obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
SAMSUNG H380-R defect
garuda01
Ongeveer een jaar geleden overgestapt van analoog naar digitaal van Ziggo. Prijsverschil was er nagenoeg niet, alleen dat je dan een digitale decoder nodig hebt. Voor 79euro erbij gepakt van Samsung.

Gisteren kreeg ik allemaal strepen in het beeld en de verbinding tussen decoder en tv bleek ineens verbroken te zijn. Het standby lampje blijft mooi blauw branden en ik krijg met geen mogelijk het apparaat meer in bedrijfsmodus.

Vanmorgen contact opgenomen met Ziggo. Nadat ik de juiste menukeuze heb gemaakt: helaas kunnen wij u momenteel niet helpen maar als u desondank toch wilt wachten op een van onze medewekers, blijf dan aan de lijn hangen. Begint die automatische beantwoorder weer nieuwe menukeuze voor te schotelen waar ik niet op zit te wachten. Dit gesprek kost 10 cent per minuut. Ik zou wel willen weten hoeveel ziggo aan deze onzin verdiend!

Kortom. Het samsung kastje zal verdwijnen in de groene bak en ik koop een nieuw kastje. Wat ziggo betreft, ik vindt het een waardeloose service provider.
 
Nicholas
Ik zou dat kastje niet in de groene bak doen! Da's voor tuinafval joh. Straks moet ik compost hebben voor mijn tuin en dan vind ik er ineens wat samsung chips tussen. Grin

Maar even serieus: Bel gewoon vandaag nog een keer. Ik geef toe, die menu's kunnen soms irritant zijn maar uiteindelijk gaat het je wel geld schelen als je eventueel een vervangende decoder krijgt. Wink Weet overigens niet hoe de garantie is geregeld op die dingen.

Oja, ik weet niet hoe technisch je bent maar de stekker er een minuut uit laten en dan weer aanzetten kan wonderen doen!
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
veloci
Probeer eens het apparaat van de stroom af te halen en 30 seconden wachten, en opnieuw opstarten. Als dat niet lukt, apparaat van stroom af halen, even alle kabels opnieuw aansluiten en opnieuw opstarten.

Heel vervelend natuurlijk, maar dat wil wel vaak helpen.
 
garuda01
Heren, bedankt voor de tips. Stroom afhalen etc etc. Ik heb vanalles al geprobeerd. Ik had ook al wat forums gevonden met gelijksoortig probleem. Natuurlijk wil ik dan wel verhaal kwijt kunnen bij Ziggo, met alle ergernissen vandien.

Ik ga sowieso eens kijken voor een humax. Lees daar veel goede dingen over.
 
Nicholas

Quote

dagevosd schreef: Natuurlijk wil ik dan wel verhaal kwijt kunnen bij Ziggo, met alle ergernissen vandien


Ja, dat begrijp ik heel goed. Tegenwoordig heb je voor van alles te maken met Callcentra (energie, ziektekosten, etc.) En altijd moet je je standaard verhaaltje weer afdraaien wat je misschien al tig keer hebt gedaan. Je hebt dan soms het gevoel alsof je niet serieus wordt genomen. Als je een probleem hebt wat buiten het standaard probleem ligt en dus niet gelijk automatisch verwerkt kan worden dan is het soms helemaal crisis. "Wij nemen contact met u op" of "nu zou het goed moeten zijn" etc. etc.

Eigenlijk wil je gewoon horen: "Dit is heel vervelend voor u, ik ga het nu voor u proberen direct op te lossen. Ik geef u nu gelijk een referentienummer en een doorschakelnummer zodat u indien het probleem niet verholpen mocht zijn niet het hele menu weer hoeft te doorlopen."

Ik begrijp overigens wel dat de callcenter medewerker niet direct kan weten wat jij allemaal al geprobeerd hebt om het probleem op te lossen. Hij/zij moet een "diagnose" stellen. Dat wij soms zelf al een diagnose gesteld hebben die soms al verder gaat dan de kennis van de medewerker, tja.....

Maar goed, dit zijn eigen ervaringen met call centra.... In ieder geval,is er hier naar je verhaal geluisterd. Wink






Humax.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
garuda01
Het gaat me niet zozeer om het uitleggen en herhalen van wat ik allemaal al geprobeerd hebt, als je al maar iemand aan de lijn krijgt. Ik heb toch maar gekozen om het geld uit te sparen.

Uiteindelijk toch iemand aan de lijn gekregen en alles uitgelegd. Resultaat is dat ziggo een retoursticker gaat sturen zodat ik het apparaat terug kan sturen: na ontvangst zal men dan een nieuw (hopenlijk HUMAX) terugsturen.

bedankt voor jullie begrip en luisterend oor.
 
kobus1960
Daar zijn we voor, laat ons weten hoe het afloopt als je wil?
 
Monteur_kees
indien de samsung via een hdmi kabel zit aangesloten ?
probeer dan eens om via scart te kijken en te zien wat er dan gebeurt
soms en ik bedoel dan ook echt soms zijn er problemen met de , HDMI handshake tussen tv en decoder

gr, Piotje
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
garuda01
Hallo Piotje,

ik heb problemen met de standby stand: ik krijg hem niet meer uit standby, het lampje brand constant. Alle mogelijke heb ik reeds geprobeerd. Ik vermoedt toch een defect in het apparaat zelf.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'SAMSUNG H380-R defect', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
wifi met Samsung S20 WiFi, draadloos netwerk : 4 05-06-2020
koppelen van Philips TV met samsung Radio Ziggo Gebruikers Groep : 8 02-02-2018
Samsung SMT C7140 Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 5 31-10-2017
Geen EPG op Samsung Smart TV Digitale radio of televisie storing : 5 17-08-2016
Advertentie