obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Langzaam draadloos internet op NetGear WNR3500v2 (ZIGGO!!!) !!!
trick
Ik heb een 40MBit Internet abonnement.
Het volgende is aan de hand:

- Computer verbonden via kabel: internet 40 MBit
- Computer verbonden via WIFI: internet max. 1 MBit !!!!!!!!
- Twee computers verbonden via kabel: LAN bloedsnel (2 GB bestand in iets meer dan 2 min.)
- Twee computers verbonden via WIFI: LAN bloedsnel
- Een computer verbonden via kabel, andere computer via WIFI: LAN bloedsnel

Ik denk dat hieruit valt te concluderen dat er met de WIFI en het signaal uit de muur niets mis is. Experimenten met TCP-Optimizer, Kanelen, e.d. maakt dan ook niets uit.
Bovenstaande is hetzelfde met ALLE Firewalls (op alle computers) uit. Ik heb een drietal USB-WIFI adapters en een aantal laptops met WIFI-N...overal hetzelfde !!!
Internetten via WIFI is teringtraag !!!!!

Aangezien oplossingen via ZIGGO extreem lang duren en me te veel tijd kosten, wil ik z.s.m. zelf een Wireless Router aanschaffen....maar eerst even afwachten of iemand dit al heeft meegemaakt en hiervoor een oplossing heeft ontdekt !!!!

BVD
 
kobus1960
WiFi kanaal aanpassen, het liefst naar 9 of 11.
Of betreft het 1 zelfde PC die traag is, dan zou het de WiFi driver kunnen zijn.
 
trick
Zoals gezegd: wisselen naar andere kanalen heb ik al geprobeerd...heb zelfs al bij buren gevraagd hun routers uit te zetten zodat er helemaal geen naburige kanalen meer zichtbaar zijn via InSSider!!!
Daarbij heb ik verschillende PCs met diverse draadloze adapters en ook nog diverse notebooks met snelle WIFI-N protocols geprobeerd.... ALTIJD TRAAG DRAADLOOS INTERNET !!!

Vraagje: ALS het aan de WIFI driver zou liggen... moet draadloos LAN dan ook niet trager zijn ?
 
kobus1960

Quote

ALTIJD TRAAG DRAADLOOS INTERNET !!!


WiFi / Draadloos LAN, wat is het verschil?
Schreeuwen gaat hier niet werken..........Succes, wat mij betreft.
 
MaXMhZ
Staat er andere apparatuur dicht bij de router/ontvanger(s) die de 2,4 GHz band gebruiken zoals bij voorbeeld DECT telefoons/basis station of mobieltjes? Indien dat het geval is, probeer ze eens te verplaatsen.

Of blijf gewoon bekabeld werken.
Nog steeds het beste en veiligste.
 
MisterSenseo
Of een veel gemaakte fout...........router veel te dicht bij het modem geplaatst.
Fysiek minimaal 2 meter tussen modem en router geeft de beste resultaten.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
trick
Alvast bedankt voor jullie reacties !!!

Modem en router staan ongeveer 8-10 meter uit elkaar. Heb ook al geprobeerd deze dichterbij en verderaf te plaatsen, maar maakt allemaal niets uit !!!
DECT-telefoon staat minimaal 3 meter ervanaf, maar ook al geprobeerd deze helemaal uit te zetten.

Sorry, was niet de bedoeling om te schreeuwen: draadloos LAN is als ik via WIFI data probeer te verplaatsen tussen twee computers (dus niet via internet maar gewoon via de router!!)....dit gaat dus hartstikke snel. Echter: draadloos internetten niet! Daarom vraag ik me nogmaals af of storingen van welke aard dan ook niet meteen invloed zouden moeten hebben op draadloos LAN.

Ik werk al sinds ik de router heb met uitsluitend bekabeling, m.u.v. mijn GSM (en sporadisch een PS3) die van WIFI t.b.v. internet gebruik maakt. Echter nu heb ik een laptop waar ik toch echt gebruik wil maken van draadloos internet !!!! Daar heb ik tenslotte ook de router (bij afsluiten van abbo bij ZIGGO) voor aangeschaft. Anders had ik ook gewoon rechtstreeks op het modem kunnen aftappen.
 
MaXMhZ
Het enigste dat ik nog kan bedenken is dat er een zendmast in de buurt zou kunnen staan die roet in het eten gooit.
 
trick
Moet dat dan invloed hebben voor dat het signaal bij mij naar binnen komt (dan zou ook bedraad internetten traag zijn) of na dat het signaal binnen is (dan zou ook gewoon bestanden van PC naar PC via WIFI traag moeten zijn ? Of niet ?
 
MaXMhZ
Een zender zou inderdaad alle wireless verbindingen moeten beïnvloeden.

Is de router wel goed ingesteld?

Bedrade verbindingen over de LAN1 - LAN4 zullen waarschijnlijk via switch-mode als het ware een directe verbinding vormen. Via WiFi loopt alles via de zender/ontvanger van de router. Als die bij voorbeeld op 802.11g protocol is ingesteld haal je maximaal 54 Mb/s. Op 802.11b zakt dit zelfs in tot 11 Mb/s
Gewijzigd door MaXMhZ op 15-01-2012 02:02
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Langzaam draadloos internet op NetGear WNR3500v2 (ZIGGO!!!) !!!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Advertentie