obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
ubee modem met TP-Link WR841N: hoe?
JeroenR
Ik probeer TP-Link router aan te sluiten op ubee EVW3200.
- Heb de TP-Link WAN poort aangesloten op Lan-1 poort van ubee.
- Heb op ubee alle firewall vinkjes uitgezet.
- Heb deze stappen https://www.ziggo.nl/#help/internet/h...er-router/ gevolgd.
- Heb gespeeld met DNS settings op TP-Link (zie http://members.ziggo.nl/mistersenseo/...elling.jpg)
maar krijg geen internetverbinding.

Op de WAN setup pagina van de TP-Link zie ik "Dynamic IP" staan en 0.0.0.0 bij alle IP-adressen. Als ik op de "Detect" button klik blijft dit ook zo.

Wat doe ik fout?

Alvast bedankt voor jullie tijd.

Jeroen
 
Monteur_kees
JeroenR,

je moet eerst de modem van de spanning afhalen ethernet loskopplen
de router van de spanning afhalen
even wachten
nog even wachten
nog even wachten Smile een minuutje of zo,

daarna modem spanning erop
router aanzetten
wachten tot modem online is
daarna pas tp-link router aan koppelen met ethernet

en dan zou het moeten werken

suc6




Quote

JeroenR schreef:

Ik probeer TP-Link router aan te sluiten op ubee EVW3200.
- Heb de TP-Link WAN poort aangesloten op Lan-1 poort van ubee.
- Heb op ubee alle firewall vinkjes uitgezet.
- Heb deze stappen https://www.ziggo.nl/#help/internet/h...er-router/ gevolgd.
- Heb gespeeld met DNS settings op TP-Link (zie http://members.ziggo.nl/mistersenseo/...elling.jpg)
maar krijg geen internetverbinding.

Op de WAN setup pagina van de TP-Link zie ik "Dynamic IP" staan en 0.0.0.0 bij alle IP-adressen. Als ik op de "Detect" button klik blijft dit ook zo.

Wat doe ik fout?

Alvast bedankt voor jullie tijd.

Jeroen

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
kobus1960
En de ethernet kabel in de WAN aansluiting van de TP doen.
Even voor de zekerheid. Wink
 
JeroenR
Bedankt voor de antwoorden, ik kan het vanavond pas gaan proberen.

Ik heb nog een paar vragen:
1) aan de ethernetpoorten van de ubee "hangen" vier apparaten. Als ik de TP-Link aan de praat heb gekregen, kan ik daarna die vier apparaten weer aan de ubee hangen?
2) wat doe ik met DHCP? Mogen de ubee en de TP-Link beiden DHCP-en (mits ik zorg dat ze niet dezelfde adressen uitgeven)?
3) standaard hebben zowel de ubee als de TP-Link 192.168.1.1 als IP-adres. Ik neem aan dat ik de TP-Link een ander adres moet geven?
4) als het antwoord op vraag 1 ja is, dan moeten de "vaste" apparaten wel in hetzelfde subnet zitten als de draadloze apparaten die aan de TP-Link hangen. Als ik de ubee ip-adressen 192.168.1.1 t/m 192.168.1.50 laat beheren en de TP-Link 192.168.1.51 en verder, gaat dit dan werken?
5) moet ik op de ubee inderdaad de instellingen doen die staan aangegeven op de Ziggo site https://www.ziggo.nl/#help/internet/h...er-router/?

Ik hoop dat mijn vragen duidelijk zijn.

Hoe dank ook, alvast bedankt!
 
MisterSenseo
Het standaard IP van je Ubee is 192.168.178.1 da's punt 1,als je daar je TP Link achter hangt krijg je sowieso al 2 netwerken.
Als je alles op 1 IP range wilt hebben moet je nadat je je TP Link werkend hebt de DHCP van TP Link uitzetten,dan krijgen alle apparaten een IP in de range 192.168.178.x
Wil je 2 netwerken hebben bijvoorbeeld wel iedereen mag internetten maar niet iedereen mag in de machines welke aan de TP Link hangen dan laat je de DHCP aan.
Zet dan wel je TP Link in de standaard range of 192.168.123.x
De standaard instellingen op de Ziggo website werken altijd voor de EVW3200 en voor de Cisco,voor de EVM3200 verwijs ik je naar mijn handtekening ..........klik dan op "klikkerdeklak",deze instellingen werken op alle routers,wel of geen modem ingebouwd.

