obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
Ubee EWV320B en Games
shockerzzzz
Hallo,

Ik ben recent overgestapt van een Ziggo Motorola modem naar de Ubee modem/router.
Voor ontspanning vind ik het leuk om af en toe Battlefield of Call of Duty te spelen.
Met mijn oude setup werkte dit prima, Motorola modem ging naar een linksys router welke de poortjes regelde.

Met de Ubee modem ondervind ik erg veel lag, het spel start niet op of ik word gekicked van de servers vanwege PB communicatie fout of om een of ander foute reden.

Op het moment dat ik poorten wil forewarden merk ik dat ik onvoldoende ruimte in de routertabel heb. (onvoldoende voor BF3 alleen al, laat staan PB + COD4 en COD BO erbij)

Toen heb ik geprobeerd om mijn Game PC een statisch IP te geven en DMZ hiernaar toe doorverwezen, (Uiteraard portforeward uitgezet terwijl DMZ aanstaat)

Echter merk ik niet dat aanschakelen van DMZ iets verandert.

Gezien mijn oude router al weg is... zou ik graag willen kijken of dat ubee ding te customizen is.
Hebben jullie een suggestie hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Alvast bedankt....
 
Nicholas
Misschien een open deur, maar heb je naar de logs van je firewall in het Ubee modem gekeken? Geeft ie iets aan? En misschien kunt je wat experimenteren met IP-flood detection uitzetten, etc. Of firewall in zijn geheel uitzetten en kijken hoe het dan werkt (tijdelijk) Kan zijn dat het een firewall probleem is namelijk.
 
briolet

Quote

shockerzzzz schreef:Toen heb ik geprobeerd om mijn Game PC een statisch IP te geven en DMZ hiernaar toe doorverwezen, (Uiteraard portforeward uitgezet terwijl DMZ aanstaat)

Echter merk ik niet dat aanschakelen van DMZ iets verandert.

Gezien mijn oude router al weg is... zou ik graag willen kijken of dat ubee ding te customizen is.
Hebben jullie een suggestie hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Alvast bedankt....


Ik denk dat dit een bug in de Ubee modem/router is. Bij mij werkte DMZ perfect vanaf de start. Na wat mislukte experimenten zonder dmz en mijn tweede router als brug heb ik de oude instellingen weer hersteld. Het netwerk achter de router was nu niet meer van buiten toegankelijk. Alleen de poorten open zetten hielp, maar zou voor dmz niet nodig zijn.

Kwam toen gisteren op het idee on de Ubee router even stroomloos te maken. Daarna werkte dmz weer zoals het zou moeten. Ik heb het verder niet meer getest of dit reproduceerbaar is. Blijkbaar is activeren van dmz niet genoeg maar werkt het alleen bij een koude start. Lokale IP adressen waren voor de koude re-start al correct dus daar lag het niet aan.

Dus blijkbaar een bug, maar makkelijk op te lossen als je het weet.

EDIT: Na heel wat dagen frustratie om mijn DMZ weer te activeren zoals het in het begin werkte, heb ik ook onder opties het mac adres van mijn tweede router als passThrough adress opgegeven. Ik zag nu net dat het stroomloos maken dit nu ook geactiveerd heeft. Mijn tweede router heeft nu een eigen extern IP adres gekregen en niet een locale van de eerstre router, hoewel dat ook altijd werkte bij mij. (vpn toegang ect)
Het zijn nu twee volledig onafhankelijke netwerkes geworden zodat ik zelfs de dubbele—NAT foutmelding niet meer hoef te onderdrukken op de airport.Wink
Gewijzigd door briolet op 12-05-2012 14:58
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ubee EWV320B en Games', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ubee EV|M3200 of 3226 wifi? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 19-10-2017
Ubee modem icm ip camera probleem Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 23 30-08-2017
Ziggo ubee 3200 Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 22-10-2016
Automatische reset van Ubee EVW321B Klacht over Ziggo : 8 01-10-2016
Ubee modem gebruiken als router Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 17 03-06-2016
Advertentie