obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Een ieder mag hier "Nieuws van en over Ziggo" posten.
 Onderwerp afdrukken
Ziggo volgt voorbeeld Telenet voor mobiel internet via klanten wifi netwerk
Zippo

Quote

Ziggo lijkt bij de uitrol van mobiel internet niet zelf een actieve provider te willen worden. Er wordt overwogen wat Telenet ook al deed door onder meer lokale wifi-netwerken van routers van klanten in te zetten.

Volgens nieuwssite Tweakers.net wil Ziggo met het uitrollen van een netwerk met wifi-routers van klanten, aangevuld met toegang tot het netwerk van Vodafone, de hoge kosten ontlopen voor de bouw van een eigen mobiel netwerk, terwijl op veel plekken klanten toch met hoge snelheden kunnen internetten.

Telenet ging Ziggo al voor
In een groot deel van België hanteert Telenet een vergelijkbare strategie waarbij talloze wifi-spots worden uitgerold door een tweede draadloos netwerk te installeren op de routers bij gebruikers thuis. Dit wordt aangevuld met de hotspots die Telenet op veel (centrale) plaatsen aanbiedt. Ook UPC kan in Nederland in principe een lokaal wifi-netwerk uitrollen via de routers van klanten. Volgens Tweakers.net installeerde UPC al anderhalf jaar geleden een netwerk daarvoor.

Ziggo-netwerk via bestaande infrastructuur
In het onlangs gepubliceerde prospectus voor de beursgang merkt Ziggo er het volgende over op: 'Wij werken aan een dienst om bellen, breedband internet en videoservices aan te bieden, die gebruikmaakt van onze eigen infrastructuur in en rond huizen, kantoren en publieke hotspots, aangevuld met toegang tot het netwerk van een andere provider op andere locaties in Nederland'. Ziggo en UPC kochten frequentieruimte in de 2,6 Ghz. band, maar zeker Ziggo lijkt dus geen activiteiten als volledig concurrerende telecomprovider te willen gaan uitrollen.


Upc heeft hier al experimenten mee uitgevoerd! Worden straks de modem/routers in ons huis gebruikt voor een mobiel netwerk?

Quote

In november 2010 bleek dat UPC’s Thomson TWG870U router een tweede WiFi-netwerk uitzendt, waarvan het SSID niet kenbaar wordt gemaakt.

De gebruiker van de router kan dat tweede netwerk niet beheren of bijvoorbeeld het wachtwoord wijzigen. Het wachtwoord is echter vrij gemakkelijk te achterhalen, waarna via andere routers kan worden gesurft. In een reactie meldde UPC toen dat de functionaliteit was gericht op toekomstige toepassingen. Met een snelle firmware-patch is het tweede netwerk vervolgens uitgezet. Waarna het stil werd.


Wat vinden jullie van deze ontwikkeling?
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
kobus1960
Op het moment dat dat zou gebeuren flikker ik Ziggo gelijk de deur uit.
Ik betaal voor mezelf op dit gebied, voor niemand anders.
Klinkt bot, maar zo denk ik erover. Angry
Alu hoedje om de EVW morgen.
 
Zippo
Ha ha, dan hou ik mooi mijn ubee evm3200, die is niet draadloos.
Wel kan ik tegen betaling een 18 meter hoge antennemast aanbieden voor een steunzender.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
BMP
Als het zo door gaat dan komt mijn 56k inbel modempje met gratis abbo (uitgezonderd tikken) weer online Grin Pfft

Goh wat een tijd was zeg, 5 minuten download voor een mp3 tje toen had je ook kosten beheersing van de KPN , wie kent dat nog? een progje waar de kiddos met een eigen account moesten inloggen om te kunnen internetten, met een vooraf door mij ingestelde internet minuten.

Maar zoonlief was al aardig bekend met computers wat er in resulteerde dat de systeemdatum door de week op zondag werd gezet, dan had ie meer voor minder,...... en arme ouders maar opdraaien voor de extra tikken GrinCoolCool

Dan vergat ie wel de datum weer terug te zetten, hahahahaha

Ontopic maar weer Pfft
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
Black Tiger
Ik vraag me af of ze dat wel kunnen maken hier in Nederland.
Dat is namelijk een grove schending van de privacy. Een extern bedrijf heeft namelijk niet te bepalen wat hier binnenshuis gebeurt.

