obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Draadloos internetten met wifi geeft vaak problemen. De snelheid is traag, de verbinding valt weg. Het kanaal is bezet. Hier zijn vragen, oplossingen en tools. Ziggo levert de volgende WiFi routers: Netgear JWNR 2000, Netgear WGR 614, Sitecom WL 582, Sitecom WL 351, Sitecom WL 153, Sitecom WL 341. Internet Dongles: Netgear WNDA3100V2, Netgear WN111, Sitecom WL172, Sitecom WN344. Maar voor andere types als Linksys, D-Link, Cisco, TP-Link kunt u ook uw vragen stellen.
 Onderwerp afdrukken
Ubee EVW3200 traag
mischa91
Hey allemaal,

Ik heb sinds afgelopen de ubee EVW3200 moden+router gekregen bij mijn ziggo alles-in-1 extra pakket.
Het eerste wat ik deed toen alles aangesloten was is natuurlijk me internetsnelheid testen of ik werkelijk de 120mb haal.
dit haal ik dus niet, want ik blijf steken 0p 35-60mb.

Nu heb ik het internet afgezocht en ook dit forum natuurlijk, maar veel hielp het niet.
Ik heb mijn internet op een ander kanaal gezet, zodat ik minder last heb van de anderen.
Ik heb portforward gedaan en zelfs DMZ een keer, maar dat hielp ook niks.
Heeft iemand nog andere tips of oplossingen, zodat ik wel de 120mb haal gewoon?
 
kobus1960
Wat haal je met een kabel tussen de PC en de EVW?
Portforward en DMZ helpt je helemaal niets qua snelheid.
Heb je in het draadloze apparaat een N WiFI kaart zitten?
Of is dat een G kaart, dan is je snelheid prima.
 
mischa91
Met kabel haal ik de snelheid wel die ik verdien, rond de 110-120MB.
Ik heb een linksys wmp600n netwerkadapter in me pc zitten, dus het zou moeten kunnen.
 
MisterSenseo
Draadloos 35 Mbit halen is heel goed, 60 Mbit halen is geweldig !
Hier ga je echt niet boven komen.
Ik zal ff een illusie wegnemen,je hebt een DraftN 300 Mbit WLAN kaart, deze geeft aan 300 Mbit, maar verlaag dat in de praktijk maar naar maximaal 75 Mbit, en dat is dan nog intern ook.
Jouw draadloze snelheden zijn dus meer dan perfect, ik haal het niet met dezelfde draadloze kaart.........Pfft.........ik kom niet verder dan 25-35 Mbit op minder dan 2 meter afstand.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
kobus1960
Uhhh, ik haal op 2 laptops 75Mb, eentje op 3 meter en eentje op 10 meter.
Geen probleem en stabiel, maar da's echt wel het uiterste (payserver).
Ik gebruik een TPlink Draft N 300Mb stick en een Intel interne N adapter.
Beiden Gb LAN intern. Dus de verwerkingssnelheid is er zeker.
Senseo heeft gelijk v.w.b. max. haalbaar draadloos.
In het netwerkcentrum zie je overigens of je eigen netwerksnelheid oke is.
Daar geven ze allebei 300Mb in het grafiekje, praktijk is reeds beschreven.Wink

Ik ben teruggegaan naar 40Mb abbo Ziggo, 120 Mb is alleen bruikbaar met
een payserver, anders in mijn ogen nutteloos. Ik down niet zoveel meer. Pfft
 
mischa91
serieus? ik wist dat stukje kabel sneller was dan draadloos, maar dat draadloos zo weinig MB haalt had ik niet verwacht!
Dacht dat er een port dicht stond of een firewall die iets blokkeert, maar dat is dus niet het geval.
Dus jullie raden aan terug te gaan naar 40mb gewoon?
 
MisterSenseo
Nee we raden niks aan..........dit zijn de feiten en wat je er zelf mee doet moet je zelf weten.
Als je per sé topsnelheid wilt hebben op je draadloze kaart, meteen terug naar 40 Mbit.
Dan heb je balans tussen apparatuur en internetsnelheid.
Als je veel wilt downloaden op 100+ Mbit raad ik je aan bedraad verder te gaan en je abonnement zo laten.
Zoveel mensen, zoveel wensen..........ik heb alles GB bedraad met 120 Mbit en het gaat me nog niet hard genoeg.......Pfft
Kobus gaf aan niet meer zoveel te downloaden en is teruggegaan naar 40 Mbit, ieder zijn/haar keus...Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
mischa91
Ok haha nou mijn probleem is opgelost, dus dit topic mag wel gelosten worden van mij!
heel erg bedankt voor de hulp.
Goede site trouwens voor Ziggo gebruikers, echt top!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ubee EVW3200 traag', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
2 externe box traag Klacht over Ziggo : 7 06-02-2018
Ubee EV|M3200 of 3226 wifi? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 19-10-2017
Ubee modem icm ip camera probleem Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 23 30-08-2017
Ziggo ubee 3200 Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 22-10-2016
Automatische reset van Ubee EVW321B Klacht over Ziggo : 8 01-10-2016
Advertentie