obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Upload instabiel / Enorme aantallen Correctables
icerunner
Hallo allemaal,

Sinds een dag of 3 zijn wij alhier overgestapt op Ziggo Alles-in-1-Plus (50/5 mbit).
We halen de snelheid prima, ook up. Echter: Ik kan praktisch geen foto´s uploaden met Picasa (via het desktopprogramma naar de webalbums). Dit werkte tot 3 dagen geleden (dus tot de overstap) prima.

Het programma krijgt een connection reset, midden in een actieve upload, waarna de upload staakt en opnieuw moet beginnen. Gisteravond trad dit circa elke 30 seconden op, hetgeen uploaden van een album effectief onmogelijk maakte. Vanochtend ging het weer even helemaal goed, en nu is het weer totaal belabberd.

Ik heb niet stil gezeten in mijn onderzoek:
-Modem is de Ubee EVW3200
-Fout treed op via alle pc´s hier thuis
-Zowel via wifi als bedraad netwerk
-Er zit geen router tussen
-Reset van modem heeft geen effect
-Ook na afkoppelen van alle overige kabel-apparatuur op de kabelversterker
-Ook na aansluiten van modem rechtstreeks op hoofdcontactpunt (zo´n mono/stekker, dus geen splitter er tussen)

Wat werkt wel:
Gewoon internetten, tv kijken, interactieve tv

Ingelogd in het modem verbind hij met 6 kanalen voor download, en 1 kanaal upload. Download geeft een SNR van circa 36dBmV op alle kanalen, met een power van 5-6dBmV. Upload geeft een power vaan 44.7 dBmV. Wat opvalt zijn echter de correctables: In 19 uur tijd vandaag 2,5 miljoen correctables, en 13 uncorrectables. Die 13 zijn er het afgelopen half uur bij gekomen. Gister, voor de reset, lag het aantal uncorrectables rond de 700, en het aantal correctables eveneens in de miljoenen.

Gebeld met Ziggo, kabel doorgemeten, kunnen niets vinden (´de snelheid is prima meneer`). Konden maar met 2 opties komen: resetten modem, en verkleinden packetsize van mijn netwerkkaart (heb hem het genoegen gedaan het te proberen: geen effect. Heb hem ook uitgelegd dat dit ook geen effect mag hebben: er is toch iets mis als alle apparatuur in dit huis op standaardsetting deze fout geeft).

Verder wist hij het ook niet meer. Je kan natuurlijk ook niet altijd de ster van de supportafdeling treffen....

Mijn vragen aan jullie:
-Klinkt deze fout bekend?
-Hebben jullie nog leuke suggesties?
-Die correctables zijn wel bizar hoog toch? (m.a.w.: ik ben toch niet gek, hier is toch echt wel iets mis toch?)

Eens zien wat zo´n mooie supportcommunity kan brengen Grin
 
MisterSenseo
Sowieso heb je één ding fout............de EVW3200 is een router dus de stelling van geen router klopt niet, maar dit terzijde.
Er is duidelijk iets mis met jouw profiel van Ziggo, daar kun je zelf niets aan doen, Ziggo moet dat doen want je hebt maar 6 ipv 8 lijnen gelocked.
Ik persoonlijk zou even wachten met de helpdesk weer bellen, aangezien men AiE Plus nog aan het upgraden cq voorbereiden is voor de upgrade naar 50/5 Mbit, welke op 30 maart doorgevoerd moet gaan worden.
Als je profiel gereset is ( zoals gezegd, even wachten tot ca 5 april ) en het werkt nog niet naar behoren moet er iets fout zitten in jouw wijkkast, in dat geval hier weer even posten en dan gaan we kijken wat het Webcareteam voor je kan betekenen.
Helaas voor jou was het tijdstip om over te stappen niet handig gekozen........Wink

