obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nieuwsgroepen / Newsgroups. Welke download programma's zijn er en wat zijn de instellingen? Grabit, Bitcomet, Bittorrent, nzb, spotplanet, spotworld, ftd, etc. Blokkeert Ziggo poorten.
 Onderwerp afdrukken
Traag usenet? Wat kan dat zijn?
Black Tiger
Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen die Ziggo alles in 1 plus hebben.

Volgens speedguide haal ik wel een snelheid van 39,7 mbit.
Maar het downloaden van usenet krijg ik niet sneller aan het draaien dan 3000 KB/sec.
Hij blijft steeds wat op 2980 of 1977 hangen, net alsof het geknepen wordt. Dit bij 2 verschillende usenet servers waarbij ik bij de ene in elk geval een 50 mbit abo heb.

Als ik ze samen laat draaien, gaat het ook niet hoger dan bijna 3000, terwijl je zou zeggen dat omdat er snelheid over is, het dan wel sneller zou moeten kunnen.
Ook niet met de snelle usenetserver op ssl poort 543.

Zijn er meer mensen met deze ervaringen? Of krijgen andere 40mbit abo's wel de juiste snelheid?
Want met 40mbit zou je toch zeker minstens rond de 4900 kbyte/sec moeten kunnen uitkomen. En daar zit ik dik onder. Ga wel nog eens met Newsleecher proberen maar ik verwacht er niet veel van.

Heeft veel weg van geknepen verkeer.
Greetings, Black Tiger
 
kobus1960
Met jouw abbo heb je max 50 GB per maand nieuwsgroep gebruik.
Maar buiten dat zou je met je payservers idd rond de 4,5 moeten zitten.
Ik heb daar geen enkel probleem mee.
 
Black Tiger
Volgens mij ligt het toch aan de newsservers.
Nu is het wat later en vermoedelijk rustiger en liep hij toch even op naar 3600.

De beperking van 50GB is alleen als je van de newsserver van Ziggo gebruik maakt dus daar heb ik inderdaad geen last van want die wordt hier niet gebruikt.Smile

Welke newsserver gebruik jij als ik vragen mag? Want binnenkort moet ik overstappen. En van Sunny komen al mindere berichten in omloop en die bestaat ook pas relatief kort en daarmee niet meteen mijn eerste keus.
Greetings, Black Tiger
 
kobus1960
Ik gebruik die van onze sponsor. Zie PB.
 
Bitfreak
Usenet via de sponsor met Sabnzb 4,7MB/s strak met het alles in 1 plus abonnement.Pfft
Dit alles via de SSL poort 563.
 
kobus1960
Hier met Sunny ook strak hoor.
@Tiger, nog steeds problemen?
 
Black Tiger
Sunny zou goed zijn maar headerproblemen hebben (hetgeen ik zelf niet zo erg vind).

Met lightning gaat het nu goed.
Dat van de sponsor moet ik nog eens uitproberen op een rustiger moment want vanmiddag wilde die nog niet boven de 3000 kbyte.
Misschien wat veel mensen tegelijk online vanwege vrij wegens carnaval.Smile
Greetings, Black Tiger
 
kobus1960
Welk progje gebruik je voor je download dan?
Ik gebruik SABnzbd, tot zeer grote tevredenheid.
 
Black Tiger
Aan het progje zal het niet liggen want op de andere newsserver haalt ie ook zijn snelheid nu.
Maar ik gebruik al jaren Grabit tot grote tevredenheid.Smile
Greetings, Black Tiger
 
Bitfreak
Grabit heb ik vroeger wel eens geprobeerd en het beviel mij helemaal niet,Sabnzb is een veel beter programma.
Probeer het maar eens en je wilt nooit meer terug naar Grabit.Pfft
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Traag usenet? Wat kan dat zijn?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
2 externe box traag Klacht over Ziggo : 7 06-02-2018
Ziggo verhoogt prijzen alweer ! Maar de service en het netwerk hier zijn matig Klacht over Ziggo : 3 23-05-2017
Ziggo 200/20 is 'savonds traag (~80/~18) Snelheid : 2 20-09-2016
Smartcard traag Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 4 04-07-2016
Alternatief Sunny usenet Nieuwsgroepen : 23 08-12-2015
Advertentie