obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nieuwsgroepen / Newsgroups. Welke download programma's zijn er en wat zijn de instellingen? Grabit, Bitcomet, Bittorrent, nzb, spotplanet, spotworld, ftd, etc. Blokkeert Ziggo poorten.
 Onderwerp afdrukken
Traag usenet? Wat kan dat zijn?
Nicholas
Duo-Core? Je kan beter een Trio-core nemen joh. Da's echt een heel andere beleving. Grin
 
Black Tiger
Ja het zal best. Maar ik hou het systeem fijn zoals het is nu, draait allemaal snel genoeg, behalve usenet dan.Smile
Daarstraks nog eens de netwerkkaart vast op 100mbit full duplex gezet maar ook dat mocht niet baten. Test met een andere pc moet ik nog doen, nog geen tijd gehad. Dan koppel ik die ook rechtstreeks op het modem, zien of dat verschil uitmaakt.
Greetings, Black Tiger
 
Nicholas
Ik haal overigens met een 120mb account ook maar max. 5mb. En da's dan echt de Max. Meestal 4MB. Kan dus best zijn dat ik over ga stappen naar het "plus abo" en dan een payserver neem. Scheelt toch weer wat knaken en dan heb je gewoon een goede newsserver. Ziggo zou er trouwens goed aan doen om die nieuwsserver serieus te nemen. Wanneer ze de alles in 1 extra klanten willen houden tenminste. Ik ga echt geen € 67,00 betalen en dan ook nog een payserver nemen. Het is duidelijk dat ze de nieuwsserver verbinding gewoon afknijpen. Zou eigenlijk niet mogen vind ik.
 
kobus1960
Ik haalde met een payserver 13,5 strak bij een 120Mb abbo.
v.w.b. Dat afknijpen, stel dat het zomaar kan, volle snelheid
op de newsserver. Iedereen knallen, dan zijn we onze stabiele
snelheid echt kwijt. Op deze manier houden ze het in de hand.
 
Nicholas
Ja, dat ben ik met je eens. Maar ik hoef ook niet perse met 12mb/s. te knallen. zo'n 7 a 8mb/s zou mooi zijn. Waar heb ik trouwens anders die snelheid voor nodig? De meerderheid van de alles in 1 extra klanten heeft echt geen rappe verbinding voor een beetje surfen en "uitzending gemist" te bekijken.
 
Black Tiger
Het maakt me niet uit als ze wat knijpen, maar dan moet ik het wel eerlijk weten.
Kijk als ze op 30 mbit knijpen, had ik een 30mbit newsabo genomen en geen 60mbit zoals ik nu heb.
Dat zou de klant dus onnodig geld kunnen kosten.

Maarja, zoals gezegd moet ik nog de extra test doen met de andere pc rechtstreeks op het modem. Ik heb er echter een hard hoofd in gezien wat er gebeurt echt exact zo uitziet alsof iets de lijn knijpt.
Greetings, Black Tiger
 
BMP
Knijpen geloof ik niet zo in, ik denk eerder dat het een capaciteits- probleem is bij Ziggo, doe maar eens metingen in de latere uurtjes Smile ik merk het ook wel iig.

Maar als ik volle bak draai dan perst hij er soms wel 14,3 uit begint hij met een ander bestand dan heb je best kans dat het fluctueert rondt de 10/11 ik heb wel eens het idee dat
er wel eens verschil in diverse bestanden zit kwa snelheid, ik denk ook dat het in dat geval het bij de payservers ligt.

Speedtests:


http://speedtest.ziggo.nl/
http://www.bbned.nl/speedtest/
http://www.upc.nl/internet/snel_inter...DgodmhzpYA
http://www.speedtest.net/

Die van BBNed vind ik altijd aardig accuraat heb je capaciteits problemen dan zou je dat daar moeten zien,
een usenet download verschilt wel per bestand, en dat is niet echt een duidelijke graadmeter.
Gewijzigd door BMP op 27-02-2012 16:49
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
kobus1960
Ik kom zoekende dit wel tegen op de Ziggo site.
Men geeft er dus wel info over, staat overigens wel verstopt,
en kloppen doen de cijfers ook niet.
 
Black Tiger
BBNed test: Uw huidige bandbreedte is 24.98 Mbps.
Dit betekent dat u van onze servers kunt downloaden met 3.12 MB/sec.

Ziggo test: Download 29,2 mbit, upload 3.8 mbit.

UPC test: Download 27,80 mbit, upload 3,71 mbit.

Speedtest.net: Download 38,53 mbit, upload 3,79 mbit.

De meeste testen zitten dus toch duidelijk rond of onder de 30 mbit.Sad
Dat geeft mij alsnog de indruk dat ik per ongeluk internet Z2 bij mijn alles in 1 plus heb, of er iets iets anders.
Nu ga ik echt zometeen na het eten die andere pc eens aankoppelen.

Ohja, de keren dat ik de newsserver getest heb waren telkens 's nachts rond 01.30 of 02.00 dan had ik normaliter altijd volle snelheid bij andere internet providers. Dus drukte kan het dan niet zijn.
Greetings, Black Tiger
 
BMP
Bij de BBned test wel even de 1000mb binary file aanklikken, die geeft de meest accurate weergave Wink
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Traag usenet? Wat kan dat zijn?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
2 externe box traag Klacht over Ziggo : 7 06-02-2018
Ziggo verhoogt prijzen alweer ! Maar de service en het netwerk hier zijn matig Klacht over Ziggo : 3 23-05-2017
Ziggo 200/20 is 'savonds traag (~80/~18) Snelheid : 2 20-09-2016
Smartcard traag Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 4 04-07-2016
Alternatief Sunny usenet Nieuwsgroepen : 23 08-12-2015
Advertentie