obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Tweede router achter Cisco EPC3925 Kabelmodem
Conrad
Goedenavond. Ik wil graag een tweede private netwerk inrichten. Mijn huidige Cisco EPC3925 kabelmodem heeft DHCP en Wifi en werkt in de regel uitstekend. Ik ben op zoek naar een oplossing om een static route toe te kunnen voegen aan deze modem. Volgens de klantenservice van Ziggo (incl Service+) heeft ziggo geen modem die dat wel kan. Wat ik mij dan af vraag is: Hoe doen anderen dat dan? Het moet een simpel gerouteerd netwerk worden.
Wat heb ik gedaan:
Een kabel aangesloten vanaf de Cisco kabelmodem van een UTP poort naar de WAN connector van mijn tweede router (NetGear WNDR3800v2) Deze heeft een gereserveerd IP adres opgekregen. DHCP is hierop uitgeschakeld. De netgear heeft twee WiFi netwerken. Deze werken ook uitstekend. Als ik met een client op het Neatgear netwerk ben aangesloten, kan ik uitstekend verbinding krijgen met het Cisco netwerk. Maar nu komt het: Internet is niet beschikbaar omdat het request niet teruggesturd kan worden van de Cisco modem naar de Netgear router omdat er geen route opgegeven kan worden op de Cisco.
Hoe kan dit opgelost worden?
 
MisterSenseo
In principe zou het moeten werken als de Netgear geheel automatisch staat bij internetverbinding.
Werkt dit niet kun je altijd nog proberen ipv WAN je UTP kabel in één van de LAN poorten te stoppen.
Van hieruit zien is moeilijk maar in principe zou het gewoon moeten kunnen werken op de manier hoe je hebt aangesloten.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Black Tiger

Quote

omdat het request niet teruggesturd kan worden van de Cisco modem naar de Netgear router

Daar heb je geen static route voor nodig. De reden hiervan is dat je de Netgear als router gebruikt, vermoedelijk dat ofwel een beveiligings instelling van de Netgear roet in het eten gooit.
Daarnaast heb je dhcp op de Netgear uit, dus is het maar de vraag of gateway en dns correct ingesteld staan. En zou de apparatuur dus ook nog eens vaste ip's moeten hebben anders werkt het sowiezo als de dhcp van de Netgear uit staat in deze situatie.

Ik zou de tip van Mistersenseo uitvoeren, echter niet zonder enkele aanpassingen in je Netgear te maken.

Allereerst zou ik het WAN gedeelte van je Netgear statisch toewijzen, zet hem in de 10 range statisch, dan blijft die tenminste niet zoeken naar een ip. Soms helpt dat om storingen of rare dingen te vermijden.
Laat de dhcp op de Netgear uit staat.

Zet dan je LAN ip van je Netgear op 192.168.10.2 dat is een ip binnen de range van de Cisco, maar buiten diens dhcp bereik.
En dan sluit je de kabel die van de Cisco komt niet aan de WAN poort van de Netgear aan, maar aan een van de LAN poorten.
Zo kun je de Cisco op 192.168.10.1 bereiken, voor zover dat nog standaard ingesteld staat, en de Netgear op 192.168.10.2.

De rest, zoals dhcp, wifi etc. blijft allemaal hetzelfde.
Aldus zou het moeten werken, dat is ook zoals veel anderen het doen.
Greetings, Black Tiger
 
tux-
Als ik het zo eens hoor, dan is je oplossing om het Cisco modem in bridge te zetten.
Het publieke IP-adres wordt dan via DHCP uitgedeeld aan je netgear router welke dan ook NAT en DHCP doet voor je interne netwerk.
Let wel op, telefonie, wifi e.d. werkt niet meer op de Cisco modem.

Gewoon even de helpdesk bellen, en zeggen dat je de Cisco modem wilt bridgen. Ze vragen dan om de CM MAC (sticker op de modem) aan de hand waarvan ze hem een nieuwe configuratie geven. Het apparaat reboot, en vervolgens kun je je publiek IP adres krijgen op de WAN poort van je Netgear router.
 
kobus1960
Volgens mij blijft telefonie dan zelfs werken!
 
Black Tiger
@Tux: Dat gaat niets uitmaken denk ik. De fout zit in de firmware van de Cisco.
Dus als ik die in bridge laat zetten, gaat ie nog steeds een 100mbit kaart op zijn aansluiting zien.
En ik zie niet graag mijn ip wijzigen als het echt niet anders kan, met name voor zakelijke redenen. Dat gaat dan wel gebeuren.
Toch bedankt voor de tip. En telefonie blijft in tegenstelling tot adsl providers in bridgemode wel werken bij Ziggo inderdaad.Wink

Ik heb al ontdekt dat als ik een Gigabit switch er tussen hang, en voor de rest is heel mijn netwerk 100mbit, dat ik ook volle snelheid heb.

AVM is naar een probleem van de 7340 Fritz aan het kijken, zo gauw dat gefixed is gaat die er tussen en is er een gigabit aansluiting.

Ik kan nu ook al volle snelheid halen trouwens. Kwestie van even een kabeltje van een tweede poort van de Cisco naar m'n gigabit switch trekken en dan op mijn pc het ip even wijzigen in de range van de Cisco.

De bedoeling was echter voor zover mogelijk even de situatie zo te laten. Ik had een beetje de indruk dat er een firmware upgrade zat aan te komen voor de Cisco en dan kan dat mooi getest worden.
Zoniet dan gaat ie eind van de maand sowieso over de gigabit switch lopen en is het probleem ook niet aanwezig.

Maar bedankt voor het meedenken.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Tweede router achter Cisco EPC3925 Kabelmodem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren Hardware instellingen : 2 25-11-2021
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Fritzbox 7581 achter Connectbox - geen guest wifi Eigen netwerk : 9 20-09-2020
Cisco TOD rule inregelen lukt niet Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 10-11-2019
2 X Cisco 8485 DVB Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 1 22-02-2019
Advertentie