obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier de upload en download resultaten van speedtests! Krijgt u de beloofde snelheid na een snelheidsverhoging?
 Onderwerp afdrukken
Speedtesten: Hoe Resultaten te interpreteren.
Nicholas
Ik ben me wat aan het verdiepen in de verschillende speedtesten op internet. Nu valt mij het volgende op:

Wanneer ik bijvoorbeeld op de Ziggo Site de speedtest doe, dan kom ik uit op: 75 a 80 Mbit/s.
Wanneer ik echter een 1 gigabyte Bin bestand binnenhaal via BBNED dan kom ik gemiddeld uit op 130 MBit/s.

Hoe moet ik deze resultaten nu juist interpreteren?
Wat is nu de beste manier om betrouwbaar je snelheid te meten?
Gewijzigd door Nicholas op 22-03-2012 20:00
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
kobus1960
Geen eentje is er 100% betrouwbaar, hangt af van drukte op het netwerk.
Probeer bv. bij www.speedtest.net altijd dezelfde server te gebruiken, ik
gebruik altijd Veendam. Wissel je telkens krijg je nooit een redelijk beeld.
Werk je bv. met een payserver en als newsclient SABnzbd kan je ook de
snelheid zien, die klopt dan wel heel aardig. Ik zal m nu even pakken op
Veendam, waarvan het onderstaande plaatje. 1 PC bedraad en 2 laptops
WiFi online in deze situatie.

1850054564
 
Nicholas
Ja, blijkbaar fluctueert het ook nogal. Net getest (niet veendam, kon ik niet vinden..) Maar goeie tip om altijd dezelfde server te nemen inderdaad. Afijn, een stuk hoger nu dan de 75mb/s die ik normaal test. Dit is overigens via een bedrade PC.

1850070904
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
kobus1960
Veendam zit rechtsbovenin NL in de kaart die je ziet bij opstarten.
In mijn beleving de meest stabiele. Ik heb ook een tijd Maidstone UK
gebruikt, die was stabiel met Tele2 Fiber. Wait
 
Nicholas
O.k. Thanx. Heb het gevonden, zat net onder het "begin test" icoontje. Ik zal het eens een tijdje daarmee testen.


1850240218
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Speedtesten: Hoe Resultaten te interpreteren.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Effect TPB blokkade minimaal, meetmethode en resultaten Brein onderuit gehaald. Ziggo Gebruikers Groep : 19 25-10-2012
Advertentie