En ook al mag de apparatuur van het bedrijf zijn, dan nog is de klant degene die het abonnement betaald en dus ook bepaald wat er gaat gebeuren.

Zouden ze zoiets dus hier willen doen, zullen ze een contractwijziging moeten gaan doorvoeren, dat gaat hopen klanten kosten.
Want buiten het feit dat er velen zullen zijn die dit niet zullen willen, is het ook nog eens zo dat een reeks van wifi netwerken behoorlijk wat storing en issues kunnen veroorzaken op reeds bestaande wifi netwerken van klanten zelf.

Hetgeen dus ook de wifi voor mobiele telefonie niet ten goede komt.

Nee ik zie dit bij lange na niet gebeuren in Nederland. Het is dus een zeer goede zaak dat dit smiechtige stiekeme gebeuren bij UPC ontdekt is en uitgezet.
Zeker als zoiets stiekum gebeurt zonder dat de klant dit weet is dat een grove schending van zowel privacy alsook vertrouwen.

Kort gezegd ik ben zwaar tegen en juridisch valt er dan ook nog wel een appeltje met de providers te schillen waar ze in zo'n geval niet zo eenvoudig onderuit kunnen.
Greetings, Black Tiger
 
Zippo
Wat betreft je punten over privacy en juridische houdbaarheid geef ik je gelijk. Het kan in mijn ogen alleen als je ermee instemt. Dus zullen de voorwaarden op dit punt wel gewijzigd worden.

Daarnaast en dat geef je ook al aan, betekent het een verdubbeling van draadloze signalen. Het is nu al moeilijk een redelijk storingsvrij kanaal te vinden.

En wat betekent het voor het energie verbruik van het kabelmodem/router? Deze gaat omhoog en is voor rekening van de abonnee.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Black Tiger
Over het stroomverbruik had ik nog niet eens nagedacht. Het zal qua watt's weinig zijn maar komt inderdaad voor rekening van de klant.

Quote

Dus zullen de voorwaarden op dit punt wel gewijzigd worden.

Mocht dat gebeuren wil ik meteen een Ubee hebben zonder draadloze mogelijkheid.
Ik vraag me daarnaast toch af of het zelfs middels wijziging van de voorwaarden mogelijk is. Volgens mij kan men een klant niet dwingen om mee te werken om iets toe te laten waar derden gebruik van kunnen maken op deze manier in zo'n situatie.

En dan kun je wel komen met "dan heb je het recht om op te zeggen", yeah right, maar als je dat niet wilt? Volgens mij is het dwingen van dit soort gebruik via voorwaarden ook niet mogelijk.

Maar daar gaan we wel eens juridisch verder onderzoeken tegen de tijd dat er meer zekerheid komt dat Ziggo met zoiets verder wil gaan.
Greetings, Black Tiger
 
Nicholas
Eerlijk gezegd kon ik het bericht even niet geloven toen ik het las. Nog een keer doorgelezen dus. Worden Ziggo abonnees nu ineens zelfstandig ondernemers? Immers: je bied dan een draadloze verbinding aan. Ik vraag me af: krijg ik dan een 0 uren contract? En hoe zit het met mijn vakantiedagen? Laat ik vooral het salaris ook niet vergeten.

Maar even serieus: Hoeveel knaken gaan we als abonnee terug zien voor deze ongein? En wat heeft dit allemaal voor consequenties voor de toekomst? Om nog maar niet te spreken over Security.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
Black Tiger
We zullen even moeten afwachten. De verklaring in de prospectus is nu nog "dat ze er aan werken". Hoe het uiteindelijk uit gaat zien en of dit wel een haalbare zaak is, dat is nog te bezien.
Maar de plannen zijn er wel en da's erg genoeg.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ziggo volgt voorbeeld Telenet voor mobiel internet via klanten wifi netwerk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
Advertentie