obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier de upload en download resultaten van speedtests! Krijgt u de beloofde snelheid na een snelheidsverhoging?
 Onderwerp afdrukken
Snelheid Ziggo plus langzaam? [Opgelost!]
Black Tiger
Ik lees net dit in een andere posting:

Quote

Wij hebben het Cisco EPC3925 modem van Ziggo, geeft hier een keurige volle snelheid van 120Mb/s

Wij hebbenook zo'n EPC3925 maar in welk deel van het menu kun je daar die snelheid uitlezen? Want bij status krijg ik dat nergens gevonden.

Ik heb ook het idee dat mijn snelheid te langzaam is.
De snelheidstest op de site van Ziggo zelf geeft aan dat ik 120mbit zou hebben, hetgeen natuurlijk onzin is want wij hebben slechts een Plus pakket met 40 mbit. Ga ik downloaden met usenet kom ik daar nog niet eens aan.

Testen bij speedtest.net geven continue deze waardes aan, waarbij alleen de pin soms verschilt:
1711848584

Lijkt mij een beetje aan de langzame kant, althans qua download.Sad
Gewijzigd door Black Tiger op 17-01-2012 20:08
Greetings, Black Tiger
 
MisterSenseo
Jij moet gewoon 40 Mbit download hebben dus ik zou als ik jou was eens je bekabeling en de algehele aansluiting checken volgens "klikkerdeklik" en "interactieve tv" blz 26.
Klik op één van de woorden in mijn handtekening.
Zelf heb ik geen ervaring met de Cisco maar volgens Kobus kun je je QAM status aflezen.
Je moet alle 8 lijnen gelocked hebben met als frequentie rond de 202000000 Hz ,Power tussen -10 en +10 dBmV en SNR in de buurt van de 40 dBmV,zijn ze dat niet bel dan ff 1200 en laat je profiel aanpassen naar Plus.......dit laatste wordt nog wel eens vergeten bij Ziggo.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Black Tiger
Ha collega nachtvogel.Smile

Bekabeling hoeft niemand zich zorgen over te maken, dat is perfect aangesloten volgens de bijgeleverde handleidingen.Wink
Rest van de utp bekabeling is allemaal 8pens aangesloten met minstens cat5. Met adsl haalde ik daar op de sloffen 16mbit van de 20mbit mee op 1850 meter van de centrale.

Ik zit wat hoger met de power, maar prima met de SNR lijkt me:

Quote

Channel 1: 12.6 dBmV 40.2 dB
Channel 2: 13.5 dBmV 40.7 dB
Channel 3: 13.3 dBmV 40.6 dB
Channel 4: 12.8 dBmV 40.4 dB
Channel 5: 12.3 dBmV 40.0 dB
Channel 6: 12.1 dBmV 39.8 dB
Channel 7: 13.0 dBmV 40.1 dB
Channel 8: 13.0 dBmV 39.9 dB


Frequentie kan ik niet uitlezen. Zal morgen nog eens proberen met een laptop rechtstreeks op het modem aangesloten want nu hangt er nog een Fritzbox 7270 tussen in routermode.
Dit gezien o.a. het feit dat het Cisco modem niet om te zetten is naar de 10 range.Sad
Greetings, Black Tiger
 
kobus1960
Da's toch niet normaal, stel nachtbrakertjes.
Ik kan geen Cisco uitlezen, die hebben btw ook een ban
in dit huis. Zeker als ik de verhalen hier lees. Piotje weet hier
volgens mij meer van. Hier de Downstream bonded channels
van de EVW die nu weer test draait i.p.v de EVM voor m'n baas.

Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 210000000 Hz 9.7 dBmV 41.4 dBmV
2 Locked QAM256 178000000 Hz 8.6 dBmV 41.0 dBmV
3 Locked QAM256 186000000 Hz 8.7 dBmV 41.1 dBmV
4 Locked QAM256 194000000 Hz 8.6 dBmV 40.9 dBmV
5 Locked QAM256 202000000 Hz 8.3 dBmV 41.3 dBmV
6 Locked QAM256 218000000 Hz 9.5 dBmV 41.4 dBmV
7 Locked QAM256 226000000 Hz 9.3 dBmV 41.2 dBmV
8 Locked QAM256 234000000 Hz 9.0 dBmV 41.3 dBmV
 
veloci
Upload is 4mbit p/s, dus zou het profiel goed moeten zijn.
De 25mbit snelheid is vaak een driver issue van netwerkkaart/router. Dus zorg er voor dat die up to date zijn.
 
kobus1960
Ik denk dat dat het probleem niet is met Tiger z'n ervaring. Wink
 
MisterSenseo
@Kobus :

Dat denk ik inderdaad ook niet,maar onder elkaar komen we er meestal beter en sneller uit.
Ik vind trouwens jouw waardes aan de hoge kant maar als je verder geen problemen hebt,okee.