Succes,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Black Tiger

Quote

Als je alles op 1 IP range wilt hebben moet je nadat je je TP Link werkend hebt de DHCP van TP Link uitzetten,dan krijgen alle apparaten een IP in de range 192.168.178.x

Het is dan wel handig de TPLink op het LAN ip ook een ip in de 192.168.178.x range te geven, liefst buiten het dhcp bereik van je modem.
Zo kun je de TP-link zelf in elk geval nog makkelijk bereiken via dat ip adres. Bijv. om dhcp uit of aan te zetten, evt. wifi intellingen te wijzigen indien je gebruik maakt van de wifi van de TP-link etc.
Greetings, Black Tiger
 
MisterSenseo
Zeer goeie aanvulling,was ik er vergeten bij te zetten inderdaad.

Tenks man !
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
JeroenR
Alle experts Hartelijk Dank!

De ubee resetten volgens 30/30/30 principe en daarna volledig laten starten.
De TP-Link gereset naar factory defaults. Daarna ethernet kabel van TP-Link WAN-poort naar ubee LAN-1 poort.
Verder niets hoeven aanpassen op ubee of TP-Link.

Heb nu een werkende TP-Link die IP-s uitdeelt in de range 192.168.1.x
De ubee staat in standaard configuratie 192.168.178.1

Ik heb alle vaste ethernetverbindingen aan de TP-Link gehangen (voorkeur was ubee). Ik heb het niet voor elkaar gekregen de ubee en de TP-Link te laten samenwerken op 192.168.1.x. ik hou me aanbevolen voor tips om dat voor elkaar te krijgen.

Afijn, het werkt, en dat was het doel!

Thanks again.
 
MisterSenseo
Volgens de handleiding van de Ziggo website je TP link een DHCP IP toewijzen via MAC adres,alles saven en rebooten,daarna kijken of je TP Link werkelijk het IP gekregen heeft wat jij ingegeven had,daarna DHCP uitzetten in je TP Link en weer saven en rebooten alles,maar nu ook de pc's.
Dan heb je alle pc's in de DHCP van het Ubee en kun je ook alles op de overgebleven LAN poorten van je Ubee aansluiten en dus heb je er 3 mogelijkheden in je netwerk bij.....Wink
Op deze manier omzeil je ook het probleem van portforwarding,want dat moet je nu in 2 routers doen en in de nieuwe situatie alleen in het Ubee modem...Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
JeroenR
MisterSenseo,

Bedankt voor het antwoord. Werkt dit ook als ik wil dat de ubee gat werken in de range 192.168.1.x? Als ik de ubee daarop instel (na de 30/30/30) exercitie en vervolgens de TP-Link aansluit (met fabrieksinstellingen), herkent de TP-Link de verbinding niet (WAN scherm 0.0.0.0). Als ik eerst alles werkend heb (ubee op 192.168.178.1 en TP-Link op 192.168.1.x) en daarna de ubee wijzig naar 192.168.1.2 dan werkt het ook niet. Het lijkt erop dat als ik de ubee aanpas, deze opnieuw de WAN gegevens opvraagt. Deze komen incompleet terug op de ubee (niet alle velden meer gevuld). De ubee lijkt daar geen last van te hebben, maar de TP-Link is dan de weg kwijt (WAN scherm 0.0.0.0).

Ik denk dat ik het binnen de 192.168.178.x range dus (conform jouw recept) wel voor elkaar krijg, maar ik zou graag de 192.168.1.x gebruiken.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ubee modem met TP-Link WR841N: hoe?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Niet te stoppen procces retournering oud modem. Helpdesk : 4 15-03-2019
Bin-file van compal-modem wijzigen Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 25-12-2018
settop box modem Klacht over Ziggo : 3 09-05-2018
Snelheid nieuwe modem ZEER slecht Klacht over Ziggo : 12 16-12-2017
Advertentie