obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier al je vragen over de firmware van modems, routers, decoders. Wat is de nieuwste firmware. Hoe kan ik mijn firmware versie vinden. Zelf een firmware upgrade gespot, deel het met ons.
 Onderwerp afdrukken
Netgear WNR3500 V2
dokman
hallo,

Mijn vriendin heeft Ziggo alles in een. Met een router er bij gekocht bij ziggo. Maar er zitten nu zo veel apperaten aan dat sommige geen verbinding meer kan krijg.

2x HTC wirlfires
2x Laptops (Draadloos)
1x Tablet
1x Printer (Draadloos)
1x Mediaplayer (Draadloos)
1x Playstation 3 (Draadloos)
1x Wii (Draadloos)
1x Desktop PC (Bedraad)
1x Synology Nas Server (Bedraad)

En dan nog 2 laptops van de kinderen.

Niet alles staat in een keer aan. de GSM's zijn altijd verbonden met WIFI. de laptops staan ook vaak aan. Nu ben ik vaak van een van die dingen de verbinding kwijt. en soms van meer dingen.

Ik wil een firmware update doen. Maar ziggo heeft de update er uit gehaald.

ik vraag mijn af mogen ze dat wel. Want ze heeft hem gewoon in de WEB Shop gekocht. Kan hem niet meer terug sturen is telang geleden.

Wat kan ik hier aan doen.
 
MisterSenseo
Ik denk dat updaten weinig zin heeft.
Ik denk eerder aan storing van eventuele andere netwerken.
Updaten kan trouwens wel hoor, nieuwe firmware downloaden van de Netgear website, op een bedrade pc opslaan en dan op je router inloggen en dan via het menu bladeren naar de file op de pc.Maar zoals ik al zei, ik denk niet dat het daaraan ligt.
Die Netgear routers staan vaak automatisch of op kanaal 6 of 11, zoek het programmaatje SSIDer op en ga na of een zo laag mogelijk kanaal vrij is, denk dus aan kanaal 1 of 2.
Hoe lager je kanaal ( indien vrij ) hoe sneller je overdracht en hoe sterker je signaal.
Ook kan je WPA2 encryptie te zwaar zijn voor sommige apparaten, probeer uit of WEP eventueel beter werkt, het is iets minder veilig maar dit kun je opheffen door MAC filtering in te schakelen en alleen je eigen apparaten toestemming te geven.
WEP encryptie en MAC filtering samen geeft zeker net zoveel veiligheid als WPA2.
Een misschien nog betere oplossing is om een tijdschakelaar op router en/of modem te zetten en bijvoorbeeld om 4 uur 's nacht een half uur of een uur uitzetten.
Daarmee leeg je de cache van modem en router en heb je elke dag een schone verbinding.

Ik hoop dat je hiermee iets kunt,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Netgear WNR3500 V2', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ziggo Netgear modem Klacht over Ziggo : 13 05-02-2015
(Netgear WNDR3700 v4 achter ubee evw3200 Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 24-08-2014
Problemen Cisco epc3928 en netgear wdnr4000 Eigen netwerk : 4 29-07-2014
Router achter router (Ubee EVW3200 WIFI en Netgear WDNR3700 v1.0 Eigen netwerk : 6 25-02-2014
Router Netgear WNR3500v2 Port Forwarding instellen WiFi, draadloos netwerk : 1 19-01-2014
Advertentie