Conclusie : je moet jouw profiel door Ziggo laten resetten zodat er 8 lijnen gelocked worden en als het goed is dan is het probleem weg.
Ik hoop door mijn antwoord dat er iemand van Webcare of Ziggo zelf ineens een brainwave krijgt, mijn ongelijk bewijst en het goede doet........Pfft
Wat me wel opvalt is dat jouw waardes heel erg goed zijn in mijn ogen, ik heb ongeveer dezelfde waardes, maar dan op 8 lijnen.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
icerunner
Alvast bedankt voor je antwoord!
Ik bedoelde dat er geen éxtra router tussen staat, als in: de Ubee is al een router, en als ik zo slim ben er nog een tussen te zetten zou dat wel eens het probleem kunnen zijn Cool

Ik betwijfel of extra download-lijnen de upload stabieler maken... Nu ben ik de laatste jaren vooral weer geoefend in ADSL-problemen, en niet zozeer in kabel-lol, dus als dat toch invloed op elkaar heeft hoor ik dat natuurlijk graag! Daarnaast is 't met dit soort dingen natuurlijk zo dat bizarre problemen soms zomaar door ogenschijnlijk totaal onrelevante aanpassingen verdwijnen als sneeuw voor de zon (lees: profielreset) Wink

Automatisch samengevoegd met vorige post op: maart 12 2012 21:02:42:
Lol @ Ziggo Helpdesk / Service-Plus team...

Ziggo Helpdesk: "Wij weten het niet meer, probeer Service+"
Service+: "Er is duidelijk iets mis... belt u zo even met de helpdesk, dan lossen zij het voor u op"

Automatisch samengevoegd met vorige post op: maart 12 2012 21:19:53:
Ah... de technische helpdesk bedoelden ze!
Uitlezen modem: in 4 minuten tijd 500.000 correctables... "Dat vindt ik toch ook wel veel meneer... we sturen een storingsmonteur bij u langs!"

Lieve mevrouw Cool
Gewijzigd door icerunner op 12-03-2012 21:19
 
Monteur_kees

Quote

MisterSenseo schreef:

Sowieso heb je één ding fout............de EVW3200 is een router dus de stelling van geen router klopt niet, maar dit terzijde.
Er is duidelijk iets mis met jouw profiel van Ziggo, daar kun je zelf niets aan doen, Ziggo moet dat doen want je hebt maar 6 ipv 8 lijnen gelocked.
Ik persoonlijk zou even wachten met de helpdesk weer bellen, aangezien men AiE Plus nog aan het upgraden cq voorbereiden is voor de upgrade naar 50/5 Mbit, welke op 30 maart doorgevoerd moet gaan worden.
Als je profiel gereset is ( zoals gezegd, even wachten tot ca 5 april ) en het werkt nog niet naar behoren moet er iets fout zitten in jouw wijkkast, in dat geval hier weer even posten en dan gaan we kijken wat het Webcareteam voor je kan betekenen.
Helaas voor jou was het tijdstip om over te stappen niet handig gekozen........Wink

Conclusie : je moet jouw profiel door Ziggo laten resetten zodat er 8 lijnen gelocked worden en als het goed is dan is het probleem weg.
Ik hoop door mijn antwoord dat er iemand van Webcare of Ziggo zelf ineens een brainwave krijgt, mijn ongelijk bewijst en het goede doet........Pfft
Wat me wel opvalt is dat jouw waardes heel erg goed zijn in mijn ogen, ik heb ongeveer dezelfde waardes, maar dan op 8 lijnen.




Er zijn nog gebieden die op 6 kanalen draaien !
Theoretisch zou er maximaal 55Mbps per kanaal overheen kunnen gaan Smile
dus bij 6 kanalen 330 Mbps
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
MisterSenseo
@Piotje :
Grappig want ik zelf draai pas sinds heel kort op 8 lijnen terwijl ik op 6 lijnen niet veel verschil merkte, behalve dat ik nu het idee heb een stabielere verbinding te hebben.
Eigenlijk had ik het idee dat nu heel Nederland op 8 lijnen draait..........blijkbaar toch nog niet..........weer wat bijgeleerd..........Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Zippo
Zet de firewall in de Ubee eens uit.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
kobus1960

Quote

piotje schreef:

Quote

MisterSenseo schreef:

