obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
Elfstedentocht ja of nee
Ja Ja 67%[10 stemmen]
nee nee 20%[3 stemmen]
weet niet weet niet 0%[0 stemmen]
boeit me niet boeit me niet 13%[2 stemmen]
Totaal stemmen : 15
 Onderwerp afdrukken
Enquete Elfstedentocht
BMP
Komt ie of niet GrinGrin

Koudegolf is een feit

Vanaf vandaag kan er worden gesproken van een officiële koudegolf. Sinds vorige week zondag 07.00 uur kwam de temperatuur in De Bilt niet boven het vriespunt uit. Ook was het vannacht voor de derde nacht op rij kouder dan -10 graden, weet Weeronline.

Om van een officiële koudegolf te kunnen spreken moet het minstens vijf dagen vriezen. Ook moet het minstens drie nachten kouder zijn dan -10 graden. Aan die voorwaarden is nu dus voldaan. De vorige keer dat dit het geval was, was op 11 januari 1997.

De ergste kou werd deze week vrijdagnacht gemeten. Bij De Bilt zakte het kwik toen naar -18,9 graden. Lelystad was toen met -22,9 graden de koudste plaats.

Kijk voor meer op http://www.nrc.nl/nieuws/2012/02/05/r...ht-bijeen/

124157_AMS101.763-586x424[/url]
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
Zippo
Het kan vriezen en het kan dooien, maar met die Friezen weet je het maar nooit.

Toch denk ik dat de elfstedentocht er komt. Simpelweg omdat het 15 jaar geleden is dat de laatste tocht der tochten gereden is. Tijdens die vrieskou is mijn zoon trouwens geboren.

Het is nu of (misschien) nooit.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
veloci
Ik houd niet niet speciaal van koud weer (ik heb er ook geen hekel aan), maar houd het wel in de gaten, zou toch iets zijn als er eindelijk weer een keer een Elfstedentocht wordt gereden. EPISCH!
En ik kijk elke ochtend op de NOS teletekstpagina 704 sinds vorig weekend, en zie dat de dooi waar vorige week werd verwacht steeds een dagje op schuift, en nu helemaal gelukkig helemaal uit zicht is.
Volgend weekend wordt er weer een -16 graden 's nachts verwacht.
En om dit onderwerp maar Ziggo gerelateerd te maken..
It giet oan! in HD Smile Superspannend!
 
BMP

Quote

It giet oan! in HD Smile Superspannend!


Psies HD Berenburg Snert enz enz en de elfsteden blazers zijn ook van de partij natuurlijk.Cool
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
Black Tiger
Zou het echt in HD uitgezonden worden? Zou wel mooi zijn.
Ik ben ook pertinent geen liefhebber van dit koude weer, zeker niet als het zo lang duurt. Ben ook niet zo'n hele grote schaatsfan, maar voor zoiets aparts als de Elfstedentocht, ben ik best bereid het nog wel even vol te houden.

Of er hier thuis naar gekeken wordt weet ik niet, maar het is gewoon een evenement wat het echt verdiend om weer eens door te gaan! Dus ook fijn op ja geklikt!Wink
Greetings, Black Tiger
 
harryd
Als ras echte fries zeg ik, het gaat niet door. waarom , nergens ligt er een ijsvloer boven de 10 cm.( moet zijn min 15 cm) hier in het noordwesten onder sneek ligt amper 5 cm en zoals je kunt lezen op teletekst buienradar piet etc . gaat de temp vanaf donderdagmiddag,s omhoog tot + 1..stiekum hoop ik dat ik ongelijk heb want het is een feest van friesland voor nederland en omstreken
 
kobus1960
En dan misschien vrijdag de 10e.
DE belevenis van de Alblasserwaard, de mooiste tocht van Zuid-Holland.
Als schaatsliefhebber moet je die meegemaakt hebben.
Lees hier meer!
 
BMP
Ik heb de boekingen van de familie al binnen, zelf maar luchtbedden meenemen hoor GrinGrin

Achterhuis stap ik op het ijs en na 75 meter ben ik op de elfstedenroute Grin



We are famous hihi http://hosted.ap.org/dynamic/stories/...TE=DEFAULT

CoolGrinGrin
Gewijzigd door BMP op 06-02-2012 17:47
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
Black Tiger
Het probleem is inderdaad nog steeds zuid-west Friesland.
Stavoren, Lutz, Balk en Slotermeer is nog lang niet dik genoeg, in een van die plaatsen zakte vanmiddag zelfs nog een sneeuwschuiver door het ijs.
Was zojuist een stukje op het nieuws hierover.
Het Slotermeer is slechts 8cm en op vele plaatsen nog dunner. Goed nieuws is dat het aan de andere kant van het Slotermeer een stuk beter is.

Het blijft dus afwachten en het zal goed moeten blijven vriezen. Althans zeker in het noorden.Smile
Greetings, Black Tiger
 
kobus1960
Mijn rooster zit in ieder geval zo in elkaar de komende week dat ik kan
kijken, lekker HD genieten van het spektakel. Ik ben geen liefhebber
van de winter, aangezien ik beroepsmatig meer dan last ondervindt van
dat gedoe. Pfft Maar dit feest ga ik niet missen!!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Enquete Elfstedentocht', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nieuwe enquête uploadsnelheid, zie zijpaneel links. Algemeen : 11 03-01-2014
Enquête over EuroDOCSIS 3.0 op coax.nl COAX NL, is de belangenvereniging voor kabel gebruikers : 2 14-02-2009
Advertentie