obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Verbindingsproblemen Nistelrode
From81
Ik heb me nu aangemeld voor dit forum, omdat ik me afvraag of andere mensen die in Nistelrode wonen de laatste paar dagen last hebben van verbindingsproblemen, of dat het misschien tóch aan de pc ligt.

Downloaden gaat wisselend in snelheid (maar is vaak erg traag) en wordt halverwege vaak afgekapt, internetradio buffert steeds, sites laden slecht, enzovoort.

Is dit bij anderen in dezelfde plaats ook zo?

(Overigens is de downloadsnelheid op het moment dat ik dit tik 50,7 mbit/s, en de uploadsnelheid 4,7 mbit/s.)
 
kobus1960
Al geprobeerd het modem een paar minuten van stroom af te halen?
Eventueel even een programma als CCleaner de PC op te laten schonen?
Bij langdurig internetgebruik lopen de cache van zowel het modem als
de PC vol en wordt alles al maar trager. Dit kan op een Windows PC
oplopen tot een aantal Gb's wat nutteloos wordt vastgehouden.

Wij adviseren met regelmaat bij dit soort klachten een tijdklokje voor
het modem te zetten, snachts een half uurtje uit. Klinkt als een rare
oplossing, maar dit soort klachten verdwijnen als sneeuw voor de zon.
 
From81
Niet aan gedacht, maar ik zal dat van dat modem sowieso proberen. Smile

Automatisch samengevoegd met vorige post op: januari 10 2012 16:18:31:
Inmiddels heb ik beiden geprobeerd, en het heeft niet geholpen.

Merkwaardig genoeg kan ik gewoon internetradio luisteren (via externe wifi-radio's) als de pc uit staat, maar zodra ik de pc aan zet gaat het mis. Dan beginnen zowel die wifi-radio's als programmatjes als Winamp te haperen (verbindingsproblemen).
Gewijzigd door From81 op 10-01-2012 16:18
 
kobus1960
Da's vreemd, het lijkt er dus op dat de PC als een wilde aan het
downloaden gaat. Start er geen Torrent programma mee op of zo?
Anders even een goede virusscanner loslaten op die PC.

Ga even naar taakbeheer/netwerk om te zien of er idd een data-
stroom gaat lopen zonder dat je er weet van hebt.
Taakbeheer vindt je het makkelijkst onder ctrl/alt/del in het menu.
 
From81
Dat was ik nog vergeten te zeggen, dat ik met Windows Defender een uitgebreide Spyware-scan heb gedaan, en met MCafee een al even uitgebreide virusscan. Niks gevonden.

Volgens Taakbeheer vreet Firefox zo'n 450.000 kb, maar dat programma gebruikte ik altijd al. Dan is er nog svchost.exe, Hostproces voor Windows-services, dat zo'n 136.000 kb vreet. Verder niets opvallends hoogs te zien.

Wel zie ik van die laatste heel veel versies in de Taakbeheer-lijst staan, voor de rest weliswaar minder kilobytes verbruikend.
 
kobus1960
Oke, als je onder taakbeheer ook geen netwerkactiviteit ziet, ga ik denken
aan een defecte netwerkkaart.
 
From81
Netwerkgebruik Lan-verbinding: 0,13-0,15 %. Draadloze netwerkverbinding: 0 %. Dat laatste heeft toch ook met m'n wifi-radio's te maken? Die doen het wel, zij het haperend, met name als de pc aan staat.
 
kobus1960
Als je LAN verbinding gebruikt wordt, werkt je WiFi van je PC niet.
Al geeft de grafiek die wel aan, standaard. Ik denk aan, zoals gezegd,
een defecte netwerkkaart. Laatste poging die je nog kan doen is de
LAN kabel even omwisselen. Niet schieten is mis.
 
From81
Toch staat er momenteel een wifi-radio te spelen, op afstand, tegelijkertijd met de pc. Hoewel er in netwerk, onder taakbeheer, 'verbinding verbroken' staat, bij draadloze netwerkverbinding, en netwerkgebruik 0%.

Maar dat er een wifi-radio speelt, zij het haperend, geeft toch aan dat naast lan ook het draadloze gedeelte gebruikt wordt.

*confused*

Edit: Stekker van router eens even in/uitgetrokken (15 seconden, zoals soms geadviseerd wordt als er problemen zijn). Gisteren al bij het lan-modem gedaan (de geadviseerde 30 minuten), maar dat hielp niet. De stream die ik nu op heb staan blijft zowaar een poosje doorspelen. Zou het nu opeens gemaakt zijn???

Even niet aan gedacht dat het misschien eerder aan de router dan aan het reguliere modem zou liggen.
Gewijzigd door From81 op 10-01-2012 18:03
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verbindingsproblemen Nistelrode', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Verbindingsproblemen Horizon Box Klacht over Ziggo : 3 27-02-2018
EA / Origin verbindingsproblemen Instellingen software : 7 18-10-2015
Cisco EPC3928AD i.c.m. openvpn verbindingsproblemen Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 7 20-07-2015
Verbindingsproblemen na installatie UBEE modem Storing : 4 22-07-2011
verbindingsproblemen breda Storing : 4 05-10-2008
Advertentie