Sowieso heb je één ding fout............de EVW3200 is een router dus de stelling van geen router klopt niet, maar dit terzijde.
Er is duidelijk iets mis met jouw profiel van Ziggo, daar kun je zelf niets aan doen, Ziggo moet dat doen want je hebt maar 6 ipv 8 lijnen gelocked.
Ik persoonlijk zou even wachten met de helpdesk weer bellen, aangezien men AiE Plus nog aan het upgraden cq voorbereiden is voor de upgrade naar 50/5 Mbit, welke op 30 maart doorgevoerd moet gaan worden.
Als je profiel gereset is ( zoals gezegd, even wachten tot ca 5 april ) en het werkt nog niet naar behoren moet er iets fout zitten in jouw wijkkast, in dat geval hier weer even posten en dan gaan we kijken wat het Webcareteam voor je kan betekenen.
Helaas voor jou was het tijdstip om over te stappen niet handig gekozen........Wink

Conclusie : je moet jouw profiel door Ziggo laten resetten zodat er 8 lijnen gelocked worden en als het goed is dan is het probleem weg.
Ik hoop door mijn antwoord dat er iemand van Webcare of Ziggo zelf ineens een brainwave krijgt, mijn ongelijk bewijst en het goede doet........Pfft
Wat me wel opvalt is dat jouw waardes heel erg goed zijn in mijn ogen, ik heb ongeveer dezelfde waardes, maar dan op 8 lijnen.




Er zijn nog gebieden die op 6 kanalen draaien !
Theoretisch zou er maximaal 55Mbps per kanaal overheen kunnen gaan Smile
dus bij 6 kanalen 330 Mbps


Als jij dat nou een voor ons regelt? Er moet tenslotte wel getest worden, vriend! Grin
 
icerunner

Quote

Zippo schreef:

Zet de firewall in de Ubee eens uit.


Die handeling was ik vergeten te melden: gedaan, zonder effect.
(Tevens later ook firewall op de pc uitgezet (Win7), met het idee "Misschien houdt de Ubee hem stiekem toch aan", en bij firewalls geldt 1+1=geen. Begreep uit de verhalen links en rechts dat je de Ubee niet volledig moet vertrouwen.)

Wat vinden jullie van de aantallen correctables? Hoe hoog komen die bij jullie, bijvoorbeeld?
 
Zippo
Eventueel door Ziggo je Ubee in bridge mode laten zetten. Je router (in de Ubee) is dan uitgeschakeld.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
icerunner
Het probleem wordt wel bijzonder hoor: Vandaag is de monteur langs geweest. Geen baat gehad, werkt nog steeds niet.
Wat we hebben geprobeerd:

1) Testen op mijn nog actieve ADSL-verbinding: géén uploadproblemen
2) Demper er tussen - van +5 naar -2 dBvM
3) Modem verwisseld voor nieuwe
4) Router uitgeschakeld (bridgemode)
5) Modem verwisseld voor oude Ubee (wifi/routerloze)
6) Rechtstreeks in de wijkkast aangesloten

Kortom: het probleem lijkt verder dan de wijkkast te zitten, alléén via de Ziggo-verbinding op te treden, en niet modem-afhankelijk te zijn. De monteur raakte er ook een beetje van de kaart van, maar hij heeft in ieder geval onderste uit de kan gehaald op locatie.

Gebruikt iemand van jullie Picasa (desktopversie) om foto's te uploaden? Zo nee: zou iemand het eens kunnen proberen?
Wie weet maakt Picasa bepaalde pakketjes die ergens in de hoofdroutering van Ziggo problemen geeft...?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Upload instabiel / Enorme aantallen Correctables', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wel download geen upload Storing : 3 29-10-2014
Instabiel Internet Storing : 40 27-07-2014
UPC verdubbeld upload snelheid Ziggo nieuws : 3 09-07-2014
7 Mbit download, 15 Mbit upload ?!? Snelheid : 9 28-02-2014
Snelheid instabiel HELP! Snelheid : 2 08-12-2013
Advertentie