obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
Terugkerende internetproblemen Ziggo zonder oplossing klantenservice / technische dienst
jjansen
Ik ben al sinds 2002 klant van Ziggo en heb steeds vaker internet problemen. Na al meerdere (deels) dure telefoontjes naar de klantenservice van Ziggo, die overigens telkens geen resultaat opleveren was het afgelopen weekend weer zover.. geen internet! De technische dienst was op zondag niet te bereiken, vandaag (maandag) weer geprobeerd en na 10 minuten in de wachtstand eindelijk iemand aan de telefoon en wederom konden ze het probleem niet oplossen.

Op mijn vraag of de huidige (verouderde) modem vervangen zou kunnen worden door een nieuw modem met wi-fi werd hier resoluut geantwoord dat dit niet tot de mogelijkheden behoorde. Nieuwe klanten krijgen deze modem direct maar trouwe klanten met veel problemen komen hier niet voor in aanmerking. Volgens de klantenservice was overstappen naar KPN inderdaad een optie of het opzeggen en weer aanmelden van het abonnement kon leiden tot een nieuw modem. Als trouwe klant voel ik mij behoorlijk in de kou gezet.

Ik zou graag willen weten of er meer mensen zijn met dit probleem?

Vriendelijke groet,

J Jansen
 
BMP
Wat voor internet problemen spreken we over? bedraad? wireless ?

Meer info is wel handig om te kijken of we kunnen helpen Smile
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
jjansen
Het gaat om een wireless verbinding. Ik heb nog een 'oud' modem met een eigen, aparte, router. Er vinden elke keer communicatieproblemen tussen beiden plaats waarna de internetverbinding wegvalt. In de afgelopen drie maanden heeft dit drie keer plaatsgevonden. Zoals in mijn eerste post is uitgelegd, heb ik elke keer met klantenservice en ziggo+ contact om dit op te lossen. Zij nemen dan mijn computer van afstand over om de instellingen te testen en resetten van afstand mijn router. Het ongemak van deze handelingen (en bijbehorende kosten) is behoorlijk, het komt elke keer terug. Ervaring van anderen leert dat een modem met wi-fi deze problemen uitbant waardoor dit mijn voorkeur had. Het is dan erg teleurstellend dat er op geen enkele wijze wordt meegedacht.
 
BMP
In dat geval ligt het dus niet aan de internetverbinding van ziggo.

Mogelijkheden van de slechte verbindingen kunnen zijn:

Meerdere wifi routers in de omgeving (buren)op hetzelfde kanaal.(ander kanaal instellen)

Een computervirus kan internet problemen veroorzaken. (computer opschonen)

Een slechte voeding van de router veroorzaakt resetten van de router (heb ik zelf meegemaakt)

Verouderde netwerk kaart drivers (houd alles up to date)

Router te dicht bij het modem geplaatst (interferentie)



Test de wifi verbinding sterkte met inssider http://www.metageek.net/products/inss.../inssider/ kijk ook naar het meest vrije kanaal


Het lijkt mij niet een ip dns probleem daar is drie keer in de drie maand te weinig voor Smile

Succes Smile
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
MisterSenseo
Dan kan ik die bubble meteen ff laten barsten.
Met dat nieuwe WiFi modem gaan jouw problemen niet opgelost worden.
Koop maar een nieuwe N-router ( bijvoorbeeld de Linksys E1000 ) en stel hem standaard in,wel je SSID en wachtwoord van zowel SSID en router wijzigen.
Daarmee los je je problemen sneller op dan met een WiFi modem,want die hebben een slechter draadloos bereik dan elke andere draadloze router.
Voel je niet in de kou gezet,dit is onkunde en slechte kennis van de helpdesk van Ziggo.

Edit : en natuurlijk hetgeen de bovenstaande spreker verteld heeft,we typten tegelijk een bericht..........Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
BMP
Klopt wat bovenstaande spreker zegtPfft , de ziggo wifi modems blinken niet uit door een goed bereik Cool er is al veel over geschreven op dit forum.
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
kobus1960
Enige wat wel soelaas biedt is het modem verticaal ophangen, dus met leds
naar boven, dat scheelt zomaar 25 %, maar dan is het nog geen linksys. Wink
 
jjansen
Dank voor jullie suggesties!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Terugkerende internetproblemen Ziggo zonder oplossing klantenservice / technische dienst', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Onbeschofte klantenservice Klacht over Ziggo : 2 27-06-2021
Advertentie