obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier vindt u notulen van het overleg tussen de Ziggo Gebruikers Groep en Ziggo. Uw suggesties om te bespreken met Ziggo zijn welkom!
 Onderwerp afdrukken
onbekende 0900 nummers op factuur
Pikhetniet
Eco Dect staat er op de doos.

Een base station met de telefoon erop en als je hem wil gebruiken kan je er mee lopen
in de buurt van het base station want anders doet hij het niet.
 
Nicholas
O.k. in ieder geval DECT. Ik heb me nog eens goed ingelezen over deze materie en kom zeker vaak tegen dat DECT af te luisteren is met de juiste hard- en software. Het hangt van het telefoontype af in hoeverre dat moeilijk is of makkelijk. Dat is iets waar ik intussen wel zeker van ben maar wat ik graag zou willen weten of het ook mogelijk is om dan ook echt te bellen met de telefoon van iemand anders.

Als dat namelijk zo is dan is er dus werkelijk een probleem. En niemand kan aantonen dat er niet werkelijk gebeld is. Zelfs de telecomaanbieder kan dit niet zien. Maar ik heb het nog nergens kunnen terugvinden (met technische bewijsvoering.)

Tja..... blijft irritant voor jou natuurlijk maar meer weet ik er niet van. Zou je een dergelijke hack (als mogelijkheid) willen uitsluiten dan zou ik eens een aantal maanden een Bedraad toestel aansluiten. Krijg je dan nog meldingen op je factuur dan weet je zeker dat je telefoon in ieder geval niet gehacked is.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
BMP
http://marienfeldt.com/2010/04/15/dec...made-easy/
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
Nicholas
@BMP: ja, die heb ik ook gelezen + ook nog wat andere complete PDF's.
Wijst allemaal wel in de richting maar ik zie nog niet echt bevestigd dat bellen mogelijk is (alhoewel het er wel op lijkt.)
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
BMP
Ja lijkt me wel, als je af kan luisteren kan je ook een nummer bellen via een programma met die pcmcia kaart.

Dus een kwaadwillende kan vanuit een auto/woning met de juiste apparatuur andere mensen schade toebrengen,
ik denk als je goed gaat zoeken op google dat je zelf ook vrij gemakkelijk aan de methode met apparatuur kan komen.

Als je in een flat woont, ben je denk ik een gemakkelijker prooi vele dect telefoon signalen

Helaas is het mogelijk.
Gewijzigd door BMP op 21-05-2012 20:33
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
Nicholas

Quote

BMP schreef:

Ja lijkt me wel, als je af kan luisteren kan je ook een nummer bellen via een programma met die pcmcia kaart.


Ja, dat is dus precies de vraag. Ik weet niet of dat ook makkelijk mogelijk is. Stel dat het wel zo is, dan heeft dat nogal wat consequenties. Je kunt namelijk als consument nooit bewijzen dat je niet gebeld hebt.
En de provider kan ook nooit vaststellen dat er met de draadloze verbinding is geknoeid want je kunt het niet opsporen. Toch maar voor dat WIFI behang gaan dan! Smile
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
BMP
Ja klopt helemaal, de telefoon bezitter is altijd de klos, lekker simpel zo, tijd voor de fabrikanten om de beveiliging van de dect telefoontjes aan te scherpen.
Ik weet ook niet echt hoe het is gesteld met de beveiliging kwaliteit van de B merken/ merkloze dect setjes en in welke mate dat door bepaalde instanties gecontroleerd word.

Ik ga ook voor wifi, eeeh dect behang Cool
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
Nicholas

Quote

Pikhetniet schreef:
Dus als ik het goed begrijp moet ik de telefoon in het wifibehang rollen.


Nee, want dat heb je zelf ook geen verbinding meer. Cool Maar die 0900 blokkade is wel een goed idee in ieder geval.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
Pikhetniet
Sorry, ik moest er tussen uit.

Een aantal dagen geleden heb ik de 0900 enz. nummers laten blokkeren
want ik wil niet meer geconfronteerd worden met die extra kosten.
Geen geldboom in de tuin.

Dus als ik het goed begrijp moet ik de telefoon in het wifibehang rollen.
 
DaanBakker
Voor een fraude onderzoek zijn wij opzoek
naar mensen met een te hoge telefoonrekening met 0900 nummers.

Neem even contact met ons op www.torbes.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'onbekende 0900 nummers op factuur', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Onbekende aansluiting op mijn netwerk Computer vragen : 11 12-11-2017
Onbekende apparaatnamen in ConnectBox Storing : 2 05-08-2017
Onterechte factuur en de associale behandeling van de klantenservice Klacht over Ziggo : 7 27-12-2011
factuur problemen Suggesties voor dit forum en voor Ziggo diensten : 7 03-11-2010
geen factuur alles in een plus sinds oktober Algemeen : 7 18-06-2009
Advertentie