kwam ik op het volgende;
k heb een homepage http://home.casema.nl/vd.valk
nu heb ik een andere computer met vista
hierop filizella geinstalleert
nu wil ik een bestand van mijn homepage uploaden
dus van links na rechts
bestand links bekijken, klopt.
bestand na uploaden bekijken klopt ook.
nu op internet kijken , nog steeds het oude bestand.
goede raad is duur.
maar als ik nu op mijn andere computer kijk is die daar wel upgeload
dit is wel raar
wat doe ik nu niet goed??
vr.gr.Ton.
 
kobus1960
Het zichtbaar worden van je upload op internet kan even duren.
Bij casema soms uren, lastig. Ervaring.
Punt is dat je het wel goed doet, maar even geduld moet betrachten.
No offence, Ziggo home servers zijn niet heel vlot, hebben geen prioriteit.
 
ton38
IK heb al dagen geduld
maar als op de andere computer het wel doorkomt waarom dan bij de eerste niet
Dus bij computer 1 waarmee ik opload niet en bij computer 2 wel
??? Ton.
 
Black Tiger

Quote

Het zichtbaar worden van je upload op internet kan even duren.
Bij casema soms uren, lastig. Ervaring.

Sorry, maar nu ben ik eigenlijk nieuwsgierig naar de technische uitleg hierachter.

Ik heb zelf een hosting bedrijf en wat je met ftp upload, staat meteen op de server, er vindt geen soort van caching plaats of weet ik wat, waardoor het oude bestand pas uren later zichtbaar zou worden.
Als dat het geval is, dan ligt de oorzaak daarvan bijna altijd in de caching instellingen van de webbrowser.
Met ctrl-F5 zou het opgelost moeten zijn of eens met een andere browser kijken.

Het is misschien een kleinigheid wat hier speelt, maar daarvoor zou men eigenlijk moeten kunnen meekijken met Teamviewer ofzo.

@Ton: Wat gebeurt er als je eerst via je Filezilla (waarmee het niet werkt) op de server het oude bestand weghaalt.
Dan controleren via je browser en bezoeken van je website of het inderdaad weg is. Zoja, dan daarna het nieuwe bestand met Filezilla op je website zetten en kijken of dan het nieuwe bestand er op staat.

Ik heb namelijk zelf bijv. een tijdje geleden (was wel met een ftp programma) plots ook een probleem gehad, dat bij overschrijven, het oude bestand toch niet door het nieuwe overschreven werd. Ondanks dat de melding wel aangaf dat het overschreven werd.
Toen ik het eerst weghaalde en daarna nieuw bestand erop zetten lukte het wel, dus vandaar dat je dat misschien eens kunt proberen.
Greetings, Black Tiger
 
ton38
Black Tiger.
bedankt voor uw aanwijzing f5 was de oplossing
op uw aanwijzing eerst bestand verwijderen en dan uploaden ging ook goed.
alleen krijg ik dan ook de opmerking dat als ik wil afsluiten dat het bestand nog geupload moet worden. dit blijft erop staan al wacht ik uren als ik toch afsluit blijkt dat hij wel geupload heeft.
ook ctrl F5 heeft geen resultaat
oja als ik direct afsluit na het overzetten in fillizella dan komt het niet. alleen als ik maar even wacht.
wat kan ik eraan doen?
vr gr.Ton.
 
Black Tiger
Da's vreemd. Normaliter als een bestandsoverdracht gelukt is, dan is het bronbestand verdwenen uit de wachtrij.

Het is me niet bekend of Filezilla een instelling heeft waarbij dit zou moeten blijven staan dus ik kan daar verder geen goed advies over geven.
Behalve dan het bestand uit Filezilla verwijderen als het eenmaal overgezet is.

Misschien kunt u eens kijken of er een update van Filezilla beschikbaar is. Nieuwere versies hebben vaak verbeteringen en misschien is het probleem daarmee over.

Een andere mogelijkheid is om een ander FTP programma te nemen. Er zijn echter weinig gratis FTP programma's.
Ik gebruik zelf een officiele versie van FlashFXP. Maar daarnaast ook Total Commander, een soort vervanger van de verkenner, alleen dan beter en met FTP funktie er in.

Laatstgenoemde is niet gratis maar wel heel lang gratis te gebruiken, moet je alleen een cijfertje aanklikken bij het starten.
Er zijn ook soortgelijke programma's die wel gratis zijn.

Misschien dat een van de andere beheerders nog wat goede adviezen kan geven over instellingen van Filezilla.

Groet, Richard.
Greetings, Black Tiger
 
kobus1960
Precies het probleem waar ik ook tegenaan liep.
Nu heb ik geen website meer, dus ik heb er ook geen verdere
ervaringen mee, denk dat Senseo misschien nog wel wat weet.
 
Black Tiger
Yep, hier ook, vandaar dat ik op een gegeven moment er maar eentje gekocht heb.

@Ton: Ik heb nog een ander gratis FTP programma gevonden:
Core FTP op http://www.coreftp.com/download.html

Verder is er ook nog WinSCP ook een goede gratis FTP client en Coffeecup FTP.

Ik zou voor WinSCP (heb ik ook goede ervaringen mee) of Coreftp gaan om eens te proberen.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fillizella', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie