obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
telefoon storing na installatie nieuwe modem
fammmaessen
We hebben bij ziggo al jaren een abonnement lopen, en tot dusver naar alle tevredenheid. De problemen zijn begonnen na de installatie van het nieuwe modem. Eerst een Ubex modem en nu een cisco. Beide modems geven storing op onze DECT telefoon!
Geluid valt om de haverklap weg, zodanig dat we zelfs al een nieuwe DECT telefoon hebben gekocht. Het probleem blijft echter. Weet er iemand een oplossing???

Vriendelijke groeten
Peter Maessen
 
Nicholas
Misschien een overbodige vraag maar staat de handset wel ver genoeg verwijderd van het modem? Bij mij staat ie er zeker 3 meter vandaan. Dit juist om storingen te voorkomen. Oja, probeer ook eens een ander wifi kanaal te nemen. Het schijnt namelijk dat WIFI en DECT elkaar zeker kunnen storen. Ik heb ook wel eens gelezen dat Een DECT basisstation dat in het stopcontact is gestoken is, qua veldsterkte vergelijkbaar is met een GSM zendmast op 20 meter afstand.
Gewijzigd door Nicholas op 17-03-2012 19:23
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
fammmaessen
basisstation en modem is zeker 5 meter, dus toch wel voldoende. Maar hoe kan ik een ander wifikanaal kiezen (heb al gezocht, maar vind het simpelweg niet)..
 
Nicholas
Kijk even op de helpdeskpagina's (via mijn ziggo). https://www.ziggo.nl/#help/internet/n...leidingen/ klik dan effe ergens op de geavanceerde gebruikershandleding van je cisco modem.
Daar kun je alle instellingen in vinden. Maak voor de zekerheid wel even een backup van je instellingen!
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
fammmaessen
Gevonden. op handmatig zetten, ipv wifi protected setup. Maar als ik dan de frequentie verander, kan ik op de laptops de wifi niet meer vinden. Die wordt niet meer gedetecteerd...of doe ik nu toch weer iets niet goed?
 
Nicholas
Wifi Protected setup, daar mot je niet aankomen natuurlijk. Je hoefde alleen maar Standard channel te veranderen. Je laptops maken nou geen verbinding omdat je die Protected setup niet aan hebt staan. Tenminste dat vermoed ik (ik heb zelf geen cisco modem maar een Ubee.)

Wireless heb je nu op standaard gezet. En dat betekent dat je alles zelf mot instellen. Ik zou gewoon alles terug zetten zoals het stond en dan kijken of dat je laptops weer verbinding hebben.

Je kunt ook de backup die ik adviseerde terug zetten. Dan zijn alle instellingen ook weer als vanouds. Ik ging overigens van enige basiskennis uit. Mijn excuses als ik "gevorderde" zaken heb geadviseerd.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
fammmaessen
alles staat weer terug zoals het was, en werkt weer. Maar als ik wifi protected setup selecteer, kan ik geen channels veranderen, dat kan alleen in de manual mode. Als ik het daar verander, blijft dat dan staan als ik wifi protected setup weer kies?
(hoera een sneller modem, was het maar zo gemakkelijk)
 
Nicholas
O.k. Gelukkig staat dan alles weer terug in ieder geval. Ik weet niet of die waarde blijft staan eerlijk gezegd. Maar je zou ervoor kunnen kiezen om alles handmatig in te stellen maar dan moet je je er wel even in verdiepen. De instellingen zijn erg belangrijk i.v.m. security. En let wel: ik weet dus ook niet of je storing in je dect daarmee verholpen is. Zou zonde zijn als je uren bent bezig geweest en je straks geen verbinding meer hebt terwijl het hele probleem ergens anders ligt.

Maar aan de andere kant. Je leert er gelijk ook een boel mee. Ziggo geeft echter geen support op de geavanceerde instellingen. Loopt het mis dan moet je dus de standaard instellingen terug zetten.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
fammmaessen
Ga toch eens aan de slag. Vind het echter niet kunnen dat Ziggo geen support levert op de geavanceerde instellingen. We moeten hun modem nemen, en werkt het niet, zoek het dan maar uit. Zo komt het op mij over. Ik heb ze ook al gebeld (meerdere malen) en krijg als antwoord dat het modem goed werkt, dus dat het aan de installatie bij mij thuis moet liggen. Ze hadden wel eens kunnen zeggen dat een DECT storing kan geven. Dan had ik geen nieuwe gekocht! Zo die frustratie moest er even uit.
Nicholas, intussen wel bedankt voor alle adviezen en hulp!
 
Nicholas
Dat ze geen support geven op de geavanceerde instellingen is denk ik ook een bescherming voor henzelf. Helpdesk zou het anders wel enorm druk krijgen vermoed ik. Je kunt namelijk behoorlijk wat instellingen veranderen waardoor je modem niet meer juist functioneert.

Wat ik je verder kan aanraden is eens een persoonlijk berichtje te sturen aan een van de Ziggo deskundigen op dit forum (uit mijn hoofd Piotje bijvoorbeeld.) en daar je probleem nog eens neer te leggen. Over het algemeen wordt je dan goed geholpen. Ik kan me niet voorstellen dat er niet meer mensen zijn met DECT storingen in combinatie met een WIFI modem. Je zou ook eens kunnen proberen om tijdelijk een bedrade telefoon aan te sluiten en kijken of deze wel juist functioneert.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'telefoon storing na installatie nieuwe modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Nieuwe tarieven Ziggo nieuws : 1 13-05-2022
belscript en slecht informeren nieuwe klanten Klacht over Ziggo : 4 13-12-2020
Nieuwe tarieven per 1 juli 2020 Ziggo nieuws : 9 29-05-2020
Nieuwe GIGA snelheid bij Ziggo Zakelijk Ziggo nieuws : 1 16-10-2019
Advertentie