@ Black Tiger :
Als alles in orde is verder moet het in de wijkkast of zo zitten en moet je toch bij Ziggo aan de bel,het is helaas niet anders want die 25 Mbit is gewoon te laag.
Overigens zijn jouw waardes ook erg hoog,misschien een te sterk signaal ?
Misschien een signaalfilter om het iets te verzwakken ?
Een 2 dB filter is al genoeg,ik heb er zelf ook een paar in huis,naar aanleiding van eerdere storingen hier,en met een 2 of 5 dB filter haal je verbluffende verschillen,maar dan positief gezien.
Ik had het toen met de oude Ubee firmware,toen viel mijn modem steeds uit en bleek het aan een te sterk signaal te liggen.
Misschien heeft het niets met jouw verhaal te maken maar voor hetzelfde geld wel toch ?
Elke monteur heeft die filters in zijn auto.......laat er één struikelen als je hem tegenkomt en vraag om zo'n filter........Wink
Aan de andere kant kan het,zoals je zelf al zei,aan je extra router liggen,maar die testen horen we later wel weer.......Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Black Tiger

Quote

Ik denk dat dat het probleem niet is met Tiger z'n ervaring.Wink

Driver en netwerkkaart niet, maar ook ervaren mensen kijken wel eens ergens overheen.
Nu ben ik dus een hoek aan het zoeken waar ik me even kan gaan staan schamen.Frown
Alhoewel het ook een samenloop van omstandigheden was een beetje.

Even met de laptop geprobeerd rechtstreeks op het modem, die kwam ook niet hoger, eerder zelfs nog iets lager.
Dus maar eens de Ziggo helpdesk gebeld. Die vroeg me in eerste instantie wat dingen die ik al geprobeerd had, maar toen...tja... kan me wel voor de kop slaan. "Meneer probeert u het eens in veilige modus met alleen netwerkondersteuning".
En jawel hoor, toen kwam er meteen een dikke 10mbit al bij. Bij de PC geprobeerd, zelfde resultaat, stuk sneller dus.
Hij had al iets geopperd van firewall en antivirus, maar ik gebruik zo kaal mogelijk dus gewoon windows firewall en Avira.

Na de test viel het me ineens in dat sinds een paar maanden die Avira een extra optie erbij had gekregen. Naast de realtime protectie ook Web protectie.
Nadat ik dat aangezet had, heb ik de speedtest.net site niet meer bezocht.

Dus ik weer alles gewoon opgestart, Web protectie uitgeschakeld en ziehier:

1713294411

De samenloop van omstandigheden was dat op het moment dat ik aan het testen sloeg, de newsserver ook om een of andere reden een vertraging had, wat niet door de virusscanner veroorzaakt werd.
De newsserver doet het nu weer gewoon goed, maar mede hierdoor werd ik toch een beetje op het verkeerde been gezet.

Overigens complimenten voor de helpdesk van Ziggo, vriendelijk, behulpzaam, ze hebben al sneller door als je iets weet en werken geen verplicht standaard rijtje meer af als blijkt dat dit niet afgewerkt hoeft te worden, dat heb ik in het verleden wel eens nadelig anders gezien.Smile

Quote

maar onder elkaar komen we er meestal beter en sneller uit.

Exact, jullie hebben ook behoorlijk ervaring en vaak zien een paar mensen met kennis meer dan er eentje alleen ziet.Wink

Ohja, die monteur zal ik eens over struikelen. Zal wel gaan gebeuren want ik zie ze elke zomer hier aan de kast werken. Met een beetje hete temperaturen knalt hier altijd wel een trafo of twee er uit.Grin
Greetings, Black Tiger
 
BMP
Ik haalde soms wel eens 400M/Bit met zeer vreemde uitschieters, oorzaak Kapersky die lekker gaat zitten bufferen. Cool wel leuk voor de speedtest plaatjes Cool

De betaalde kapersky ligt allang ergens in een lade, ik heb fijn Securety Essentials weer draaien, gebruikt ook veel minder resources.

Grin
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
Black Tiger
MSE had ik eerst ook draaien, maar (gratis) Avira gebruikt nog minder resources. Als ik MSE had draaien kon ik geen Xbox360 DVD's meer branden, dan moest ik het ding uitzetten.
Deed ik dat niet resulteerde dat in een kapotte dvd ook al deed ik verder totaal niets aan de pc.

Wat me nu weer danig irriteert is dat het paraplu'tje van Avira dichtgeklapt blijft als die webprotectie niet ingeschakeld is. Lijkt het net alsof ie helemaal uit is. Dus daar moet ik nog eens aan prutsen.

Dat er uitschieters zijn in die testen is niet erg, maar bij mij was dus gewoon elke test dik 10mbit lager, dus als dat zo vertraagt, hoef ik geen webprotectie meer. Voordat ze dit hadden voldeed die realtime ook.Wink
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid Ziggo plus langzaam? [Opgelost!]', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Ziggo Snelheidsprobleem Algemene computer en software vragen. : 8 09-05-2021
Advertentie